Vattna hö

Sv: Vattna hö

som jag sa... ta en vattenkanna och häll över spånet.. alltså så blir det lite vatten utspritt i hela boxen...

jag vill be så hemskt mycket om ursäkt för min skeptis till vattning av spån.
tyckte bara det lät rätt äckligt med blött spån.
Men har nu testat det, och min pålle hostar betydligt mindre, knappt alls.
Så jag vill bara be om ursäkt för att jag verkade skeptiskt inställd till din hjälp.
Tack så mycket :bow:

ja, han mår mycket bättre. Hostar inte, utan fnyser istället, och ibland hostar han inte alls. Han mår väldigt mycket bättre!

..............

Senast ändrad av en moderator:

Man kan köpa cementbalja för 99 kronor (60 liters) på Ö&B . Funkar perfa för mig att lägga en hel höbal i och blötlägga.

har ingen hosthäst, men blötlägger mat nu när tänderna fixas på min, så det är ju skillnad. Gav bara tips på hur höet kan blötläggas ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 693
Senast: Glimra
·
Foder & Strö Hejsan! Mitt 11-åriga fullblod har blivit ordinerad strikt boxvila nu i minst 6-8 veckor pga en spricka i benet efter att ha fått en...
2
Svar
21
· Visningar
4 258
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Halloj! Jag har två hästar hemma, en kallblodsvalack på 23 och ett varmblodssto på 17 år. Jag och en vän har lånat hem dom, har ridit på...
2
Svar
20
· Visningar
3 179
Senast: Maria_81
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix