Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Ja du har missuppfattat mej, vi har åkt iväg till en klinik och det är bara en till i mitt stall som åker till honom pga krångel med hovbenen. Hans andra "kunder"= hästarna är 93 st och bor på anläggningen som han jobbar på.

Bingo

Jag vet vem det är :p

Och anläggningen också - skodde där innan jag blev sjuk :angel:

För alla nyfikna i min intresseklubb som antecknar:rofl:

jag,,, också med lilla minnet - minns också att ngn tycker han trångskor.
vet vem men skriver inte ut. och tycker nog också han lägger ut mindre än mig, men har inte kollat så noga

och det jag kan se med "Hådenspecial" sulan där är att den inte räcker till... det finns risk att skon kommer att växa över den

men sulan har den storlek den har liksom.... Har inte hittat andra vettiga buffertsulor

Tips mottaget tacksamt


men visst är detta ett lyft
Seriös fråga - var han trevlig, lätt att prata med
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

haha vilket sammanträffande

jag har själv beställt dessa sulo till min häst, och firman ringde just, och jag fickr då frågan om jag ville ha normal eller large..

jag tycker att den skoning du visar upp är en skoning som varje hovis bör kunna prestera - annars skall den inte ha betalt
:o

jag som är mycket inne på hovisar då jag själv har problem och velat ha hjälp

kan konstatera att denne du har haft ute inte har gått blocken

Kolla in SHF hemsida - om du bor i Stockholm borde det finnas flera att välja på.

Det är sådan omsättning på hovisar så jag vet inte vem någon är nu..

På stora stallet fanns förr en norrman men han har nog flyttat
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

En fråga som jag undrar över

När det nu finns dessa skor med redan avfasad kant och en hel del andra smidesfinesser

Varför väljer man inte att sko med dessa då

Har Biderman agentur på dem så de blir för dyra????
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

"I hornrörens riktning" - Detta har jag aldrig funderat över. Varför är det viktigt? Vad händer annars?


vad händer med dina naglar om du inte filar dom i nagelns riktning??

Det blir en brytpunkt som leder till en förskörning.

Pinsamt nog gjorde jag själv i dag exakt samma fel.:crazy:
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Oj oj ...!
jag tolkade det snarare som att eftersom hästen faktiskt har normala hovar så har TS ingen lust att åka på klinik och betala mkt mkt mer än vad hon kan göra för en duktig hovslagare som kommer hem till henne och gör samma braiga jobb!

Ingenstans kritiserar hon ju att det är för dyrt, men som vem som helst så betalar man ju hellre mindre än mer för samma jobb så att säga :)

Hovslagaren A på kliniken tar xxxx hundralappar för att göra Y jobb.
En duktig (eller som ts skriver "vettig") hovslagare B ute på fältet kommer hem till henne och gör samma Y jobb men tar bara xxx hundralappar.

Vem väljer man då? ;)


Det där köper jag inte,, det finns en klinik med utbildade A (pluralis) som även startat en mobil service där dom åker ut till stall och skor alla hästarna i dom stallen som vill boka dom. Det krävs dock att antalet är så många att det fyller upp en hel arbetsdag.

Sen har vi B (singularis) som oxå är utbildad och innehar gesällbrev och genomgått all fortbildning som för dagen finns att tillgå och åker hem till Y ute på fältet .

Hör och häpna,,, A är trots att det är utbildade klinikhovslagare drygt 300:- billigare än B.

Vem skulle du välja och varför???

Som jag förstår det så verkar trådskaparen redan haft tillräcklig erfarenhet av att vill man ha en ferrari så kan man inte köpa den för en Fiat:s marknadsvärde.

Dit jag försöker komma till är att alla verkar vara överens om att man söker kvalite men man är bara villig att betala för kvantitet.

Kan ngt försöka få även mig att förstå denna ekvation??
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

En fråga som jag undrar över

När det nu finns dessa skor med redan avfasad kant och en hel del andra smidesfinesser

Varför väljer man inte att sko med dessa då

Har Biderman agentur på dem så de blir för dyra????

Nej det har dom absolut inte, (snarare tvärtom)

Varför dom är dyrare än alla andra skor på marknaden beror på att dom har högsta kvalite och bästa grundform i ST modellen. Jag vill alltid arbeta med material av hög kvalite för det blir i längden billigast, mina kunder är i det resonemanget helt överens i mitt resonemang och anser att det inte är dyrt,, bara kostar lite mera.
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Bingo

Jag vet vem det är :p

Och anläggningen också - skodde där innan jag blev sjuk :angel:

För alla nyfikna i min intresseklubb som antecknar:rofl:

jag,,, också med lilla minnet - minns också att ngn tycker han trångskor.
vet vem men skriver inte ut. och tycker nog också han lägger ut mindre än mig, men har inte kollat så noga

och det jag kan se med "Hådenspecial" sulan där är att den inte räcker till... det finns risk att skon kommer att växa över den

men sulan har den storlek den har liksom.... Har inte hittat andra vettiga buffertsulor

Tips mottaget tacksamt


men visst är detta ett lyft
Seriös fråga - var han trevlig, lätt att prata med

Vore väldigt kul om du sa vem du tror att det är fast via PM.
Ang sulan så nämnde han att den var i det minsta laget men skulle funka.

Visst finns det en massa hovslgare i sthlm, men vem är bra?
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Men jag undrar över är varför inte alla hovisar skor med dem?

Eller i allafall de som gått påbyggnadskursen borde ju... :angel:

En av mäster skor med Mustad

Den andra med Verkman

:confused:

Hallå...
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

?????
Jag fattade det som att hon tyckte det var dyrare att åka till en bra hovslagare pga. merkostnaden och allt bök med lastning, ledighet från jobbet, hyra av transport, bensin,skaffa medhjälpare vid lastning etc.Att sedan hovslagaren är några hundra dyrare är väl den mindre kostnaden?Det blir ett stort projekt för någonting som man igentligen skulle vilja slippa.
Fast jag kanske missuppfattade igen....

Tycker nog att alla utbildade hovslagare borde besitta en kompetens att klara av en normalskoning.Veta hur man skor utan en massa konstigheter.Har haft en massa hovslagare som alla skott på olika sätt,(och tyvärr sett resultatet av det,både utbildade och icke utb).Tröttnade till slut och började fila lite skälv på min gamla häst. Hittade sen en superbra som fortsatte att lära upp mig så att jag numera skor och verkar mina egna. Hade jag haft denna hovslagare från början så hade jag sluppit många av dom problem(hov- och ledproblem), man tragglade med fram och tillbaka på den hästen. Han skodde åt mig i 10 år och hade aldrig några problem med någon häst.(Det var unghästar och lite äldre som tävlade och tränade upp till medelsvårsvår).
Tyvärr har han slutat att sko nu.
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

?????
Jag fattade det som att hon tyckte det var dyrare att åka till en bra hovslagare pga. merkostnaden och allt bök med lastning, ledighet från jobbet, hyra av transport, bensin,skaffa medhjälpare vid lastning etc.Att sedan hovslagaren är några hundra dyrare är väl den mindre kostnaden?Det blir ett stort projekt för någonting som man igentligen skulle vilja slippa.
Fast jag kanske missuppfattade igen....

Tycker nog att alla utbildade hovslagare borde besitta en kompetens att klara av en normalskoning.Veta hur man skor utan en massa konstigheter.Har haft en massa hovslagare som alla skott på olika sätt,(och tyvärr sett resultatet av det,både utbildade och icke utb).Tröttnade till slut och började fila lite skälv på min gamla häst. Hittade sen en superbra som fortsatte att lära upp mig så att jag numera skor och verkar mina egna. Hade jag haft denna hovslagare från början så hade jag sluppit många av dom problem(hov- och ledproblem), man tragglade med fram och tillbaka på den hästen. Han skodde åt mig i 10 år och hade aldrig några problem med någon häst.(Det var unghästar och lite äldre som tävlade och tränade upp till medelsvårsvår).
Tyvärr har han slutat att sko nu.

Du har fattat helt rätt.

Som du har gjort så har jag oxå tänkt, att man ska göra det själv. Men man måste ju lära sej innan man börjar trixa och jag tvivlar på att jag kommer ha möjligheten och tiden till det tyvärr så jag önskar mej fortfarande världens duktigaste hovslagare.
Sen vet jag inte om det är någon skillnad på kallblodshovar och dess belastning gent emot "vanliga" tunnare hästar, men dom flesta verkar inte ha så stor erfarenhet av kallblod, inte bara hovslagare utan även andra yrkesgrupper inom hästvärlden.
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Men jag undrar över är varför inte alla hovisar skor med dem?

Eller i allafall de som gått påbyggnadskursen borde ju... :angel:

En av mäster skor med Mustad

Den andra med Verkman

:confused:

Hallå...


Alltså,, det är så att man skor med det materialal och fabrikat man trivs med. Det kan oxå vara så att man med en "mäster" titel får ngn typ av "feed back" från det företaget man gör reklam för.:angel:

Mäster som skor med verkman,, skor denne mäster så mkt nu för tiden??

Kan det oxå ha varit valet av fabrikat som gjorde att denna mäster behövde några "provtillfällen" innan man genom avrundning kunde utdela titeln??

Skulle alla hovisar sko med samma fabrikat så skulle ju många företag gå i konkurs och fri konkurens inte längre råda.

Jag ser det negativt för konkurens skapar ökad kvalite.

Om man ser på miljön så anser jag att jag bidrar till global miljöförstöring eftersom mitt fabrikat köper stålet från Sverige som skickas söderut i europa där skorna tillverkas för att sedan åter transporteras tillbaka till sverige.,

Mustad är mer miljövänliga med tanke på transporter, däremot så leder deras nedsmältining och tillverkning av skor samt även för dagen återvinning av gammla skor till en högre luftförorening beroende på deras kvalite tänkande av grundmaterialet.

Ska man konkurera med ett lägre pris, så får man nog fasen fundera på var man kan tjäna in den marginalen. Det kan vara allt från slutfinich till ett sämre mer billigt grundmaterial.

Kvalite kostar mer än kvantitet, så enkelt är det bara.

Oj va du har hamnat O.T.

Fattar inte hur jag kunde gå på detta och hugga som en kobra på betet.
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

?????
Jag fattade det som att hon tyckte det var dyrare att åka till en bra hovslagare pga. merkostnaden och allt bök med lastning, ledighet från jobbet, hyra av transport, bensin,skaffa medhjälpare vid lastning etc.Att sedan hovslagaren är några hundra dyrare är väl den mindre kostnaden?Det blir ett stort projekt för någonting som man igentligen skulle vilja slippa.
Fast jag kanske missuppfattade igen....


Det tror jag inte,, att du missuppfattat.

Naturligtvis så kostar det både tid och pengar att åka till en klinik med lastning,ledighet från jobbet,transport,bil,bensin ex. ex.

Om vi tar ett ex att det är 2 mil till kliniken så borde normalt tidsåtgången vara inkl skoningen lastning (obs vi har inga bökiga hästar att lasta för det har man redan tidigare tränat på) så borde det inkl allt minst kräva en halvdags ledighet. I pengar räknat (om vi nu oxå måste hyra en transport) så lågt räknat ca allt mellan 1.000:- upp till 2.000:- inkl förlorad arbetsinkomst.

Sedan ovanpå allt så är klinikhovis dyrare!!!

Trots detta så söker man en hovis som kan komma ut till stallet och skor billigare än hovisen på kliniken!!

Jag får inte ihop detta,, även om den hovisen som kommer ut till stallet och är 300:- dyrare än klinik hovisen så har ju hästägaren trots allt tjänat allt mellan 700:- upp till 1.700:- enbart p.g.a. att slippa transportera hästen till klinikhovis.

Naturligtvis så är det billigaste allternativet "på kort sikt" att hästägaren själv lär sig sko sin häst, det är oxå mest bekvämt för hovslagarna även om jag ger mig fasen på att det är vi som får skit i slutändan.

Hur resonerar ni??? Jag fattar bara inte hur ni tänker eller hur långt ni tänker..

Kan ngn hjälpa mig att se ljuset i tunneln??
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Kan ju säga att jag betalade 1400 kr för denna skoning exklusive skor, så med dom blev det 1550 kr totalt+ 200 kr för transport+ 1800 kr i förlorad arbetsinkomst, alltså 3550kr. Som högst har jag betalat 1100 kr för en vanlig skoning hemma i stallet men den skoningen var inte mycket att hänga i granen, jag hade förväntat mej mer av någon som nu skulle vara utbildad och så duktig som h*n sa. Så vad hovslagaren tar ut är inte allt, huvudsaken är att det blir bra, men att lägga 3550 kr för en skoning är lite väl mycket om man nu ska göra så varje gång. Förstår du nu vad jag har menat hela tiden?
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Kan ju säga att jag betalade 1400 kr för denna skoning exklusive skor, så med dom blev det 1550 kr totalt+ 200 kr för transport+ 1800 kr i förlorad arbetsinkomst, alltså 3550kr. Som högst har jag betalat 1100 kr för en vanlig skoning hemma i stallet men den skoningen var inte mycket att hänga i granen, jag hade förväntat mej mer av någon som nu skulle vara utbildad och så duktig som h*n sa. Så vad hovslagaren tar ut är inte allt, huvudsaken är att det blir bra, men att lägga 3550 kr för en skoning är lite väl mycket om man nu ska göra så varje gång. Förstår du nu vad jag har menat hela tiden?


Först: Den skoningen som den hovisen gjorde på kliniken hade jag gjort i ditt stall för 1.300:- skoning, tillägg sulorna 400:- och reseersättning 300:- Totalt 2.000:- inkl moms och kvitto. Du hade gentemot denna skoning på kliniken tjänat hela 1.550:- Fast jag hade nog försökt göra det lite annorlunda, dock för samma kostnad!

Du skriver att du som mest betalt 1.100:- för en vanlig skoning hemma,, tänk nu på att denna skoning som utfördes på kliniken inte va en "vanlig" skoning.

Du skriver oxå citat: men den skoningen var inte mycket att hänga i granen, jag hade förväntat mej mer av någon som nu skulle vara utbildad och så duktig som h*n sa.

Vem då "sa"??? Visade denna person upp något certifikat på att den innehar gesällbrev eller andra kriterier på att personen innehar en utbildning eller gick du enbart på hörsägen??

Dom sämsta hovslagarna är ofta dom som skrävlar mest,, dömmer ut alla andra kollegors utförda arbeten ex. ex Se bara hur jag själv beter mig.

Du verkar vara väl insatt i god/dålig hovvård (du har i både trådar och bilder precenterat båda delarna) och därför ställer jag mig mkt frågande till hur du själv tog ditt ansvar i att kontrollera att din "förra" hovis innehade kunskap och utbildning..

Förstår du vart jag vill komma???
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Först: Den skoningen som den hovisen gjorde på kliniken hade jag gjort i ditt stall för 1.300:- skoning, tillägg sulorna 400:- och reseersättning 300:- Totalt 2.000:- inkl moms och kvitto. Du hade gentemot denna skoning på kliniken tjänat hela 1.550:- Fast jag hade nog försökt göra det lite annorlunda, dock för samma kostnad!

Du skriver att du som mest betalt 1.100:- för en vanlig skoning hemma,, tänk nu på att denna skoning som utfördes på kliniken inte va en "vanlig" skoning.

Du skriver oxå citat: men den skoningen var inte mycket att hänga i granen, jag hade förväntat mej mer av någon som nu skulle vara utbildad och så duktig som h*n sa.

Vem då "sa"??? Visade denna person upp något certifikat på att den innehar gesällbrev eller andra kriterier på att personen innehar en utbildning eller gick du enbart på hörsägen??

Dom sämsta hovslagarna är ofta dom som skrävlar mest,, dömmer ut alla andra kollegors utförda arbeten ex. ex Se bara hur jag själv beter mig.

Du verkar vara väl insatt i god/dålig hovvård (du har i både trådar och bilder precenterat båda delarna) och därför ställer jag mig mkt frågande till hur du själv tog ditt ansvar i att kontrollera att din "förra" hovis innehade kunskap och utbildning..

Förstår du vart jag vill komma???

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma.

Men min förra hovis har vad jag vet bara lärt sej själv, den andra för 1100kr sa själv att han var utbildad och bla bla bla....jag träffade honom i stallet när jag ville ha någon som kände på fabbes sulor efter att en tredje hovis verkat honom för hårt, även denne var utbildad i skola och sas vara bra(h*n får aldrig peta på fabian igen).
Så som sagt var, dom billigaste och "outbildade" är dom som har gjort det bästa jobbet hittills(inte inräknat med den senaste skoningen då jag inte sett något resultat av det hela än). Där sa jag ju emot mej själv lite grann för varför skulle jag då åka iväg till en annan hovslagare om nu min outbildade var så bra??? Jo för att han har gjort ett bra jobb till den senaste skoningen då han skodde, då var det nått som fallerade och jag fick även höra på rycktesvägar att även fler av hans kunder tyckt samma sak den senaste tiden, att det blivit ett slarvigt jobb.
Jag hade ju helst velat ha kvar honom som han var från början då jag som sagt var gillade honom och fick ett bra resultat.

Jag har aldrig under dom åren jag ägt en häst bett om att få se papper på någon hovslagares utbildning då jag inte tror att ett gott resultat grundar sej i att ha suttit i skolbänken utan att det beror på kännslan och intresset från hovslagarens sida. Så om jag tagit mitt ansvar vet jag inte hur jag ska se på det då jag fortfarande inte tror på att ett bra jobb utförs pga att man har suttit i skolbänken och sen fått ett papper på vad man läst och övat på.

Sen ang hur hovslagare betér sej gentemot andra hovslagare så har alla, precis alla, haft nått att klaga på hos varandra efter ett arbete, tyvärr.

Vart vill du komma med detta
Du skriver att du som mest betalt 1.100:- för en vanlig skoning hemma,, tänk nu på att denna skoning som utfördes på kliniken inte va en "vanlig" skoning.
I princip var det en vanlig skoning då inga konstigheter behövdes utövas, inga direkta korrigeringar förutom att han tog lite mer nära den vita linjen så hoven inte flöt ut och blev porös och sen inte raspade så där fult som det var innan.
Men han har väl någon speciell utbildning för att ta sej an ev problem, fabian såg han inte som något problem, och tar då betalt där efter.

2000 kr för en skoning tycker nog jag är lite dyrt oavsett hur man räknar men får jag ett bra resultat som håller sej i 8 veckor så visst tar jag hellre det än att betala 800 kr varje månad för ett halvdant resultat som antagligen sliter i längden på hela hästen.

Men varför är du så pass mycket dyrare än dom flesta?
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Men nu pratade vi ju inte om DINA hovslagare utan om TS hovslagare! I TS fall var ju klinikhovisen dyrare o krångligare att besöka trots att han utförde samma jobb som vilken vettig kunnig hovslagare som helst skulle fixa i mina ögon! Så varför välja den hovslagare som tar mer betalt men som ändå gör samma jobb som en "åka ut till stallet hovis"?
Du snöar in dig på ditt och dina hela tiden men nu pratar vi ju om TS och de hovslagare hon har runt sig.

Jag håller helt med TS om att medlemskap hit och dit och cert. fram o tillbaka inte betyder ett dyft! Vad säger en pappersbit om personens verkliga förmåga?

Att man pluggat sig till ett betyg är en helt annan femma än att vara duktig i verkligheten!

Själv har jag en super hovslagare som har gått utbildning och även är en mkt väl tillfrågad handledare till nuvarande lärlingar o praktikanter. Han tar 900 kr för att verka 8 hovar och slå på två framskor. Då skulle jag ju aldrig få för mig att åka till en klinik o betala 1500 spänn för att få samma jobb utfört.

Nu har ju TS haft otur med sin hemma-hovslagare o sådant är alltid tråkigt men nu kanske hon kan hitta någon annan så hon slipper sitta o kuska till kliniken.
Men ingenstans har hon ju sagt att hon vill köpa en ferrari till fiatpris?!
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Min vanliga hovslagare var ute i stallet idag för att sko några andra hästar så jag passade på att berätta att jag varit "otrogen" mot honom, jag visade den andra hovslagarens jobb och berättade oxå vad jag själv hade kännt ang den förra skoningen som han gjort och jag gav honom dom synpunkter som jag fått från klinikhovslagaren.
Jag sa att jag tyckte det var ett slarvig jobb utfört och sen att jag ville ha en andra åsikt men hoppades på att han inte var sur över det och ev ville fortsätta sko Fabian noggrant och det var ok med honom.
Han sa att nu får jag känna efter vad jag tycker, om Fabian verkar trivas med detta eller om det måste ändras något.

Nått jag själv reagerade över i morse när jag stog och kollade på honom framifrån var att den högra ser lägre ut på yttersidan än innersidan och jag vet att jag sa nått om att han sätter ner yttersidan så skarpt när jag visade honom för klinikhovslagaren så jag antar att det var så att han ville åtgärda det.

Den vanliga hovisen sa som jag att han var lite sne i höger fram och menade på att för Fabians rörelsemönster så var det inte något fel att sätta i utsidan så som han gjorde för man vill inte att han ska "bredda" sej fram då det inte är hans "gångstil". Ang dom nya sulorna som ska ge ett tryck över strålen så sa han att alla hästar inte trivs med dessa och blir därför stumma i bogarna och stappliga fram samt att han inte nu kan trampa igenom riktigt som han ska och hamnar lite grann på tån.
Bak så sa han att vänster hov var större/längre än höger och det kunde även varit det som kiropraktorn såg igår när hon såg en lite rörelsestörning för han såg oxå att han satte den annorlunda mot höger bak.

Så tiden får utvisa vad Fabbe tyckte om det här men idag när vi var ute på promenad så såga han inte konstig ut eller så.
Vi var i terrängen och gick med svag inspänning för att komma igång med bakbensaktiviteten och jag tror faktist han fick jobba lite mer med sin kropp.
Och lokselen vi har på gång börjar snart närma sej sthlm så då kan vi börja träna på att dra lite i terrängen oxå.
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

ja du ser

Hovslagare - och där står man i mitten som en Åsna mellan två hötappar

Det jag kan känna i en djungel av åsikter är att grunden är att tyngdpunkten kommer mitt i hoven

Dvs att verkningen/skoningen skapar en balans.Så det som är mest intressant ang den yttre trakten är hur det ser ut när det benet är fullt belastat

resten får mina kollegor käbbla om :D

Låter lite som hovis 1 i prestige letar fel
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Ja jag sa till hovslagaren att jag hatar dom(skäm), att dom alltid ska hålla på att tycka olika.

Jag vet inte om det är så att han letar fel, kan vara möjligt. Men jag såg ju samma som honom innan han hade sett hästen och han tog upp just den hoven som kiropraktorn oxå hade uppmärksammat sej på, sen behöver ju inte problemet grunda sej i skoningen bak(även om jag hoppas på det då det inte är nått allvarligt fel där).

Vet inte om jag lagt ut denna bild i förra tråden, men man kanske ser hovarna där, hur dom såg ut gången innan han skodde och det blev pannkaka av allt:
EndagpSolvalla026.jpg
[/IMG]
EndagpSolvalla070.jpg
[/IMG]
Vet inte vad ni har för åsikter om dom då och det kanske oxå är svårt att se på dess bilder.
 
Sv: Ny hovslagare har skott, vad tycker ni om detta?

Som sagt svårt att se men det ser trevligt ut det man ser

Inte så jag skulle reagera på något

Jag gillar dina pkuck också

Vad är det för ras - fick för mig att du hade en fries - men där ser han ut som en Tori
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Det är så här att jag har haft ute en ny hovslagare pga min ordinarie var sjukskriven.. och bad om en "vinterskoning" alltså snösulor...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 754
Senast: Raderad medlem 124573
·
Hästvård Jag har haft lite otur med hovslagare. Eller så är det mig det är fel på, det låter jag vara osagt. Nu till frågan/händelsen: Min häst...
Svar
12
· Visningar
2 829
Hästvård Hej Fick hem en ny häst i Maj och hon var ny skodd, jag tyckte hon såg lång ut. efter några veckor verkade en hovslagare ner henne och...
Svar
17
· Visningar
7 500
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
5 989
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp