Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö min häst dricker inget inne då han äter hö, tror att det beror på smaken då det kommer från egen brunn och innehåller mkt järn (fast han...
Svar
5
· Visningar
4 773
Senast: Laguna
·
G
Foder & Strö Började ge hästarna av årets höskörd för några dar sedan. Storbalar. Min häst började redan hosta dagen efter jag gav av det nya höt...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: granit
·
Foder & Strö Vi människor blir ju fisiga och gasiga av vissa maträtter :D Me4n kan hästar bli det också? Har ett fullblod som fiser mycket...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: glitter
·
A
Hästvård min 3 åriga häst hade 40 graders feber nu ikväll och går normalt i lösdrift, i en flock på fyra hästar. bör jag sätta in henne i...
Svar
8
· Visningar
1 165
Senast: -moa-
·
Hästvård min häst har fått ökade gallor i höger bak. hon är 17 år gammal o gått 10 år på ridskola, så gallor har alltid funnits. brukar dock...
Svar
5
· Visningar
776
Senast: poniihest
·
M
Hästvård Har en häst med hovledsinfl. som blivit behandlad 4 ggr nu i sommar. Sprutad 2ggr med cortison och 2ggr med adequanin. Har stått i...
Svar
11
· Visningar
2 524
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Min häst sliter framskorna snett, hon hinner bara bli omskodd så börjar hon slita ner utsidan på skon. I övrigt är inte skorna slitna...
Svar
8
· Visningar
5 117
Senast: coari
·
Hästvård Quarter är mycket bättre efter sin infektion i kroppen och muggen är i stort sett helt borta. Däremot är hon fortfarande grå på...
Svar
2
· Visningar
724
B
Hästvård har av misstag blistrat min häst. Min pålle har fått kotledsinflammation och tänkte därför när jag släppte honom i hagen, att...
Svar
2
· Visningar
1 339
Senast: BeatriceH
·
Hästvård Vad tänker ni då? Ingen feber, inget regn på några dagar. Täcke vid regn.
Svar
3
· Visningar
1 674
P
Hästvård När vi lastade ur vår 4-åring för träning efter ca 1/2 timmes transport hade han en bula på halsen, stod "hulkade" och det rann slemm...
Svar
7
· Visningar
929
Senast: Frippac
·
Hästvård Har bestämt mig för att skära min ena hingst som precis fyllt 2 år, men velar lite om hur jag skall gå tillväga och för- och nackdelar... 2
Svar
35
· Visningar
4 096
Z
Foder & Strö Jag få snart hem min 6månaders hingst, men har redan sedan innan en äldre häst (15år). För att det nu ska bli så ekonomiskt som möjligt...
Svar
5
· Visningar
1 083
Hästvård Min pollenhaltsida jag haft som förstsida hela sommaren har nu slutat att mäta mängden pollen. Är det någon som har koll om det...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Möttes av ett meddelande på white boarden i lördags, "Muninn ville inte ha sin frukost i morse, den var inte god :(". Har precis börjat...
Svar
3
· Visningar
1 228
Senast: Praefatio
·
Hästvård vad kan min isis ha fått för fnatt, när hon plötsligt ha börjat kissa på ridturerna, varje gång..detta började på sommaren, med att hon...
Svar
12
· Visningar
1 384
B
Hästvård Hur ska jag göra? Min häst fick koliksymtom förra veckan och vet tillkalades. Vet säger att hästen har inte kolik men verkar lite... 2
Svar
25
· Visningar
2 594
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag fick just reda på analysen för hö jag sålt. Köparen fick göra analysen och jag stod för kostnaden. Nybliven hö-bonde som jag är...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: Madick
·
Hästvård Det ska komma en tandläkare och kolla på min häst inom en snar framtid. Det var två år sedan sist, och då hade hon ganska allvarliga...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: Docka
·
Foder & Strö Vill ha hjälp att skapa en lista med procenten stärkelse i olika foderblandningar och råvaror! Eggersmans ReVital Cubes 6% Krafft...
Svar
3
· Visningar
1 391
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar