Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Behöver hjälp av er erfarna Bukefalister! Har en diffus hälta på en unghäst. 4-åring väldigt lite riden (bara precis inriden). Har gått...
Svar
6
· Visningar
1 440
Senast: Piamaria
·
Hästvård Har en häst som för några dagar sedan visade kraftig bakbenshälta på vänster. Inte varm, inte svullen, hovis har undersökt ev hovböld...
Svar
1
· Visningar
1 023
Hästvård Behöver lite tips... Har en hbl valck som skada sig för ca 2 mån sedan, fasta med benet och slet av hud och dyl, så man såg in på benet...
Svar
9
· Visningar
1 485
Senast: Miaa
·
L
Hästvård Hejsan! Har letat lite bland trådarna och hittar inget som ger svar på min fråga. Jag ska klippa min ena häst i helgen, hon har...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: gulkiwi
·
Foder & Strö Quarter tittar misstänksamt på fodret, nosar lite. Tvi säger hon och tittar på något annat. Jag provar att blanda med betfor, det gillar...
Svar
4
· Visningar
902
A
Hästvård På insidan av hoven. Hur avnligt är det? Kommer det av något trauma? Hur har ni behandlat det? (vila,sprutat,boxvila?) Hur ser...
2
Svar
31
· Visningar
17 652
K
Hästvård Hejsan! Skulle gärna vilja höra om andra som tagit av skor efter lång tids användning. Bestämde efter mycket läsande och lyssnande...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
23 361
Senast: Hast-hund
·
Hästvård Jag har för mig att jag har läst att dom inte får utsättas för frost, någon som har koll på om det stämmer? Jag har en häst som...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: gulkiwi
·
Hästvård Vet inte alls om denna tråd kommer rätt. Moderat flytta den isåfall. Jag har ute en av mina hästar på försäljning och har nu fått...
Svar
18
· Visningar
3 833
Senast: Limelight
·
E
Hästvård Har ett 7 årigt islandssto. Jättesnäll, alldeles underbar häst som nästan gör allt för en. Men, hon har svårt för tölten och väldigt...
Svar
14
· Visningar
1 682
Senast: EvensPila
·
Hästvård Har en ny hovslagare på g och hon varmskor. Vårt fullblod har aldrig (vad jag vet) blivit varmskodd, hur brukar dom reagera första...
2
Svar
25
· Visningar
3 340
Senast: Jane_Done
·
C
Hästvård vad kan man ge mer än kortison????
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Carola_
·
A
Foder & Strö När jag pratat med återförsäljaren av seaweed & rosehip rekommenderade hon den kombinerat med PuriX och hjärtansfröjd. Så här skriver...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Jempa
·
Foder & Strö Har just fått analysen på stallets hösilage för vintern. När jag räknar på foderstat så får jag vid rätt mängd energi för lite...
Svar
4
· Visningar
3 069
Senast: LitenSomEnSockerbit
·
Foder & Strö Har kört fast i den delen av foderräknandet som jag fortfarande inte har begripit ordentligt, nämligen mineraler. Hur vet man hur...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: Ingela_S
·
S
Hästvård Pållen min hade koliksymptom igår ute i hagen. Hon sprang runt, svettades och skrapade i marken, detta ute i hagen. Stallägaren tog in...
Svar
10
· Visningar
7 013
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Hur starkt är gräset nu ungefär? Det är en åker, det lades gödning på den inför första skörden. Skördades några dagar efter midsommar...
Svar
3
· Visningar
743
Foder & Strö Jag har länge funderat över det här med plastat hö. Man ser ofta folk som säljer antingen silage med >80%TS men en del skriver även att...
Svar
9
· Visningar
4 995
Senast: mirage
·
Z
Hästvård sitter här och funderar, om en häst är gallig/svullen i kotleden, är det alltid nödvändigt att behandlas vidare? Hästen i fråga är 4...
Svar
6
· Visningar
5 296
Senast: Ajda
·
Hästvård lite frågor... 1. kommer er hovsl. i tid 2. tycker ni att man ska få rabatt om hovis kommer 30min-1h (eller mer) sent? 3. Ingår...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 618
Senast: Russin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30