Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Hoppas tråden hamnar rätt :) Jag får inom några veckor hem ett dräktig sto till mitt stall som enligt uppgifter ska ha haft...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: fiaskrutt
·
M
Foder & Strö Ytterligare en analystråd:angel:.. Vi står och väljer mellan tre olika hösilage. I stallet finns fem hästar, fyra ponnys som är...
Svar
10
· Visningar
1 094
Senast: Deimion
·
C
Hästvård Min 4 åring biter på allt i boxen. På målat trä högt som lågt, drar tänderna på båtplyfan samt även de målade gallren. Har även haft...
Svar
17
· Visningar
3 214
Senast: CindyLou
·
Hästvård Ja, det var den långa rubriken det ;) Min häst är en liten kamin med en himla massa päls. Förra året som 4,5 helklipptes han och...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 105
Hästvård Eller hålls den bara nertryckt och verkar kortare/slätare? Ja, det har jag funderat på länge nu.;) En häst som har täcke på sig...
Svar
10
· Visningar
1 846
Senast: Mitrolle
·
I
Foder & Strö hösilage väger man ju, hur gör man egentligen med lusern, vetekli, havre? kan man använda skopa tex halv el 1 kg eller är det bäst att...
Svar
11
· Visningar
3 290
Senast: juvelen
·
Hästvård Nu vet jag inte om jag lägger denna tråden rätt... Ni som inte har era/eran häst försäkrad ångrar ni er? Jag funderar kraftigt på...
2
Svar
32
· Visningar
3 482
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Om man har ett riktigt bra hösilage, och har hästar som inte gör ngt alls, behöver de egentigen ha ngt kraftfoder då?
Svar
14
· Visningar
1 209
Senast: Etienne
·
Hästvård Min häst är ett irlänskt sto, som är (någonstans 10-11-)12år, och hon är stor. Inte speciellt hög (168cm) och absolut inte tjock, faktum...
Svar
7
· Visningar
1 209
Senast: Docka
·
F
Hästvård Jag ska få hem en arabkorsnings valack, född 2004, 156 cm hög på foder. Han kommer ridas ca.6 dagar i veckan, tränas ca.4 av dom. Han...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: pinky
·
Hästvård När börjar ni täcka för natten?
2 3
Svar
51
· Visningar
3 533
Senast: kryptisk
·
S
Foder & Strö Hejsan:) Jag har funderat lite på vilket foder min ponny ska ha. Han är en 4årig halvlods arab 146cm hög. Jag ger han nu 5-6kg hö har är...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: heidi maria
·
J
Hästvård Har ett varmblod som nu efter sommarbetet har blivit väldigt tjock. Nu när jag satt igång honom ordentligt i ridningen så ser han lite...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: jennifer_pn
·
Foder & Strö ..Är det någon på Buke som äger eller har läst den boken? Den som är skriven av Christina Planck. Jag funderar starkt på att köpa den...
Svar
8
· Visningar
1 380
Senast: M-oaa
·
Hästvård Kan hästar drabbas av alzheimers?:p Har en gammelman på 26 som börjar bli lite förvirrad:grin: Har han vatt inne i sin box en...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Qbaby
·
Hästvård Ska man vänta med att klippa tills hästen har fällt färdigt de här korta stråna (som bara ramlar av min just nu!) och tills de satt...
Svar
3
· Visningar
804
E
Hästvård Hej. Jag skulle behöva lite hjälp... Någon som har häst som haft sandkolik? Min häst går för tillfället på tarmrensnings foder för att...
Svar
1
· Visningar
2 158
Senast: diablo_
·
Foder & Strö Hur lång hållbarhet är det på müslifoder? Jag har ett müslifoder från eggersmann (natur müsli) med bla morötter i och har börjat...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Draumsyn
·
D
Hästvård idag hade hästen plötsligt svullnader på käken som inte fanns där igår, på samma ställe på båda sidor. handflat-stora, väldigt...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: diggiloo
·
Hästvård Hur fort kan en häst få magsår egentligen? Fbl har ju stått på 10 dagar butta. Sen kraschade magen. Magen var helt bra fram tills...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 130
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar