Hö analys

Sv: Hö analys

Jag väntar med spänning för att få svar på samma fråga som du :D

Man ska väl kryssa i antingen ettan eller tvåan antar jag.. tror jag ska ringa åt dom på måndag för att höra vad dom har att säga, det känns som att dom är rätt vana med okunniga människor som jag :D

nej bara 2:an för de är ju samma bara att 2:an innehåller fler ämnen.

men vad skriver jag i
För foder utom vallfoder, ange fodermedelskod här:...........
Är det där jag skriver att jag vill ha 2:an????

F*n noll koll ju!

Detta är på agrilab alltså...

Senast ändrad:

Jag är åxå inne på agrilab, har skrivit ut det där man ska skicka in.

Men där ska du väl itne skriva i nåt? Eftersom vi sak ju skicka in för hö?

Men vart ska man skriva att man vill kolla grundpaket 2 då? Ska man skriva det i rutan "Övriga analyser om så önskas"?
Det borde finnas rutor där man bara klickar i juuu....

nej bara 2:an för de är ju samma bara att 2:an innehåller fler ämnen.

men vad skriver jag i
För foder utom vallfoder, ange fodermedelskod här:...........
Är det där jag skriver att jag vill ha 2:an????

F*n noll koll ju!

Detta är på agrilab alltså...

Nej, den struntar du i, det är vallfoder du har.

Ringa in 'Grundpaket 2' bara

Förstår dig precic jag undrade också så jag ringde dem. På fodrets id skriver du vad du vill för att själv komma ihåg, som för mig tex som skickade analys på flera fält kallade det då enkelt fält ett och två.
När man skrivit ut blanketten ringar man in det paketet man vill ha och skriver häst jag skrev stort högs upp.

Hmm har nåt svagt minne av att nån sa timotejhö (ang vad för gräs).
Men vad "händer" om man kryssar i fel? Blir det fel värden eller jag fattar inte... :S
Men jag tror vi har en del klöver åxå...

Men längst ner på deras lapp , den man ska skicka, in då äre bara att rigna in grundpaket 2 så då tar dom det testet?

Ja ang ringa in.

Foder med mkt baljväxter (mer än 50% tror jag det är) analyseras med en lite annan metod, därför de vill veta. Sällan aktuellt för hö.

Hmm har nåt svagt minne av att nån sa timotejhö (ang vad för gräs).
Men vad "händer" om man kryssar i fel? Blir det fel värden eller jag fattar inte... :S
Men jag tror vi har en del klöver åxå...

Men längst ner på deras lapp , den man ska skicka, in då äre bara att rigna in grundpaket 2 så då tar dom det testet?

Ja det är ju timotej i höet, iallafall det som vi köper...

ja då är frågan vilket man ska välja så det inte blir fel ang baljväxter..???

hej hej
Nu har jag ringt, det var itne det lättaste att höra vad människan sa :O
Men iaf, det med andel baljväxter var visst itne särskilt viktigt, utan man skulle fylla i vilken skörd det var, och gärna ungefär datum för det. åsså kryssa i att det var hö då såklart. Samt att ringa in vilket analyspaket du skulle ha.
Så ikväll ska jag skutta rutn på höskullen och ta prover sen skicka in :) Ska bli spännande att se vad det är för värden :)

En sak jag inte riktigt förstår. Det står såhär:
"Ta prov från flera ställen, blanda och ta ut ca 300 gram. Klipp provet och lägg i en plastpåse som du lägger i ett kuvert tillsammans med följesedeln."

300g!! Det får inte plats i ett kuvert!!???????

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Sitter och fipplar med min grovfoderanalys och blir inte klok på mikromineralerna. Kvoten skall vara ca 4:4:4:1 om jag förstått...
Svar
11
· Visningar
2 804
Foder & Strö Min shettis sto 20 år konstaterades ha EMS efter fått fang utan någon synbar anledning. Hon har haft fang tidigare och har sen 10 år...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: katja
·
Foder & Strö Tog gräset innan inplastning direkt på vall. Har enbart lättfödda hästar men hur ser denna ut egentligen? ANALYSRESULTAT Fält...
2
Svar
33
· Visningar
3 275
Senast: Muninn
·
Foder & Strö Nu gjorde jag en egen tråd, får väl se om den blir användbar. Diskuteras ju mikromineraler och balansering av dessa lite överallt i...
Svar
0
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka