börjar bråka när man lägger på linement

Sv: börjar bråka när man lägger på linement

Min erfarenhet av Blue lotion/liniment blue och alla dess "syskon" blåliniment tycker jag inte är starka alls, däremot effektiva. har aldrig någonsin fått någon blisterskada om jag så har haft bandage eller inte, och jag har använt det på ganska många hästar. I vissa fall även med plast mellan ben och bandage.
MEN jag är också medveten om att hästar är individer, och tydligen så har ju ts häst reagerat. Prova kallvatten eller kyllera, det borde hon inte reagera på.

edit; svar till centaur

plast :eek:

mina har reagerat på endast linimentet, utan lindor, skydd etc. :crazy:

Ingen av mina har heller reagerat på blue lotion eller liniment blue, inte ens de där extremt känsliga som lyckats bli blistrae av heaterpaddar utan liniment. Oftast linimentar jag 'bara' men har även på känsliga kombinerat blue lotion och padd + lindor utan problem.

Men de är individer, så det går inte att utgår varken från det ena eller det andra.

Ja plast och bandage, aldrig minsta reaktion på alla de hästar jag linimentat.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 510
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 043
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar