energi källa

Sv: energi källa

hmmm
Jag har insett att vi menar ungefär samma sak, är inte van vid det när det gäller bantning av hästar :laugh:.

Jag håller med dig. Problemet med att motionera/inte motionera en IR häst som haft fång blir lätt att du hamnar (som alltid med dessa hästar) i en omöjligt situation. Hästen får inte röra sig pga risk för att hovarna påfrestas vilket kan leda till nytt fånganfall. Men den bör röra sig så att insulinhalten sjunker och risken för ett återfall minskar. Efter ett antal (ganska många) veckors boxvila gjorde jag ngt mitt emellan.

till ts ursäkta, vi har nog hamnat utanför tråden

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 837
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
4 335
Senast: lovehorses
·
Foder & Strö Hej! Har precis köpt en häst som är relativt mager (alldeles för mager för mitt tycke) Revbenen syns lite, är smal vid rumpan och...
Svar
4
· Visningar
1 571
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka