Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan det stämma? På människor stämmer det ju, men tror att det är mer att vi rör oss mera när vi är frusna. Varför envisas vissa att...
Svar
9
· Visningar
1 248
Senast: Bonyana
·
Hästvård för ca 3 månader sedan så fick mitt 8åriga fux sto ett konstigt skrap sår som inte blödde och var vitt till färgen, det blev större hela...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: Buck
·
Foder & Strö Har ett äldre fullblod (22år) som jag har fått ansvar för... Han har under hösten tunnat ur så mycket så jag skäms! Vi har flyttat...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: jemeni
·
I
Hästvård Vad är det för "rand" vid flanken? Vad beror det på?
Svar
6
· Visningar
1 335
Senast: Nominous
·
F
Foder & Strö Hej!:) Äger en islandshäst som haft fri tillgång på näringsrikt och mycket bete sedan början av maj/slutet av april. Förra sommaren...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 337
Senast: orcide
·
Hästvård Skapade ju för ett tag sen den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=995864 där Fabians hovar diskuterades och jag fick...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 050
Senast: Tora
·
B
Hästvård Hästen är en 9-årig valack, kallblodstravare, som har gått en del på trav med ganska bra resultat (dock inte startats de senaste två...
Svar
8
· Visningar
1 827
Senast: Sonic76
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 337
Senast: Madick
·
Foder & Strö Förra året hade vi jättefint hö, köpt från en bonde i närheten. I år kunde samma bonde inte slå höet i rätt tid för det var så...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Angelina
·
S
Hästvård jag tänkte klippa min häst nu i höst då han kommer gå hårdare än vad han gjort tidigare hos mej. :) Min häst får björnpäls och jag...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: _satelit_93
·
Foder & Strö En 2:a skörd i september för silage, på välskött vall som skördades nångång runt midsommar första gången. Finns det några fördelar alls...
Svar
15
· Visningar
1 797
Senast: ameo
·
A
Hästvård Har en pensionär hemma på gården som inte varit vaccinerad, nu är han i min egen ägo och jag funderar på hur jag ska göra. Har en...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: anni0001
·
B
Foder & Strö Hej Hej! Har en 6-årig valack som väldigt lätt blir stressad oh nervös, både inne i stallet och vid ridning. Han steppar om kring...
Svar
4
· Visningar
1 236
C
Foder & Strö hej! jag har en litet fint halvblod/fullblod som är lite tunn just nu (inte så att hon är direkt mager, men lite tunnare än vanligt) och...
Svar
19
· Visningar
1 603
Senast: Cutie
·
J
Hästvård upptäckte att min häst var väldigt spänd kring svansroten igår när ja stod oc pratade med henne i hagen. Ja tyckte de verkade skumt så...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: jollan
·
H
Hästvård är det kylleran som uppfyller mitt krav på liniment med längst kylande effekt?
2
Svar
20
· Visningar
2 932
Senast: Jeps
·
A
Hästvård Nä det är det inte men min valack har fått konstiga utslag på huvudet. Det liknar nästan mugg, det är som skorpor som vätskar sig...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: anni0001
·
Hästvård Fbl har fått lite halm mest för han tycker det är gott. I övrigt äter han fritt silage, TS 52% och han äter 16 - 18 kg per dygn. Nu...
2
Svar
23
· Visningar
2 015
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Ja årets hö verkar ju ha väldigt lite protein. Jag har då ett divigande sto och behöver därav massor protein till henne. Jag hade...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 521
Senast: Nominous
·
C
Hästvård Förra onsdagen var jag in till vet med hästen och öppnade upp en hovböld. Hon fick sedan vara gipsad till i måndags och då var det så...
Svar
1
· Visningar
5 346
Senast: _Jezzie_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka