kissar på ridturen

videnlis

Trådstartare
vad kan min isis ha fått för fnatt, när hon plötsligt ha börjat kissa på ridturerna, varje gång..detta började på sommaren, med att hon ibland gjorde det, nu gör hon det som sagt varje gång...har frågat veterinär,som inte tyckte det var nåt att bli orolig för..men det e ju lite mysko tycker jag.

tycker hon bara att det e trevligt med en paus, eller kan hon ha alvarligare fel..nån som varit med om samma??

Sv: kissar på ridturen

Hon kanske dricker mer när det blir varmt :) Håller det i sig och hon börjar uppvisa andra symptom kanske det kan vara värt att kolla njurarna dock...

Inte ovanligt att dom gör så om dom går ute dygnet runt. Har en som jag släpper in i box innan jag motionerar honom så han kan kissa om han vill. Men händer att han kissar under tur om den blir lång. Min förra häst kissade ofta under ridturer året runt. Om isis inte verkar dålig på annat sätt skulle jag inte oro mig. Händer också att dom går in på lösdriften å pinkar om dom ser att motion är på gång.

hon går inte på lösdrift eller ute hela tiden.
hon brukar kissa på ridturen o sen genast när man släpper in henne i boxen ( det har hon gjort hela tiden.)
jag har inte varit med om detta förut, men hon verkar inte ha nåt fel.kisset luktar inte illa eller nåt..

Min isis kissar när man hämtar henne i hagen, efter ridtur innan vi går in i stallet, och ibland går hon lite stelt när vi rider och då rider man ut på gräs så kissar hon. Däremot kissar hon INTE frivilligt inne... :)

Skulle tro det är nåt hon fått för sej bara, så är det för min iaf!

Vår ena isis kisade alltid när vi var ute och red + när vi kom hem så kissade han i boxen.
Men det var bara på sommaren. Antar att han var varm och drack därför mycket och han älskade saltstenen.
Är det inkomster så är det utgifter! :D

Så du behöver nog inte oroa dej.

Min kissar oxå på ridturer men oftast gör hon ifrån sig innan vi lämnat hagen.

En tjej jag brukade rida med tidigare hade en newforest som stannade, på samma plats varje gång vi red en speciell runda, och kissade :D Det var inget fel på honom.

MIn kissar mer på sommaren och han kissar ute, inte i boxen, i hagen när jag ska hämta honom eller på turen i skogen i mossa. Har aldrig sett det som ett problem.

haha så gör vår isis med! Å andra sidan har vi ju uppmuntrat kisseriet med godis eftersom distanshästarna tränas för att gå ner snabbt i puls. Alltid när de kommer in så kissar de i boxen. På ridturer och när man hoppar av.... Isisen fattar det här med positiva förstärkare....

skönt att höra att det finns andra, o att man inte då behöver oroa sej ännu åtminstone.
jag har aldrig förut stött på en häst som kissat medan man ridit!

tack för svar!

ps, idag kissade hon naturligtvis INTE, när jag tagit upp detta som ett problem..;)

Min gör alltid nr 1-2 i början på ridturen.
Gärna vid sidan av stigen.
praktiskt när man skall rida genom ett bostadsområde sen.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Malva1978
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 042
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
403
Senast: tanten
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Stora shoppingtråden III
  • Distansritt
Tillbaka