Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö hej. om man har gjort en foderstat som enligt hippo campus funkar bra spelar det någon roll var energin kommer ifrån?om det är kraft...
2
Svar
21
· Visningar
1 928
Senast: Trollungen
·
G
Hästvård Idag när jag efter ridturen gick igenom Gullis hovar och tittade om hon måste värkas (??) snart så märkte ja att det var något hårt i...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: TantEster
·
L
Foder & Strö Har köpt hö utav bonden. Senare i höst/vinter kommer jag att köpa hösilage utav samma bonde. Hösilaget kommer jag att använda tills det...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: tanten
·
M
Hästvård Precis som rubriken lyder så behöver jag tips på hur man ska få sin häst att sluta väva. Och för att det inte ska bli allt för mycket...
2
Svar
33
· Visningar
2 936
Senast: ModestyBlace
·
F
Foder & Strö Hej alla! Jag är ute på jakt efter en häst. Jag tänkte att innan jag har köpt hästen så är det bra att veta vad det kostar, så jag...
Svar
11
· Visningar
6 454
Senast: FJ_
·
S
Hästvård ja, det är helt enkelt det jag undrar. Syns det på något sätt?
2 3 4
Svar
77
· Visningar
18 792
Senast: Susan
·
I
Foder & Strö Mitt vbl får Fibergi 1½ kg/dag + 6 kg hö + b-vitaminer. Jag rider varannan dag i alla gångarter men lätt ridning och om jag rider...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: IslaBonita
·
N
Hästvård Jag har en ponny som av någon anledning blivit sen i korset och går inte helt rent. Funderar nu om jag ska börja med att ringa vet eller...
Svar
5
· Visningar
1 460
Senast: MaRomer
·
Hästvård Någon som vet vad den engelska översättningen på överben är? Kanske någon som har en bra sida med engelska namn/översättningar på...
Svar
6
· Visningar
5 548
Senast: Corminta
·
Foder & Strö Jag har hört så mkt olika om att lägga havren tillsammans med betforen. En del säger att den sväller och att det inte är bra för...
Svar
17
· Visningar
3 047
Senast: _satelit_93
·
E
Foder & Strö Har läst nån stans - kommer tyvärr inte ihåg vart- att hästarna har svårt att ta upp b-vitaminen som finns i de flaskor som säljs med...
Svar
12
· Visningar
3 524
Senast: IslaBonita
·
Foder & Strö hejsan. vart kan jag köpa vetekli till hästen?
Svar
7
· Visningar
873
I
Hästvård Hej! Har ett sto som behandlades av kiropraktikor för 1:a gången i torsdags, direkt efter det skulle jag springa med henne för hans...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Boj
·
S
Hästvård Hejhej! Jag tänkte kolla om det är nån som kan länka några bra sidor på hur varm det ska vara på ett ungefär i ett stall.. I det...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: starme
·
Hästvård I eftermiddag ska jag flytta hästen till ett nytt stall och stalla in honom (har tidigare gåttt på lösdrift). Hästarna fodras tre ggr om...
2
Svar
25
· Visningar
1 799
Senast: kryddan
·
Hästvård I går när jag tog in hästarna var en av dem svullen vid ganascherna på båda sidorna, såsom de kan bli ibland när man precis släppt dem...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: norpan
·
P
Foder & Strö Någon som vet om gräset innehåller något/extra annat. Tror nämligen att min häst reagerar på något just nu på hösten:confused: Förra...
Svar
2
· Visningar
1 224
Senast: Precious
·
Foder & Strö Jag vet att det finns många trådar om proteinfoder, men jag tänkte att man kanske kunde försöka samla dessa under en tråd, för att det...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 336
Hästvård Vad är ett LÄTTARE fånganfall? Jag trodde att fång va fång, thats it! Men så e det inte, eller?:confused: Såhär e det... Är...
Svar
7
· Visningar
1 660
Senast: Centaur
·
R
Hästvård Jag lånar en islandshäst på 18år av en släkting. Han har varit riden och i bra kondition under sommaren. Har aldrig ridits särskilt hårt...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Royal_Horses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka