Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Var så länge sen jag hade egen häst så nu blir jag lite fundersam. Vi köpte en ponny för en månad sen som hade gått ute hela sommaren...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Svamlan
·
S
Hästvård Hejsan! Har en sällskaps shettis som kom hem nyinköpt för 3 veckor sen. Idag efter körningen av honom upptäckte jag skorpor i öronen...
Svar
7
· Visningar
1 277
Foder & Strö Vart analyserar ni erat hö? Försökt att hitta något ställe som inte är lika dyrt som tex eurofins, men de kanske är billigare än andra... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 210
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Hästvård Alltså det här med feta hästar... Jag har säkert själv svarat i nån tråd och menat att det inte är försvarbart att låta hästen vara för... 64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
78 161
Senast: Boj
·
L
Foder & Strö Har mina hästar på bete fortfarande:o. Mkt gräs finns det i hagen men näringen är väl inte den bästa så här års. Jag har provat lägga ut...
Svar
19
· Visningar
3 524
Senast: Lunketuss
·
E
Foder & Strö Vad ger du för kraftfoder till din unghäst nyfödd-3 år? Bärätta ålder och varför du har valt just det fodret du använder. :)
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Nu vet jag inte om jag har lagt den här tråden fel, men jag kör ändå. Jo, snart börjar det nog bli dags för mitt fullblod att sova i...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Kajkan
·
Foder & Strö Hejsan! Jag skriver nu ett inlägg åt min stallägare, jag och hon har disk hennes hästars foderstat, kan börja med att säga att vi inte...
Svar
10
· Visningar
2 313
Senast: Korven
·
Hästvård har för mig att jag har hört, att om hästen har ont i t.ex. vänster fram, så kan de se ut som den är halt på höger bak. Någon mer som...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: remmis
·
Foder & Strö Om man behöver ge mycket protein, vad är billigast att ge av Krafft Lusern Hack och Krafft Protein? Jag har tre hästar som behöver äta...
Svar
6
· Visningar
1 441
Senast: Constance
·
L
Hästvård Vi har haft väldigt många dagar med strålande solsken och över 14 grader i Skåne de sista veckorna ändå ser man hästar som har täcke... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 358
M
Hästvård Min ena häst är väldigt känslig och får skav av ungefär allting :crazy: Men han måste klippas eftersom han blir så svettig annars...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: cowgirl81
·
Foder & Strö Behöver lite goda råd ang min 1-åriga unghingst. Han går sedan i vintras på lösdrift med en grupp jämnåriga. De har fri tillgång till... 2
Svar
35
· Visningar
3 235
Senast: mahlmt
·
I
Hästvård Hejsan!!! Blir snart grå hårig, Min madam har fått som 2 liksidiga gallor på varje sida av benen, syns på bilderna. Dom är rätt...
Svar
14
· Visningar
1 335
Senast: indra82
·
Hästvård Hej Vår ponny har senaste veckan tappat pälsen fläckvis på bakre delen av låren, på bägge sidor. Finns inga knottror el krustor där...
Svar
6
· Visningar
1 204
Senast: Pilly
·
T
Foder & Strö Hej! Jag ska hyra en häst i sommar, som jag känner till. Han kan bli lite lös i magen av gräs, och han har inte så glansig päls...
Svar
5
· Visningar
1 167
Foder & Strö Jag har läst lite i trådar här på buke om dåliga hovar. Det var ngn som rekommenderade (tråden var från 2005) ngn olja/salva som hette...
Svar
5
· Visningar
1 583
Hästvård Ska till hovslagaren med min pålle i em och tänkte kolla om ni har lite förslag på hur man kan göra för att avlasta kotorna...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: mirage
·
R
Hästvård Har en 8-årig halvblodsvalack som fick ont i ryggen i våras. Jag märkte att han va öm bara av att ja bosta honom, & han hade verkligen...
Svar
13
· Visningar
1 553
Senast: Romulus
·
N
Hästvård Om man har ett stall med 3 boxar och 4 hästar som man delar upp genom att 2 hästar står tillsammans, i detta fall islänningar som står i...
Svar
16
· Visningar
1 795
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka