Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Skörden togs i första veckan av juli, andra års vall och första skörd. Ögonmåttet säger övervägande klöver när man ser vallen och i det...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Kan man använda linement ihop med Back on Track? Tänker främst på arnika linement....
Svar
8
· Visningar
2 183
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Har en rätt stor travare som jag skaffade för ca ett år sedan. Var då mest ett spjälstaket stod på 8 kilo oanalyserat hö och ett kilo...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hittade min 2 åring gåendes på 3 ben igår. Hon stod på tå med vänster fram och var väldigt halt. Dessutom svullen baksidan av kotan upp...
Svar
5
· Visningar
909
S
Hästvård Hej, Jag har en ponny som är svullen på frambenet, precis under knäet. Hon har varit det nu i ca 4 dagar och jag skulle vilja ha lite...
Svar
9
· Visningar
1 717
Senast: Hovis
·
Hästvård Min 17 åriga d-ponny är behandlad i kotorna fram och ska nu börja skrittas och travas lite lätt innan återbesöket på kliniken om ca 2... 2 3
Svar
46
· Visningar
9 512
Hästvård Hur lång tid brukar det ta att läka ihop? Om allt går bra vill säga. Hur lång tid efter kastreringen kan man släppa ihop med ston?
Svar
3
· Visningar
984
Foder & Strö Jag är total kass på de här med analys värdena. Ska köpa hö av en bonde i år då det lilla egan vi tagit går till fåren. Fick värdena...
Svar
12
· Visningar
1 319
Senast: Busen
·
Hästvård Jag har förstått så mycket att det är ökad fångrisk nu då det kommer kalla nätter + varma dagar. Så kan nån kunnig hjälpa mig hur jag...
Svar
11
· Visningar
2 270
Senast: mackan
·
J
Hästvård Hej, kanske har denna tråd hamnat aningens fel men då får moderatorn flytta på den :D Undrar hur ofta era unghästar sover, nu menar jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 493
N
Foder & Strö hållbarhet på havre, någon som vet? /N
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: tanten
·
Foder & Strö VART skickar man ett ensilageprov för hygienanalys? Till de vanliga analyslabben eller till SLU eller nåt? Jag har fått hem ett gäng...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Masse
·
A
Hästvård Om jag ska skaffa foderhäst vad är det jag behöver tänka på? Till exempel: Veterinär-vården, hovslagare, försäkringar och sådant...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: Animar
·
J
Hästvård Har läst fler trådar om bantningsråd mm. Har en person i min omgivning som har alldeles för tjocka hästar. Jag och flera andra har...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: yvobos
·
Hästvård Vad är bra att ge för immunförsvaret? Utöver bra grovfoder osv då ;) Blev rekommenderad av en bekant att kika på masterhorse...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: Centaur
·
H
Foder & Strö Kan man ge det som det är eller ska man blöta?? Står inget om att man ska blöta på förpackningen, men stallkompis säger att man ska...
Svar
1
· Visningar
900
Hästvård Damen brukar ha vitt snor som rinner lite. Är hon förkyld eller kan det bara bli så ibland kanske?? Hon har varit så i ca 1 vecka.
Svar
8
· Visningar
10 849
Senast: Skaploff
·
M
Hästvård Vad brukar det kosta att vaccinera sin häst? Alltså den sprutan man tar en gång om året. Vad brukar reseerättningen ligga på?
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Tussilago
·
A
Foder & Strö japp, det är frågan. Tänkte börja ge min häst mer energi eftersom träningen intensifierats lite på sistone ;) MEN jag undrar, om man... 2
Svar
32
· Visningar
7 653
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Vilket märke har ni på foderjästen ni köper och vad betalar ni för den?
Svar
7
· Visningar
1 992
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?
  • Valp 2025