Sv: Skador...

Tja. Jag tror att vissa "blundar" ibland, andra kanske helt enkelt inte märker att hästen är ofräsch.. Eller att man har TUR helt enkelt.
Tror visst att det är lätt att klappa sig själv på huvudet o vara duktig hästägare om man har en häst som aldrig varit halt, men det finns hästägare som gör allt rätt men ändå har otur.

Jag har en kallblodsval som "aldrig" är skadad. Småsår på sin höjd. Fullblodet är en olyckskorp som gör allt möjligt och har upprepade problem med lymfangit. Förra fredagen fick jag ta ut vet för lymfangit igen. Samma fördömda bakben hade lyckats få en smäll och därmed svullnade det upp. Tre dagar senare flyttar jag hästarna (hem) och dagen efter tokrusar de pga att kbl är skotträdd och det var vindstilla och träning på skjutbanan x antal km bort.. Då lyckas fbl trampa av sig hfsko (som gör honom ÖM) OCH trampa sig rejält på vf.. Dvs han är mer eller mindre halt på tre ben.. Jag gör verkligen så gott jag kan o att skjutövningen börjat hade jag missat annars hade kbl varit dövad med tussar o luva samt stått på box..

lite ot kanske, men fick du någon gång svar på vad som eg var fel med wille? vad som var den bakomliggande orsaken?

det går ju inte att komma fram till, antagligen har han varit sådan sen han föddes, det var medfött eller typ måndagsexemplar. det är ju så ibland med alla arter o.s.v., en del blir det bara fel på. men mycket fick ju sin förklaring, t.ex. så var ju hans inre organ inte okej och det gjorde att han blev så känslig och fick (lindrig) kolik så pass ofta.
de skelettproblemen han har är ju inte heller något som bara dyker upp. det finns ju en anledning till att han inte stannade hos två av våra främsta ryttare idag, de visste ju inte vad som var fel men de trodde det var något och uppfödaren tog det ju väldigt lugnt och fint med honom.
så han hade nog alltid haft ont tyvärr :(

Liknande trådar

Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
19 075
Senast: 95johsv
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 392
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: Rosett
·
Gnägg Sa har jag kommit i kontakt med UK's forsta miniatyrguidehast som alltsa ska funka som vagledare at de med synnedsattning pa samma satt...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar