Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Foder & Strö Hur yttrar sig en förgiftning - foder? Har ett 3 årigt halvblod som är svullen i alla 4, puls, varma hovar, stapplig i skritt och...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: Sar
·
K
Hästvård Jag undrar hur "lätt" det är att få en häst utdömd? Jag har varit inne på klinik 4 gånger för kotledsinflammation på tre ben, dock har...
Svar
11
· Visningar
6 641
Senast: kryddan
·
H
Foder & Strö Som många andra har vi fått ett väldigt proteinfattigt hösilage i år och efter att ha knåpat ihop en foderstat med hjälp av hippocampus...
Svar
16
· Visningar
4 315
Senast: Constance
·
Foder & Strö Finns de kvar? Finns det nån annan motsvarighet? (Vilken tillverkare?)
Svar
2
· Visningar
846
Senast: malumbub
·
V
Hästvård Mitt sto brukar årligen bli lös i magen då första frosten kommer, Då brukar jag ge henne fiberplex ett par veckor så blir hon bra igen...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: Viper
·
G
Hästvård Nu låter jag som världens nybörjare på att ha häst, men så är det inte, det är bara det att jag har världens nojja, sedan jag fick lov...
Svar
6
· Visningar
1 207
Hästvård I helgen var jag med om något konstigt! Åkte på tävling på morgonen med unghästen, hemma efter lunch, släpper ut henne med hennes...
Svar
7
· Visningar
4 422
Senast: TinyWiny
·
J
Foder & Strö Mina hästar går på lösdrift och i år så har vi fått tag på ett hö med högt energivärde. Därför så blir det tyvärr lite tokigt med att...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: jollan
·
F
Hästvård ska ringa vet imorgon, men tänkte höra om någon här känner igen detta? För ca en månad sen började min häst bete sig lite underligt vid...
Svar
5
· Visningar
1 046
Hästvård Hur kan jag få svansen att se snygg ut igen? Rycka? Klippa? Jag vill att det ska se så naturligt ut som möjligt. Och jag vill inte få...
Svar
6
· Visningar
2 033
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Min äldsta hingst behöver gå upp i vikt. Vad kan jag ge honom för kraftfoder? * Han är kbl-travar, norskfödd. Lätt i typen. * Han...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Soffan74
·
Hästvård Jag har blivit ordinerat Sputolysin till min häst. Har provat med Fabrol men det fungerade inte fullt ut. Problemet är att...
Svar
4
· Visningar
3 009
Senast: Tora
·
F
Hästvård NU är jag nyfiken och ber därför er på buke om råd. Vet. var och sprutade min häst i framknäna och framkotor igår, på hö. fram fick...
Svar
3
· Visningar
1 435
Senast: pinky
·
G
Foder & Strö Vilka analysvärden skulle du välja om du fick välja det absolut bästa unghästhö (halvblod) du kan tänka dig?
Svar
1
· Visningar
592
Senast: pinky
·
K
Hästvård Hej. Jag har ett stort halvblod som drabbats av en smal hovspricka i höger fram som beror på en skada i kronranden och tyvärr torr och...
Svar
3
· Visningar
3 950
Senast: Kiin82
·
Hästvård Jag vill börja med att säga att vet kommer om en vecka, men vill ha lite tips på egen vård. Min ponny har fått väldigt irriterade ögon...
Svar
11
· Visningar
2 825
Senast: skjona
·
Hästvård Hur gör ni för att förhindra att hästen sprider ut höt i hela boxen? jag har provat med hönät och då äter han mindre.. Höhäckar tycker... 2
Svar
33
· Visningar
5 385
Senast: Eme_liie
·
G
Foder & Strö Jag har suttit och fnulat en del då jag har fått klart för mig att jag eg köper ett himla dyrt "hästgodis" St.Hippolyt foder. Så nu...
Svar
11
· Visningar
1 303
Senast: Ellyne
·
J
Hästvård Min nordis har fått mugg :( Har även klättrat upp lite på ena frambenet så även rasp då... Nu då när jag ska rengöra och smörja detta så...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Jinxelin
·
M
Foder & Strö Har med hjälp av ett foderstatsbeäkningsprogram fått ihop en okej foderstat, men det saknas fortfarande lite fosfor (behov 21,3...
Svar
11
· Visningar
5 657
Senast: Kajkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka