Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad kostar det att kastrera en hingst? Vad är bäst för hästen,kastrera hemma eller åka till klinik??
Svar
6
· Visningar
722
Senast: SeagirlM
·
H
Foder & Strö Jag undrar om det är någon som vet ungefär hur mycket lysin det är i olika fodermedel? Det är svårt att hitta information och uppgifter... 2
Svar
25
· Visningar
4 475
Senast: Natasja
·
P
Hästvård När jag stretchar min hästs framben efter schemat jag har så knäpper det när jag stretchar frambenen framåt- åt sidan sidan, förstår ni...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: psyk
·
Foder & Strö Jag funderar på att plocka nypon och torka inför vintern. Lite vitamintillskott mitt i vintern, om inte annat.. Hur ska man göra...
Svar
12
· Visningar
6 203
Senast: sthu
·
Hästvård I morgon kommer vet för tandkoll på pållen. Första gången jag gör det så jag tänkte höra med er. Hur går dom till väga? Hur är det...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: Kicki_83
·
Foder & Strö Hon går för dagen på både Krafft Grund och havre. Pga ekonomiska skäl vill jag dra ner på Grund och låta henne gå helt på havre. Om hon...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: muppia
·
E
Hästvård Fick hem min ardenner kille igår, men när jag släppte in han i boxen flög han i stort sett fram till saltstenen. Så kl 09.00 lämnade han...
Svar
8
· Visningar
1 055
Senast: Ylva86
·
F
Hästvård är de någon som vet varför? mina två e helt hårlösa runt ögonen, fast hagkompisarna har gott om päls... Har smöjt å de går i...
Svar
6
· Visningar
2 703
Senast: Lindsen
·
M
Hästvård Hej! undrar över kostnaderna för foderhäst. Vi ska ha ett äldre halvblod på foder. Ägaren har berättat att hästen behöver komma till... 2
Svar
20
· Visningar
2 696
D
Hästvård Fick åka in akut till klinik idag där man hittade en hovböld vid trakten och strålen. Hovis skar upp och ut kom en massa var och blod...
Svar
8
· Visningar
6 042
Senast: Masse
·
Foder & Strö vet ej om man får be om hjälp här med att tyda analysen? förstår inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att räkna ut om hösilaget har...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: mahlmt
·
I
Hästvård När börjar ni klippa? Hur många gånger brukar ni klippa? Klipper ni samma klippning hela säsongen?
Svar
13
· Visningar
1 270
Foder & Strö Går det att göra med bibehållen kvalité? Jag har hört fler personer som torkar sitt ensilage för att det skall räcka längre. Enligt... 2
Svar
22
· Visningar
2 888
M
Hästvård Min häst fick helt plötsligt mugg för ett par veckor sedan, han har aldrig haft det förut. Det uppstod under sista veckan på betet...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: Lavinia
·
A
Hästvård Har en 24 årig welshponny hemma som ser lite mysko ut i pälsen. Den är väldigt tjock, som vinterpäls, och det kan ju ha sin förklaring... 2
Svar
20
· Visningar
2 574
Senast: anni0001
·
Foder & Strö Snälla hjälp vad betyder allt detta?? Är det bra elller dåligt?? ANALYSRESULTAT Fodermedlets sammansättning och näringsvärde för...
Svar
15
· Visningar
957
Senast: kryddan
·
Hästvård Tips på div. tillskott som man kan ge för att hjälpa hästen på traven med sina leder och senor mottages! Hästen har ätit Cortaflex...
Svar
1
· Visningar
1 345
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Min varmblodskille börjar bli till åren (20) och jag funderar på om det kan vara bra att komplettera grovfodret med något? Har sedan...
Svar
12
· Visningar
1 848
Senast: mumin
·
Foder & Strö Är det vanligt?? (då pratar vi om små mängder, ca 1½dl torrvolym, riven betfor)
Svar
9
· Visningar
1 924
Senast: Aston
·
Foder & Strö Det är fullt med svarta prickar på min vetehalm. Bör jag skicka iväg på analys för att se vad detta är? Halmen luktar inte mögel alls...
Svar
6
· Visningar
1 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Distansritt
  • Enögd häst
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka