Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hjälp, nu är jag helt nojjig har precis fått "nödflytta" mina hästar till ett nytt stall då vårat inte är klart än och vädret är för...
Svar
8
· Visningar
1 506
E
Foder & Strö Ja, det är min fråga. Hur gör man ifrån att det växer på åkern till att hästarna får det som mat? :banana: Tacksam för svar!
Svar
3
· Visningar
2 553
Foder & Strö Jag å min kille har precis räddat ett sto med föl ur vanvård å stoet ser ut därefter medans bebbe e jätte tjock å go men har inte börjat... 2 3
Svar
41
· Visningar
12 517
M
Hästvård Jag har en fråga angående hältor/överbelastningar/younameit, som jag antar att jag kommer få ganska många olika svar på, men jag frågar...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Susan
·
E
Foder & Strö Vore super om ni kunde hjälpa mig att svara på dessa frågor. :laugh: Grovfoder Om man inte har möjlighet att ha fri tillgång på...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: mahlmt
·
  • Låst
Hästvård Hur tillförlitliga är de egentligen?
Svar
12
· Visningar
1 739
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Jag sitter och funderar på att köpa loss mark och bygga ett eget litet stall med 3-4 box platser med sadelkammare och spolspilta. Det...
Svar
5
· Visningar
3 286
Foder & Strö Vad är bäst att ge för att få i hästen detta? Veterinären rekommenderade Chevinal plus men det är så sablans dyrt, men får köpa det...
Svar
6
· Visningar
922
Senast: jemeni
·
Hästvård Nu komemr jag verka som en komplett idiot men jag vet faktist inte hru jag ska göra. 1 November ska jag flytta till pappa över vintern...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: Eme_liie
·
E
Hästvård Min häst har strålröta och hade det när jag köpte honom. Jag har försökt behandla det men ingenting hjälper det blir varken bättre eller... 2
Svar
25
· Visningar
10 359
Senast: wronkan
·
Hästvård Jag funderar på att kliippa spårklippning på pållen. Han går väldigt lätt motionsridning och är ute hela dagarna (vindskydd). Han får...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Ganska ofta hör man ju uttrycket "då får han bli hundmat", eller "svarar han inte på behandlingen, då blir han korv" Men rent krasst...
Svar
8
· Visningar
2 361
Senast: Stopek
·
Hästvård Jag är en inbiten hösilage människa och har ingen aning om hur mycket man ska beräkna i hö mängd åt en stor häst som rids ca 1 tim 4-6...
Svar
2
· Visningar
588
Foder & Strö Jag ska försöka lära mig att räkna själv på analysen av hösliaget jag har. För att kunna göra detta behöver jag veta vad en häst på ca... 2
Svar
25
· Visningar
2 270
Senast: MiniLi
·
B
Hästvård Hej. Jag har kollat runt lite om Kissing Spines. Och jag undrar hur det går att hoppa med en häst som har KS? Jag ska ev bli...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Kixet
·
Hästvård Min häst har av diverse anledningar fått lite trasiga hovar det senaste året, så hovis har lite svårt att slå fast skorna på ett bra... 2
Svar
21
· Visningar
2 602
Senast: Kiin82
·
Hästvård Halloj!! JAg undrar om gamla hästar kan få senknutar precis som gamla människor? Och om det går, är det farligt?? Vill gärna ha svar...
Svar
13
· Visningar
4 580
Senast: Urris
·
J
Hästvård HJÄLP! Vårt 14 åriga arabsto har nyligen fått en medial hovbensfraktur.. Hon har oxå vätska i karpalkanalen.. vad betyder det? Hon blev... 2
Svar
21
· Visningar
7 020
Senast: Urris
·
Hästvård Hejsan Jag skulle behöva prata av mig lite och gärna ta emot råd/spekulationer om vad problemet kan vara.. Jag har en varmblodig... 2
Svar
25
· Visningar
2 381
Hästvård Hej! Ska snart ringa in till veterinär och kolla om jag kan komma in med ponnyn till en klinik och få hans tänder och strupe kollade...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka