Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård När vi lastade ur vår 4-åring för träning efter ca 1/2 timmes transport hade han en bula på halsen, stod "hulkade" och det rann slemm...
Svar
7
· Visningar
928
Senast: Frippac
·
Hästvård Har bestämt mig för att skära min ena hingst som precis fyllt 2 år, men velar lite om hur jag skall gå tillväga och för- och nackdelar...
2
Svar
35
· Visningar
4 069
Z
Foder & Strö Jag få snart hem min 6månaders hingst, men har redan sedan innan en äldre häst (15år). För att det nu ska bli så ekonomiskt som möjligt...
Svar
5
· Visningar
1 082
Hästvård Min pollenhaltsida jag haft som förstsida hela sommaren har nu slutat att mäta mängden pollen. Är det någon som har koll om det...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Möttes av ett meddelande på white boarden i lördags, "Muninn ville inte ha sin frukost i morse, den var inte god :(". Har precis börjat...
Svar
3
· Visningar
1 225
Senast: Praefatio
·
Hästvård vad kan min isis ha fått för fnatt, när hon plötsligt ha börjat kissa på ridturerna, varje gång..detta började på sommaren, med att hon...
Svar
12
· Visningar
1 382
B
Hästvård Hur ska jag göra? Min häst fick koliksymtom förra veckan och vet tillkalades. Vet säger att hästen har inte kolik men verkar lite...
2
Svar
25
· Visningar
2 585
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag fick just reda på analysen för hö jag sålt. Köparen fick göra analysen och jag stod för kostnaden. Nybliven hö-bonde som jag är...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Madick
·
Hästvård Det ska komma en tandläkare och kolla på min häst inom en snar framtid. Det var två år sedan sist, och då hade hon ganska allvarliga...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Docka
·
Foder & Strö Vill ha hjälp att skapa en lista med procenten stärkelse i olika foderblandningar och råvaror! Eggersmans ReVital Cubes 6% Krafft...
Svar
3
· Visningar
1 382
Senast: Natasja
·
Hästvård Det har hänt vid flera tillfällen att jag anlitat massör, kiropraktor och annan alternativ vård till hästen. Dock är min häst...
Svar
14
· Visningar
1 258
Senast: Laguna
·
C
Hästvård Kom till stallet idag och hästen stödjer inte på benet! Hon var inte halt tidigare idag men har vart lite stel på det benet i några...
Svar
9
· Visningar
1 324
Senast: Bison
·
Hästvård Mitt sto har sedan en vecka tillbaka en liten svullnad på baksidan av frambenet precis under knäet "där senorna börjar" så att säga och...
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Min stallkompis har fått en väldigt tjock islänning. Tanken är att han nu ska bantas vilket har påbörjats med mycket gott resultat. Ett...
Svar
14
· Visningar
1 372
Senast: Mysaan
·
H
Foder & Strö Jag har 4 hästar med olika krav på hösilage. Skulle behöver er hjälp med tankar kring vad jag ska välja då jag har olika partier att...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: Helan
·
Hästvård Har en shetlandsponny inne för att försöka komma tillrätta med hans hovväggsseparation som blivit värre efter den leriga sommaren. Han...
Svar
10
· Visningar
2 186
Senast: Snowball
·
Hästvård Har sett nu att min häst har börjat att få vita svampliknande prickar i båda öronen. Någon som vet något om detta och om det kan vara...
Svar
1
· Visningar
1 542
Hästvård En av hästarna hemma började att tappa muskler och var även indragen vid flankerna. Märkte sedan att hästen var lite seg vid ridning och...
Svar
13
· Visningar
2 431
Senast: Behati
·
T
Hästvård Finns det någon här med erfarenhet av muskelskador / muskelgropar där det "fattas" muskel? Går det att kompensera för den biten...
Svar
19
· Visningar
3 954
Senast: Lejonelle
·
S
Hästvård hejsan. Jag tempade min unghäst idag o fann att han hade hög temp, jag har inte haft han så länge så jag vet inte om vad han har för...
Svar
15
· Visningar
30 104
Senast: carinaso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025