Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Om man behöver ge mycket protein, vad är billigast att ge av Krafft Lusern Hack och Krafft Protein? Jag har tre hästar som behöver äta...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: Constance
·
L
Hästvård Vi har haft väldigt många dagar med strålande solsken och över 14 grader i Skåne de sista veckorna ändå ser man hästar som har täcke...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 347
M
Hästvård Min ena häst är väldigt känslig och får skav av ungefär allting :crazy: Men han måste klippas eftersom han blir så svettig annars...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: cowgirl81
·
Foder & Strö Behöver lite goda råd ang min 1-åriga unghingst. Han går sedan i vintras på lösdrift med en grupp jämnåriga. De har fri tillgång till...
2
Svar
35
· Visningar
3 217
Senast: mahlmt
·
I
Hästvård Hejsan!!! Blir snart grå hårig, Min madam har fått som 2 liksidiga gallor på varje sida av benen, syns på bilderna. Dom är rätt...
Svar
14
· Visningar
1 334
Senast: indra82
·
Hästvård Hej Vår ponny har senaste veckan tappat pälsen fläckvis på bakre delen av låren, på bägge sidor. Finns inga knottror el krustor där...
Svar
6
· Visningar
1 202
Senast: Pilly
·
T
Foder & Strö Hej! Jag ska hyra en häst i sommar, som jag känner till. Han kan bli lite lös i magen av gräs, och han har inte så glansig päls...
Svar
5
· Visningar
1 155
Foder & Strö Jag har läst lite i trådar här på buke om dåliga hovar. Det var ngn som rekommenderade (tråden var från 2005) ngn olja/salva som hette...
Svar
5
· Visningar
1 570
Hästvård Ska till hovslagaren med min pålle i em och tänkte kolla om ni har lite förslag på hur man kan göra för att avlasta kotorna...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: mirage
·
R
Hästvård Har en 8-årig halvblodsvalack som fick ont i ryggen i våras. Jag märkte att han va öm bara av att ja bosta honom, & han hade verkligen...
Svar
13
· Visningar
1 549
Senast: Romulus
·
N
Hästvård Om man har ett stall med 3 boxar och 4 hästar som man delar upp genom att 2 hästar står tillsammans, i detta fall islänningar som står i...
Svar
16
· Visningar
1 793
Senast: Buck
·
Hästvård Ja, när har ni tänkt att ta fram maskinen? Jag har så svårt att bestämma mig hur jag ska göra iår. Min tjej blir fruktansvärt lurvig...
Svar
18
· Visningar
4 160
Senast: bigganl
·
H
Hästvård vill veta om det finns någon här som tagit bort sin älskade vän på Kålmorden och varit med själva. Hur har ni uppfattat detta, var ni...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 121
Senast: Hovis
·
E
Hästvård Har upptäckt att lillpållen har gula styngflugeägg på benen, så mask kommer han att få förmodligen, fast jag försökt avlägsna dem...
Svar
7
· Visningar
1 011
Senast: Ewertsberg
·
Foder & Strö Hej alla foderkloka! Sedan jag var liten och hade foderlära på ridskolan har jag hört att det finns en maxgiva för kraftfoder och en...
Svar
8
· Visningar
1 313
E
Hästvård Hej Jag har en vän som för 2-3 år sedan gick över från ponny till sin första stora häst. Hästen har bl.a. både kissing spines och...
Svar
14
· Visningar
1 651
Senast: rubentuben
·
L
Foder & Strö Min ponnykille, Pre-korsning, hade i slutet på augusti fångkänning. Hade ute vet morgonen efter att det upptäckts och alla symtom var...
Svar
16
· Visningar
2 327
Senast: Korven
·
F
Foder & Strö Jag har en 2 åring som går på fri tillgång grovfoder. Dock tycker jag att han ändå inte ökar i hullet och växer. Ja jag har gjort en...
Svar
5
· Visningar
967
Senast: Sar
·
Foder & Strö Räcker det verkligen att dränka höt i vatten för att bli kvitt dammet?
Svar
15
· Visningar
1 168
Senast: Centaur
·
T
Hästvård Var till klinik igår med söte hästen för hältutredning. Bakgrunden är att han kom till mig i augusti och kändes då stel och knackig...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: tant strul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur