Någon som har en bra förklaring?

Sv: Någon som har en bra förklaring?

att fördriva ont med ont - homeopati - är i min bok rena rama idiotin.

men men ska alltid ha ett öppet sinne för alla nya erfarenheter, så jag ska verkligen inte döma ut det innan jag har provat själv och om jag känner mig själv, så kommer det nog att dröja länge. :D

örter och etesrika oljon sväljer jag därimot med hull och hår! även energibalansering och annat hokuspokus, men min gräns går nog vid homeopatin!

fast frågan är nog om iinte äppelcidervinäger hamnar i samma fack som örterna.....

fast frågan är nog om iinte äppelcidervinäger hamnar i samma fack som örterna.....

Jo. Äppelcidervinäger görs ju faktiskt på äpplen = frukt. Grundstommarna är äppelmust och ättiksyra (CH3COOH) (förjäst alkohol). Så, det är ju inget konstigt i.

Undrar om man kan få samma effekt av att käka en jävlans massa äpplen? ;);)

varför är du emot homeopati men inte örter, eteriska oljor och energibalansering?

Jag känner att det är lite som med vitlök, folk tror att det ska erbjuda guld och gröna skogar mer eller mindre. Jag ger inte äppelcidervinäger eftersom jag hört om flertalet hästar som fått magsår av detta. Någon skrev här i tråden att det kan förebygga fång, vilket är väldigt motsägelsefullt för mig eftersom det uppenbarligen ställer till det i magen för många hästar, och förutsättningen för att fång inte ska bryta ut är just en bra balans i mage och tarm.

varför är du emot homeopati men inte örter, eteriska oljor och energibalansering?

för att homeopati handlar om att fördriva ont med ont, dvs ge medel som i normala fall framkallar huvudvärk - just för att motverka huvudvärk!

örter och energibalanering handlar om helt andra saker. :D

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Vad behöver man egentligen ge till sin häst utöver grovfoder såsom hösilage?
Svar
3
· Visningar
228
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka