Pimpsten till städning, ryktsten?

Skrottiskrott

Trådstartare
Konstig fråga kanske. Men jag letar efter en pimpsten för att få bort beläggningar i toaletten. Så slog det mig att jag har jättemånga ryktstenar i stallet som inte används längre, är det samma sak som pimpsten? Misstänker att pimpsten för städning kanske är hårdare, ryktstenen slipas ju ner rätt fort. Någon som vet om det är ok att det hamnar i avloppet?

Jag har använt båda sorterna, den som är avsedd för städning är lite hårdare än ryktstenen och faller sönder fortare. Men det funkar!
Jag köpte först från amazone= dyr frakt=dyr sten, men fick tag på normal nu=billigare. Hade jag inte fått tag på normal hade det lämnat sig att använda ryktsten istället.

Konstig fråga kanske. Men jag letar efter en pimpsten för att få bort beläggningar i toaletten. Så slog det mig att jag har jättemånga ryktstenar i stallet som inte används längre, är det samma sak som pimpsten? Misstänker att pimpsten för städning kanske är hårdare, ryktstenen slipas ju ner rätt fort. Någon som vet om det är ok att det hamnar i avloppet?
Men blir det inte repor i porslinet? = ännu svårare att få rent.

Men blir det inte repor i porslinet? = ännu svårare att få rent.
Har läst på flera olika ställen nu att riktig pimpsten inte repar. Och att det ska vara väldigt effektivt mot envisa beläggningar, men jag har inte provat själv än...

Frågade ChatGPT nu, tydligen kan många ryktstenar vara syntetiska vilket däremot kan repa.

Har läst på flera olika ställen nu att riktig pimpsten inte repar. Och att det ska vara väldigt effektivt mot envisa beläggningar, men jag har inte provat själv än...

Frågade ChatGPT nu, tydligen kan många ryktstenar vara syntetiska vilket däremot kan repa.
Ok jag har allergi mot allt som riskerar repa porslin efter att stolpskott förstört porslin med medel som slipat.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 497
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 174
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 525
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 926
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Shettistråden del II