A
Ashira
Sv: Barfotaverkning
Som sagt - jag tyckte också det verkade lite men det får vi fråga zillax89 om
Som sagt - jag tyckte också det verkade lite men det får vi fråga zillax89 om
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi är ganska många som inte följer SHF´s alltför låga prislista.
Det är ju som sagt en rekomenderad lista och inget tvång.
Och ens egna hästar är även de väldigt dåliga betalare
Mkt troligt.:smirk:Hmm.
de flesta skoningar jag sett för 300 kr har varit dyra i förhållande till vad man fått för pengarna.
Jag har hittills aldrig sett en skicklig yrkesman/kvinna som skott för dom pengarna.
Det är ofta dessa sk. hovslagares bilder som används av barfotatalibaner i deras propaganda mot hovslageri.
Kanske just denna extremt regniga vinter var orsaken till att just denna lilla individ fick problem?Det ringer inte en liiiten varningens klocka hos dig när du måste slå på skor på en häst som bara är två och ett halvt år. Vad är det som gör att din häst inte klarar att gå "bara" med den "utrustning" han är född med? En så ung häst kan ju knappast vara i någon hårdare träning ännu.
Vad som spelar roll är att om inte totomatsporterna fanns så skulle inte en tiondel av vare sig vårdresurser eller forskning om hästen finnas.
Och av någon underlig anledning så ser man aldrig dessa nedgångna
hästvrak hos en proffstränare som man så ofta träffar på ute i fritidsstallarna.
ERKÄNN att mycket av det med barfota metoden hänger på att det är så dyrt att sko hästarna idag!!!!:smirk:
Hummm???? Nu råkar jag veta att totomatsporterna=pengar och pengar går före hästens välbefinnande.
Värst av allt är väl att väldigt många av dessa travare hamnar i fritidsstall där man har dom som "försökskaniner" då dom alltid går bäst barfota enligt dom som är proffs på att analysera loppen.
ERKÄNN att mycket av det med barfota metoden hänger på att det är så dyrt att sko hästarna idag!!!!:smirk:
Men vad ska du ha dyra boots för om hästen ska gå barfota? O de lär ju slitas ut ganska fort...
1.700:- för en helskoning inkl fyrabroddhål,brodd och snow grips är väl jättebilligt i jämförelse med en barfotaverkning a 2.000:- + fyra boots a 1300:-/paret. Som jag förstår det så tjänar man 1.600:- på att sko sin häst och bäst av allt, man kan dagligen bruka den för sitt ändamål utan ömhet i hovarna som innom ett par år är övergående. :smirk:
*kl*
Sko för 300:- låter som en rejäl baklängesaffär för en hovis, även om det är svart! H*n får snarare lägga till pengar, så nån vinst är det knappast tal om! Konstig hovslagare...
Vad tar den hovisen för en verkning då? Som inte är "barfotautbildad"? Måste vara ren förlust att arbeta så! H*n måste göra det för att det är roligt!