Foderjäst

Sv: Foderjäst

Jag shoppar någon skum utrikisk bryggeri/foderjäst hos den lokale foderkvarnen inne i stan. Betalade senast nästan 400 kr för 25 kg.

Det är väldigt olika priser på bryggerijäst. Det finns även något som kallas "öljäst" som är en typ av bryggerijäst som har jämnare kvalitet (=dyrare). Denna använder man bl a i kattfoder (då katter generellt är mer kräsna), medans man i hundmat har vanlig bryggerijäst. Detsamma gäller för hästar, öljästen brukar fungera bättre till kräsna hästar.

Så tänk på att det är skillnad på bryggerijäst och bryggerijäst!

Jag har de senaste gångerna köpt Hippos, 7 kg för 189 kronor.
Annars köper jag hellre Protects men det är inte alltid den finns i "min" affär.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 050
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 899
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
774
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 202
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar