Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö hållbarhet på havre, någon som vet? /N
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: tanten
·
Foder & Strö VART skickar man ett ensilageprov för hygienanalys? Till de vanliga analyslabben eller till SLU eller nåt? Jag har fått hem ett gäng...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Masse
·
A
Hästvård Om jag ska skaffa foderhäst vad är det jag behöver tänka på? Till exempel: Veterinär-vården, hovslagare, försäkringar och sådant...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: Animar
·
J
Hästvård Har läst fler trådar om bantningsråd mm. Har en person i min omgivning som har alldeles för tjocka hästar. Jag och flera andra har...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: yvobos
·
Hästvård Vad är bra att ge för immunförsvaret? Utöver bra grovfoder osv då ;) Blev rekommenderad av en bekant att kika på masterhorse...
Svar
10
· Visningar
1 180
Senast: Centaur
·
H
Foder & Strö Kan man ge det som det är eller ska man blöta?? Står inget om att man ska blöta på förpackningen, men stallkompis säger att man ska...
Svar
1
· Visningar
894
Hästvård Damen brukar ha vitt snor som rinner lite. Är hon förkyld eller kan det bara bli så ibland kanske?? Hon har varit så i ca 1 vecka.
Svar
8
· Visningar
10 662
Senast: Skaploff
·
M
Hästvård Vad brukar det kosta att vaccinera sin häst? Alltså den sprutan man tar en gång om året. Vad brukar reseerättningen ligga på?
Svar
5
· Visningar
693
Senast: Tussilago
·
A
Foder & Strö japp, det är frågan. Tänkte börja ge min häst mer energi eftersom träningen intensifierats lite på sistone ;) MEN jag undrar, om man...
2
Svar
32
· Visningar
7 586
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Vilket märke har ni på foderjästen ni köper och vad betalar ni för den?
Svar
7
· Visningar
1 990
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö min häst dricker inget inne då han äter hö, tror att det beror på smaken då det kommer från egen brunn och innehåller mkt järn (fast han...
Svar
5
· Visningar
4 762
Senast: Laguna
·
G
Foder & Strö Började ge hästarna av årets höskörd för några dar sedan. Storbalar. Min häst började redan hosta dagen efter jag gav av det nya höt...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: granit
·
Foder & Strö Vi människor blir ju fisiga och gasiga av vissa maträtter :D Me4n kan hästar bli det också? Har ett fullblod som fiser mycket...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: glitter
·
A
Hästvård min 3 åriga häst hade 40 graders feber nu ikväll och går normalt i lösdrift, i en flock på fyra hästar. bör jag sätta in henne i...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: -moa-
·
Hästvård min häst har fått ökade gallor i höger bak. hon är 17 år gammal o gått 10 år på ridskola, så gallor har alltid funnits. brukar dock...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: poniihest
·
M
Hästvård Har en häst med hovledsinfl. som blivit behandlad 4 ggr nu i sommar. Sprutad 2ggr med cortison och 2ggr med adequanin. Har stått i...
Svar
11
· Visningar
2 502
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Min häst sliter framskorna snett, hon hinner bara bli omskodd så börjar hon slita ner utsidan på skon. I övrigt är inte skorna slitna...
Svar
8
· Visningar
5 108
Senast: coari
·
Hästvård Quarter är mycket bättre efter sin infektion i kroppen och muggen är i stort sett helt borta. Däremot är hon fortfarande grå på...
Svar
2
· Visningar
721
B
Hästvård har av misstag blistrat min häst. Min pålle har fått kotledsinflammation och tänkte därför när jag släppte honom i hagen, att...
Svar
2
· Visningar
1 338
Senast: BeatriceH
·
Hästvård Vad tänker ni då? Ingen feber, inget regn på några dagar. Täcke vid regn.
Svar
3
· Visningar
1 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈