Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård ska ringa vet imorgon, men tänkte höra om någon här känner igen detta? För ca en månad sen började min häst bete sig lite underligt vid...
Svar
5
· Visningar
1 044
Hästvård Hur kan jag få svansen att se snygg ut igen? Rycka? Klippa? Jag vill att det ska se så naturligt ut som möjligt. Och jag vill inte få...
Svar
6
· Visningar
2 031
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Min äldsta hingst behöver gå upp i vikt. Vad kan jag ge honom för kraftfoder? * Han är kbl-travar, norskfödd. Lätt i typen. * Han...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: Soffan74
·
Hästvård Jag har blivit ordinerat Sputolysin till min häst. Har provat med Fabrol men det fungerade inte fullt ut. Problemet är att...
Svar
4
· Visningar
3 000
Senast: Tora
·
F
Hästvård NU är jag nyfiken och ber därför er på buke om råd. Vet. var och sprutade min häst i framknäna och framkotor igår, på hö. fram fick...
Svar
3
· Visningar
1 434
Senast: pinky
·
G
Foder & Strö Vilka analysvärden skulle du välja om du fick välja det absolut bästa unghästhö (halvblod) du kan tänka dig?
Svar
1
· Visningar
591
Senast: pinky
·
K
Hästvård Hej. Jag har ett stort halvblod som drabbats av en smal hovspricka i höger fram som beror på en skada i kronranden och tyvärr torr och...
Svar
3
· Visningar
3 943
Senast: Kiin82
·
Hästvård Jag vill börja med att säga att vet kommer om en vecka, men vill ha lite tips på egen vård. Min ponny har fått väldigt irriterade ögon...
Svar
11
· Visningar
2 823
Senast: skjona
·
Hästvård Hur gör ni för att förhindra att hästen sprider ut höt i hela boxen? jag har provat med hönät och då äter han mindre.. Höhäckar tycker...
2
Svar
33
· Visningar
5 378
Senast: Eme_liie
·
G
Foder & Strö Jag har suttit och fnulat en del då jag har fått klart för mig att jag eg köper ett himla dyrt "hästgodis" St.Hippolyt foder. Så nu...
Svar
11
· Visningar
1 303
Senast: Ellyne
·
J
Hästvård Min nordis har fått mugg :( Har även klättrat upp lite på ena frambenet så även rasp då... Nu då när jag ska rengöra och smörja detta så...
Svar
6
· Visningar
835
Senast: Jinxelin
·
M
Foder & Strö Har med hjälp av ett foderstatsbeäkningsprogram fått ihop en okej foderstat, men det saknas fortfarande lite fosfor (behov 21,3...
Svar
11
· Visningar
5 636
Senast: Kajkan
·
Hästvård Vi kliar oss alla i huvudet nu. D-Ponny 15 år, utbildad FEI dressyr-MSVB dressyr. Stått sedan i januari, 4 månader på grund...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: Shaklima
·
D
Hästvård Har en häst i stallet som blir väldigt anfådd lätt och andningen hörs tydligt och låter lite ansträngd. Nu har han börjat bocka och...
Svar
1
· Visningar
1 029
Senast: kryddan
·
Hästvård hej min häst fick kotleds inflamation på båda fram och en spricka i giffel? benet, hon var hos vet 3 gånger och stod i sjukhage i ca 2...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: Buck
·
Hästvård Hur mycket brukar hovslagaren ta för att köpa skor där? Brukar det bli billigare att köpa innan? Hur vet man om storleken är rätt? :p
2 3 4
Svar
61
· Visningar
14 336
Senast: mumin
·
L
Hästvård Nu vill jag höra era åsikter om krubbbitare! Skadligt? påverkan fysiologiskt/psykiskt/ridmässigt/smittsamt?(!) Finns de någon...
2
Svar
20
· Visningar
3 262
S
Foder & Strö Hö eller hösilage? Hur mycket? Vad ger ni för kraft-foder, och hur mycket? Nyfiken.. :laugh:
Svar
3
· Visningar
650
Hästvård I juli fick jag hem min 4 åria travhingst som inte kunde gå på banan mer då han lungblött i våras, ingen hade kollat upp detta och jag...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: nexxa
·
Foder & Strö På fodersäcken står det antal kilo giva rekommenderat beroende på hästens arbete. Men vad jag funderar på är vad avser en häst som går i...
Svar
7
· Visningar
1 549
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka