Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Såg detta på en av häst i hagen igår, vad tror ni kunniga. Kan det vara ringorm???
Svar
11
· Visningar
6 397
Senast: ancan
·
Hästvård Jag har en hollänsk Ridponny -2003, ett superämne och den bästa häst jag suttit på -dom få dagar han varit friskt. Hösten-08 upptäcktes...
Svar
12
· Visningar
1 463
Senast: Emeliiu
·
H
Hästvård Jag köpte ett fullblod i Aug. 08 från galoppbanan, en super trevlig häst som är cool och allt ridmässigt, men himmla svårfödd! Jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 877
Senast: Mia_R
·
F
Hästvård Jag har varit medryttare på en häst i över ett år nu och har fått erbjudande att ta henne på foder och flytta henne till ett stall lite...
Svar
5
· Visningar
1 348
Senast: Faanny
·
P
Hästvård Har letat bland andra trådar om kastration men väljer att starta en ny. Min unghingst (2,5) har sin ena kula någonstans där den inte...
Svar
4
· Visningar
1 187
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Är det någon skillnad näringsmässigt mellan ekologiskt odlad havre kontra vanlig havre ? Eller det är bara "bonden" som får mindre...
Svar
1
· Visningar
1 081
Senast: Strajder
·
C
Foder & Strö Mitt fullblod är väldigt tunn för tillfället och har fått tipset att prova lusern. Men det är bara det att hon verkligen INTE tycker om...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: Soffan74
·
M
Hästvård Har en shettis som för några veckor sedan började halta på ett bakben å blev bättre efter några dagar,har gått mest med mindre barn på...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: svea
·
S
Foder & Strö Är det någon som vet hur mycket Hippo Grow Alfa man maximalt kan ge per utfodringstillfälle? Jag har en digivande fullblodsmärr som är...
Svar
4
· Visningar
2 566
Senast: ameo
·
Hästvård Funderar lite. Man får inte lyfta vänster bak på min häst, han blir orolig och börjar trampa runt, verkar som han vill lyfta men bara...
Svar
6
· Visningar
886
Hästvård Igår morse när jag skulle titta till hästarna, så upptäckte jag att de var fler än vad de skulle vara... En liten shettis sprang omkring...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 044
Senast: iowa
·
Hästvård Började med att springa & longera. Hon märkte av på volt att han visade nå på höger bak & höger fram. Gjorde böjprov bak men visade...
2
Svar
21
· Visningar
1 952
Senast: mackan
·
Foder & Strö Igår när jag var på granngården för att köpa Kraft grund så såg jag en annan fodersäck som jag aldrig sett förrut, nämligen " Kraft...
Svar
2
· Visningar
1 464
Senast: Limelight
·
T
Hästvård Har ett sjuårigt fullblodssto som tränades för galoppen under sina första levnadsår men ställdes av efter bara två starter till följd av...
Svar
15
· Visningar
1 806
Senast: tonythepony
·
Foder & Strö Mitt sto har varit pigg och alert hela sommaren, gått dygnet runt ute i gräshage och varit några h på kraftigare gräs i en annan hage...
Svar
10
· Visningar
1 121
Senast: Lindon
·
Hästvård Behöver lite input i mina funderingar kring en hälta. Hästen är halt i vä varv vid skrittlongering. Den har svårt att flytta...
Svar
10
· Visningar
2 330
Senast: coari
·
Hästvård Ikväll märkte jag att min åring är väldigt öm över ryggen när jag skulle klappa henne. Det gick inte att röra ryggen, hon skött rygg och...
Svar
7
· Visningar
1 090
Senast: TITTI
·
H
Hästvård Hej! När jag tvättar min häst så vill han inte bli tvättad, han tycker bara om när jag spolar honom på halssen, men om jag binder upp...
Svar
5
· Visningar
801
Senast: Luxi
·
Hästvård hej min vallack har under hela tiden jag haft honom(ca 6månader)varit svullen/gallig/svampig i ett framben.inte alls likt det andra...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: timme
·
G
Hästvård Vad kan det vara när man inte hittar någonting på utsidan men hästen är blockhalt? (Sökfunktionen gav inget som gjorde mig klokare.)...
2
Svar
30
· Visningar
3 790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka