Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hejsan! Tänkte höra om det är någon här som vet vad en hältundersökning på en oförsäkrad häst kan kosta? Tacksam för svar :-)
Svar
11
· Visningar
2 087
E
Foder & Strö Jag skulle vara otroligt tacksam om ni här på buke kunde hjälpa mig med information ang. vetekli. Jag vill veta allt! Och gärna era...
2
Svar
39
· Visningar
4 716
Senast: Miss_lovisa
·
Hästvård Fick nyss råd ifrån min hovis att sprickorna som blivit i min hästs hov (ifrån sömmen och nedåt till skon, ser nästan ut som om sömmen...
Svar
15
· Visningar
2 234
Senast: Gullan86
·
S
Hästvård Linda vid arbete eller ej? Tänkte på stödet som man får.
Svar
1
· Visningar
642
Senast: Ellyne
·
Hästvård Injektionsvätskan är restad och jag måste då pilla i min häst dospåsar i 2 dagar:crazy:... för att få ihop en veckas behandling. Hur...
2
Svar
24
· Visningar
1 722
Senast: orion_x
·
P
Hästvård Hej! Märkte häromdagen att min häst är något mer galliga bakben än vanligt. Mjuk och fin galla, inget anmärkningsvärt så, eftersom...
Svar
10
· Visningar
1 841
Senast: Precious
·
T
Foder & Strö När jag köpte min häst stod det att hans hö skulle vattnas innan han fick det. Okej tänkte jag, det blir ju inga problem, och sköt upp...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 912
Senast: Cinora
·
Hästvård Hade ut hovslagaren idag som verkade mina shetlandsponnyer. Ingen av dem skos. Mitt ena sto hade ett hålrum i ena framhoven mellan sulan...
Svar
9
· Visningar
5 801
Hästvård Hur färskt måste bajset vara? Om man skickar det samma dag som det är "plockat" och det inte kommer fram dagen efter utan dagen efter...
Svar
2
· Visningar
638
Hästvård Fick höra idag, efter vår vaccinering i tisdags, att veterinären som vaccinerade hade sagt att det var onödigt att vaccinera eftersom...
Svar
3
· Visningar
641
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Eeewww! Var ute och borstade hästen, kom in och satte mig, kliar på halsen. Ner faller en grotesk brun insekt. Likadan som kröp på...
Svar
14
· Visningar
3 503
Senast: Hovis
·
Foder & Strö det var någon som sa till mej att man inte kan ge både betfor och vetekli till hästen, någon som vet vad det grundar sej på eller om...
2
Svar
32
· Visningar
6 511
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Tänkte höra lite hur ni märker att era hästar är halta? om den givetvis inte har en tydlig hälta. Det kan va jättesvårt att se, tex om...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Miloni
·
J
Hästvård Min häst fick mugg/rasp i vintras och det har inte försvunnit än.... :confused: fick order om att raka benen (bägge bak) och fick...
2
Svar
21
· Visningar
3 578
Senast: Lella
·
F
Hästvård Under åtta månader har jag trixat och fixat med min hästs olika komplikationer. Det har varit gamla spänningar som gjort hans rörelser...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Adorno
·
Foder & Strö ja, här börjar skogarna och vägkanterna krylla av nypon och i år tänkte jag ta tillvara på nyponen. Har en väninna som köpte torkade...
Svar
9
· Visningar
19 385
Senast: Manda-Lotta
·
Foder & Strö Jag skulle vilja veta vilken den bästa "medicinen" för kass hovkvalité är!! (Gäller rasen Engelskt Fullblod) Tack! :bump:
Svar
11
· Visningar
1 353
Foder & Strö Jag googlade runt lite och hittade denna sida, undrar lite vad ni tycker om vad som skrivs där...
Svar
13
· Visningar
1 259
S
Hästvård Skulle ni ha köpt en häst med "lindrig" bärrandsröta?' Hur lång tid tar det innan hoven är helt bra? Kan den få några bestående "men"...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: skuggi
·
Hästvård flytta gärna tråden om den ligger fel! Idag runt lunch ringde en tjej från stallet och sa att min häst såg "konstig" och uppsvälld...
Svar
7
· Visningar
1 520
Senast: frittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30