Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästvård Vi skapar en ny tråd för årets avmasknings frågor, för den som vill påminna sig om tidigare diskussioner finns den gamla tråden här...
39 40 41
Svar
805
· Visningar
58 934
Senast: AstaKask
·
G
Foder & Strö Såhär inför installningen så städade jag bland fodret och öppnade en plasttunna som varit stängd sedan i våras. Där låg en död mus! Och...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: Gisburne
·
F
Hästvård Har hittat lite underliga sår på medryttarhästen som jag inte riktigt vet vart hon har fått dem ifrån. Så nu tänkte jag att ja skulle...
Svar
11
· Visningar
1 350
Senast: racerkorv
·
Hästvård Nu behöver jag lite råd... I slutet av mars fick jag en häst, det kom lite plötsligt men jag kunde inte tacka nej kände jag... Nu...
Svar
13
· Visningar
1 450
Senast: lislolaslo
·
G
Foder & Strö Hej ni kunniga! Vad bör man generellt komplettera foderstaten med till en foderstat bestående av enbart hösilage och havre? Dvs Vad...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: a1agnlju
·
N
Hästvård Hejsan! Jag skulle behöva hjälp med att veta hur jag ska göra med min häst nu efter koliken och hur jag förebygger att det inte ska...
Svar
11
· Visningar
1 430
S
Hästvård Hur ser äggen ut som läggs på hästen ben :confused: Är dom små gulaktiga :eek:
2
Svar
21
· Visningar
4 916
Senast: orion_x
·
N
Hästvård Upptäckte idag att min häst hade en bula på ganaschen (bara på ena sidan). Tryckte på den, och han reagerade ingeting så han värkar inte...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: Speedway
·
Hästvård Hur påverkas en gammal, knölig senskada om man har hårda skydd på? Är det skadligt att den gamla "knöliga" vävnaden hamnar i tryck...
Svar
8
· Visningar
1 626
Hästvård för tre dagar sedan började min skettis klia sig jätte mycket, så att håret flög av och hon började få stora skavsår. hon har aldrig...
Svar
6
· Visningar
1 282
Senast: M-oaa
·
S
Hästvård Fick höra idag när jag var i stallet att kastrerar man sin hingst tidigt så växer den mer och blir högre än om man behåller den som...
Svar
7
· Visningar
2 558
Senast: Zephira
·
E
Hästvård Någon som har en gissning på vad detta kan vara? Dåliga bilder, men det var det bästa jag kunde få till. Knölen är stor som...
Svar
5
· Visningar
1 358
Senast: weasel_
·
I
Foder & Strö tänkt att ge havre för stärkelsen dvs energin till min valack samt börja med lusern för proteinet. trodde att havre var kolhydrater som...
Svar
1
· Visningar
708
Hästvård Jag har, som många vet, ryktmani och ryktar min häst säkert minst en halvtimme varje dag. Så jag vet, utan och innan hur mycket stöv som...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: willy
·
A
Hästvård Buke hjälp mig.. Mitt ena sto har idag verkat väldigt hängig..står och hänger och la sig t.om vilket hon ALDRIG gör annars ute i...
Svar
4
· Visningar
1 299
Senast: Neinor
·
Hästvård Hur många kg gräs äter en häst? Någon som vet? Är det skillnad på om det är stor/liten häst, ponny och shettis?
Svar
5
· Visningar
2 444
Senast: Constance
·
Hästvård Började med lite grann. Nu är det lite runt om på mulen. Påminner lite om våra vita ömma blåsor vi kan få i munnen ibland. Grunnade...
Svar
10
· Visningar
5 853
Senast: Anneli 07
·
M
Hästvård Hej! Jag skall snart få hem ett varmlod på nio år, som kommer ifrån ett ridläger med döva. Detta blir min första helt "egna" häst...
Svar
18
· Visningar
2 006
Senast: lobell
·
O
Hästvård Om man har en häst som blivit halt på grund av lösa benbitar i ett ben, täcker försäkringsbolaget operationen? Vad kostar en operation...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 782
Hästvård Min häst har kotledsinflammation 1 grad höger bak, hon vart behandlad med något på A, med glukos i. Sedan så skulle vi få komma på...
Svar
1
· Visningar
610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka