Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Ja, imorse fick jag ett sms av stallägaren att min häst är rejält sårig o svullen på högerbak. åkte ut så fort ja kunde, och stackarn...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: annorlunda
·
G
Hästvård jag laser ofta har pa buke att manga hastar dras med skador eller ar halta.. ar det bara jag som har sadan tur som har en hast som... 2
Svar
22
· Visningar
2 016
Senast: Breccia_
·
J
Hästvård hej, Jag har inte ridit så länge. men sist jag var på ridskolan så sa de åt oss att dra med en fuktig svamp på hästarna där de var...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: pinky
·
Hästvård Tänkte kolla lite vad som finns att göra åt en bruten ÖVER käke på häst? Finns det något att göra åt det ens? Vad gör dom åt de? Fick...
Svar
2
· Visningar
2 120
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Om en häst får bärrandsröta i hoven så kan man karva och sedan ha på något starkt bakteriedödande "lila" i hovarna... Jag har letat och...
Svar
17
· Visningar
2 253
Senast: Tina64
·
Hästvård Min häst blev igår behandlad för knäledsinflamation i båda bakknän med kortison och tuppkam(arab på 15år). Han ska nu gå i hage i tre...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: tezzie82
·
Hästvård Hur täckar ni era helklippta hästar nu, medan det fortfarande är ganka varmt? Ioförsig så är det ju närmare nollan på morgnarna även om...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: _Runaway_
·
R
Hästvård Den där lilla hovresten som sitter på baksidan av kotan, kallas den kastanj eller har den ett annat namn?? Vet ju att hovresten som...
Svar
9
· Visningar
1 644
Foder & Strö hej. om man har gjort en foderstat som enligt hippo campus funkar bra spelar det någon roll var energin kommer ifrån?om det är kraft... 2
Svar
21
· Visningar
1 931
Senast: Trollungen
·
G
Hästvård Idag när jag efter ridturen gick igenom Gullis hovar och tittade om hon måste värkas (??) snart så märkte ja att det var något hårt i...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: TantEster
·
L
Foder & Strö Har köpt hö utav bonden. Senare i höst/vinter kommer jag att köpa hösilage utav samma bonde. Hösilaget kommer jag att använda tills det...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: tanten
·
M
Hästvård Precis som rubriken lyder så behöver jag tips på hur man ska få sin häst att sluta väva. Och för att det inte ska bli allt för mycket... 2
Svar
33
· Visningar
2 945
Senast: ModestyBlace
·
F
Foder & Strö Hej alla! Jag är ute på jakt efter en häst. Jag tänkte att innan jag har köpt hästen så är det bra att veta vad det kostar, så jag...
Svar
11
· Visningar
6 467
Senast: FJ_
·
S
Hästvård ja, det är helt enkelt det jag undrar. Syns det på något sätt? 2 3 4
Svar
77
· Visningar
18 868
Senast: Susan
·
I
Foder & Strö Mitt vbl får Fibergi 1½ kg/dag + 6 kg hö + b-vitaminer. Jag rider varannan dag i alla gångarter men lätt ridning och om jag rider...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: IslaBonita
·
N
Hästvård Jag har en ponny som av någon anledning blivit sen i korset och går inte helt rent. Funderar nu om jag ska börja med att ringa vet eller...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: MaRomer
·
Hästvård Någon som vet vad den engelska översättningen på överben är? Kanske någon som har en bra sida med engelska namn/översättningar på...
Svar
6
· Visningar
5 570
Senast: Corminta
·
Foder & Strö Jag har hört så mkt olika om att lägga havren tillsammans med betforen. En del säger att den sväller och att det inte är bra för...
Svar
17
· Visningar
3 060
Senast: _satelit_93
·
E
Foder & Strö Har läst nån stans - kommer tyvärr inte ihåg vart- att hästarna har svårt att ta upp b-vitaminen som finns i de flaskor som säljs med...
Svar
12
· Visningar
3 530
Senast: IslaBonita
·
Foder & Strö hejsan. vart kan jag köpa vetekli till hästen?
Svar
7
· Visningar
874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka