Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård :confused:Vi har en ponny som precis bytt hovslagare. Nya hovslagaren har varit här och verkat 2 ggr och senaste gången påpekades att... 2
Svar
29
· Visningar
7 421
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Hej alla kunniga! Har hört att hästar inte kan tillgogogöra sig proteinet i Linfrökaka!? Är det så? Jag ger min H***O. På förpackningen... 2
Svar
23
· Visningar
4 239
Senast: spaderÄss
·
T
Hästvård Någon som vet om de använder sig av värmekameror på ATG-klinikerna för att hitta inflammationer, blödningar etc. (Nu är det Kalmar vi...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Är det några som har haft lösdrift ett tag och som hunnit prova på både hö och hösilage och givit fri tillgång? Upplever ni någon...
Svar
16
· Visningar
1 404
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Någon som har provat nyonpulver till hästar med ledbekymmer? Har läst på flera ställen att människor med artros tex har upplevt att...
Svar
13
· Visningar
1 874
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Jag funderar på hur jag ska lösa fodret i vinter. Just nu får hästen uppblötta pellets till frukost(kraft protein), men jag gör iordning...
Svar
12
· Visningar
1 501
Senast: Dorinda
·
Hästvård hej! kom precis hem från stallet och min häst hade varande sår/bölder på halsen. såg dessa igår men då såg det bara ut som bett och...
Svar
14
· Visningar
2 746
F
Hästvård Hoppas tråden hamnar rätt :) Jag får inom några veckor hem ett dräktig sto till mitt stall som enligt uppgifter ska ha haft...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: fiaskrutt
·
M
Foder & Strö Ytterligare en analystråd:angel:.. Vi står och väljer mellan tre olika hösilage. I stallet finns fem hästar, fyra ponnys som är...
Svar
10
· Visningar
1 095
Senast: Deimion
·
C
Hästvård Min 4 åring biter på allt i boxen. På målat trä högt som lågt, drar tänderna på båtplyfan samt även de målade gallren. Har även haft...
Svar
17
· Visningar
3 250
Senast: CindyLou
·
Hästvård Ja, det var den långa rubriken det ;) Min häst är en liten kamin med en himla massa päls. Förra året som 4,5 helklipptes han och... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 139
Hästvård Eller hålls den bara nertryckt och verkar kortare/slätare? Ja, det har jag funderat på länge nu.;) En häst som har täcke på sig...
Svar
10
· Visningar
1 864
Senast: Mitrolle
·
I
Foder & Strö hösilage väger man ju, hur gör man egentligen med lusern, vetekli, havre? kan man använda skopa tex halv el 1 kg eller är det bäst att...
Svar
11
· Visningar
3 305
Senast: juvelen
·
Hästvård Nu vet jag inte om jag lägger denna tråden rätt... Ni som inte har era/eran häst försäkrad ångrar ni er? Jag funderar kraftigt på... 2
Svar
32
· Visningar
3 485
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Om man har ett riktigt bra hösilage, och har hästar som inte gör ngt alls, behöver de egentigen ha ngt kraftfoder då?
Svar
14
· Visningar
1 210
Senast: Etienne
·
Hästvård Min häst är ett irlänskt sto, som är (någonstans 10-11-)12år, och hon är stor. Inte speciellt hög (168cm) och absolut inte tjock, faktum...
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: Docka
·
F
Hästvård Jag ska få hem en arabkorsnings valack, född 2004, 156 cm hög på foder. Han kommer ridas ca.6 dagar i veckan, tränas ca.4 av dom. Han...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: pinky
·
Hästvård När börjar ni täcka för natten? 2 3
Svar
51
· Visningar
3 539
Senast: kryptisk
·
S
Foder & Strö Hejsan:) Jag har funderat lite på vilket foder min ponny ska ha. Han är en 4årig halvlods arab 146cm hög. Jag ger han nu 5-6kg hö har är...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: heidi maria
·
J
Hästvård Har ett varmblod som nu efter sommarbetet har blivit väldigt tjock. Nu när jag satt igång honom ordentligt i ridningen så ser han lite...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: jennifer_pn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka