hoppa med KS?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Beahorse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 718
B

Beahorse

Hej. Jag har kollat runt lite om Kissing Spines. Och jag undrar hur det går att hoppa med en häst som har KS?

Jag ska ev bli medryttare på en 5-åring som tydligen har KS. Ägaren säger bara att det blir extra viktigt att hästen går i form ordentligt. jag har provridit två gånger, och hon verkar inte ha problem av det, förutom att hon kan bli lite sur när man borstar över ryggen/länden och sadlar, men det kan bero på att hon är mycket känslig i skinnet och hårsäckarna. Hon verkade som sagt ok, trots att hon inte har så mkt muskler pga hon har precis kommit hem från bete och varit skadat etc.

Uppenbarligen varierar det mycket från häst till häst, därför beskriver jag henne bäst jag kan. ska prata med ägaren

Tacksam för lite tankar

Sv: hoppa med KS?

hej :) min häst är 8 år och fick ks för 3 år sedan , det är ingen fara att hoppa jag tävlar min häst utan problem , bara man rider för i rätt låg form :)

Sv: hoppa med KS?

Jag red en häst med lätt ks innan och vi hoppade en del och det gick jätte bra. Red oftast med ridtäcke och värmde upp bra innan hopp passen. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 210
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 218
Senast: Edla
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
4 052
Senast: Mabuse
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som... 2
Svar
39
· Visningar
11 205
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka