Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja, när har ni tänkt att ta fram maskinen? Jag har så svårt att bestämma mig hur jag ska göra iår. Min tjej blir fruktansvärt lurvig...
Svar
18
· Visningar
4 166
Senast: bigganl
·
H
Hästvård vill veta om det finns någon här som tagit bort sin älskade vän på Kålmorden och varit med själva. Hur har ni uppfattat detta, var ni... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 125
Senast: Hovis
·
E
Hästvård Har upptäckt att lillpållen har gula styngflugeägg på benen, så mask kommer han att få förmodligen, fast jag försökt avlägsna dem...
Svar
7
· Visningar
1 015
Senast: Ewertsberg
·
Foder & Strö Hej alla foderkloka! Sedan jag var liten och hade foderlära på ridskolan har jag hört att det finns en maxgiva för kraftfoder och en...
Svar
8
· Visningar
1 313
E
Hästvård Hej Jag har en vän som för 2-3 år sedan gick över från ponny till sin första stora häst. Hästen har bl.a. både kissing spines och...
Svar
14
· Visningar
1 652
Senast: rubentuben
·
L
Foder & Strö Min ponnykille, Pre-korsning, hade i slutet på augusti fångkänning. Hade ute vet morgonen efter att det upptäckts och alla symtom var...
Svar
16
· Visningar
2 337
Senast: Korven
·
F
Foder & Strö Jag har en 2 åring som går på fri tillgång grovfoder. Dock tycker jag att han ändå inte ökar i hullet och växer. Ja jag har gjort en...
Svar
5
· Visningar
968
Senast: Sar
·
Foder & Strö Räcker det verkligen att dränka höt i vatten för att bli kvitt dammet?
Svar
15
· Visningar
1 171
Senast: Centaur
·
T
Hästvård Var till klinik igår med söte hästen för hältutredning. Bakgrunden är att han kom till mig i augusti och kändes då stel och knackig...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: tant strul
·
Foder & Strö Finns det nån betesfröblandning som är speciellt sammansatt med tanke på fångrisk? Jag har hört att rajgräs ska vara högrisk men det är... 2
Svar
26
· Visningar
4 562
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Fibergji låg Maxeglow kiselgur timjan nyponskal ishavsalger Tycker ni att detta är en lämplig sammansättning (kraftfodergiva)...
Svar
8
· Visningar
1 213
Senast: Korven
·
Hästvård Jar har ett kallblod som bli otroligt svettig vid ridning, spelar inte direkt någon roll vad man gör, så det går inte att låta honom...
Svar
19
· Visningar
1 690
Senast: annie_
·
Foder & Strö Skickade gubben att köta Rapsolja i storflaska men han kom hem med Frityr olja storflaska:eek: Läste att den bestod av Solrosolja...
Svar
11
· Visningar
1 718
S
Hästvård Hej allihopa! Jag skulle vilja få tag i en foderbock eller liknade där man kan lägga hö i och ha i hagen så att hästarna har fri...
Svar
1
· Visningar
1 421
Senast: skuggi
·
Hästvård Snälla lugna ner min oro (eller bekräfta att jag ska vara orolig:devil:) Pga missförstånd? (eller nåt) med den som hade kvällen gick... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 298
Senast: Sanna
·
  • Låst
Hästvård Har Madick fortfarande tid och ork att vara vår avmaskningsguru? Här är i alla fall min fråga Min häst har för första gången på...
Svar
10
· Visningar
1 575
Senast: Burza
·
I
Hästvård Maskmedel till häst är ju numera receptbelagd, det är ju inte ovanligt att folk bunkrade upp innan lagen trädde i kraft. vilka...
Svar
5
· Visningar
1 601
T
Hästvård Kan man lagra dynga (hela årets dynghög) i hagar där hästar går, finns det några risker med parasitspridning om dyngan är instängslad?
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Madick
·
S
Hästvård Hittade inget inlägg eller tråd som handlar om hovbölder så jag frågar i en ny tråd i stället. Är det normalt/vanligt att senan blir...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Sunflower2B
·
G
Hästvård Mitt sto på 170 har absolut inte lust att bli avmaskad. Hon blir stor som ett hus och kniper igen munnen och kastar sig bakåt. Blir bara...
Svar
17
· Visningar
3 997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka