Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det har hänt vid flera tillfällen att jag anlitat massör, kiropraktor och annan alternativ vård till hästen. Dock är min häst...
Svar
14
· Visningar
1 265
Senast: Laguna
·
C
Hästvård Kom till stallet idag och hästen stödjer inte på benet! Hon var inte halt tidigare idag men har vart lite stel på det benet i några...
Svar
9
· Visningar
1 327
Senast: Bison
·
Hästvård Mitt sto har sedan en vecka tillbaka en liten svullnad på baksidan av frambenet precis under knäet "där senorna börjar" så att säga och...
Svar
1
· Visningar
1 366
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Min stallkompis har fått en väldigt tjock islänning. Tanken är att han nu ska bantas vilket har påbörjats med mycket gott resultat. Ett...
Svar
14
· Visningar
1 383
Senast: Mysaan
·
H
Foder & Strö Jag har 4 hästar med olika krav på hösilage. Skulle behöver er hjälp med tankar kring vad jag ska välja då jag har olika partier att...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: Helan
·
Hästvård Har en shetlandsponny inne för att försöka komma tillrätta med hans hovväggsseparation som blivit värre efter den leriga sommaren. Han...
Svar
10
· Visningar
2 198
Senast: Snowball
·
Hästvård Har sett nu att min häst har börjat att få vita svampliknande prickar i båda öronen. Någon som vet något om detta och om det kan vara...
Svar
1
· Visningar
1 545
Hästvård En av hästarna hemma började att tappa muskler och var även indragen vid flankerna. Märkte sedan att hästen var lite seg vid ridning och...
Svar
13
· Visningar
2 443
Senast: Behati
·
T
Hästvård Finns det någon här med erfarenhet av muskelskador / muskelgropar där det "fattas" muskel? Går det att kompensera för den biten...
Svar
19
· Visningar
3 989
Senast: Lejonelle
·
S
Hästvård hejsan. Jag tempade min unghäst idag o fann att han hade hög temp, jag har inte haft han så länge så jag vet inte om vad han har för...
Svar
15
· Visningar
30 133
Senast: carinaso
·
T
Hästvård Behöver hjälp av er erfarna Bukefalister! Har en diffus hälta på en unghäst. 4-åring väldigt lite riden (bara precis inriden). Har gått...
Svar
6
· Visningar
1 446
Senast: Piamaria
·
Hästvård Har en häst som för några dagar sedan visade kraftig bakbenshälta på vänster. Inte varm, inte svullen, hovis har undersökt ev hovböld...
Svar
1
· Visningar
1 025
Hästvård Behöver lite tips... Har en hbl valck som skada sig för ca 2 mån sedan, fasta med benet och slet av hud och dyl, så man såg in på benet...
Svar
9
· Visningar
1 487
Senast: Miaa
·
L
Hästvård Hejsan! Har letat lite bland trådarna och hittar inget som ger svar på min fråga. Jag ska klippa min ena häst i helgen, hon har...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: gulkiwi
·
Foder & Strö Quarter tittar misstänksamt på fodret, nosar lite. Tvi säger hon och tittar på något annat. Jag provar att blanda med betfor, det gillar...
Svar
4
· Visningar
916
A
Hästvård På insidan av hoven. Hur avnligt är det? Kommer det av något trauma? Hur har ni behandlat det? (vila,sprutat,boxvila?) Hur ser... 2
Svar
31
· Visningar
17 706
K
Hästvård Hejsan! Skulle gärna vilja höra om andra som tagit av skor efter lång tids användning. Bestämde efter mycket läsande och lyssnande... 14 15 16
Svar
315
· Visningar
23 389
Senast: Hast-hund
·
Hästvård Jag har för mig att jag har läst att dom inte får utsättas för frost, någon som har koll på om det stämmer? Jag har en häst som...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: gulkiwi
·
Hästvård Vet inte alls om denna tråd kommer rätt. Moderat flytta den isåfall. Jag har ute en av mina hästar på försäljning och har nu fått...
Svar
18
· Visningar
3 847
Senast: Limelight
·
E
Hästvård Har ett 7 årigt islandssto. Jättesnäll, alldeles underbar häst som nästan gör allt för en. Men, hon har svårt för tölten och väldigt...
Svar
14
· Visningar
1 687
Senast: EvensPila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar