Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jaja jag vet att hästar inte kan kräkas men det e så det ser ut... hon får just nu finadyne (för sulömhet). jag blandar ut det i...
2
Svar
21
· Visningar
2 413
Senast: Boj
·
Foder & Strö Trodde jag hade min lilla bibel (utfodringsrekommend. för häst) här hemma men tydligen har den fått ben. Arbetstilläggen har jag i...
Svar
10
· Visningar
1 205
D
Foder & Strö Hej! Jag skulle behöva lite hjälp. Min häst ska in från betet om ett par dagar, och jag undrar om det är farligt att gå direkt från gräs...
Svar
9
· Visningar
936
E
Hästvård Hur vänjer man en unghäst att ha benlindor, ex. nattbandage? När kan man börja med detta, någon speciell ålder eller vadtycker du...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: Bonyana
·
Foder & Strö Hej! Har fått analys på fodret.. Bra energi mindre bra protein. Hästen ska väga ca 450 kg, är nu lite (20 kg?) överviktig och...
Svar
12
· Visningar
885
Senast: Lavinia
·
I
Hästvård Har en 1åring som är halt. Inte jätte halt. Utan springer ju o så i hagen. Men visar i en del steg, att hon är halt. Det uppkom...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Isbiteen__
·
I
Hästvård Vart vänder man sig om man vill begrava sin lilla ponny hemma på sin egna gård? Visst vänder man sig till kommunen och så finns det väl...
Svar
8
· Visningar
2 135
Senast: _Runaway_
·
H
Foder & Strö Hejsan! Jag ska eventuellt köpa en häst snart ochn det är så att hon får jätte mycket galler av mycket protein som är normallt men...
2
Svar
24
· Visningar
2 276
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag funderar på att köpa ett fullblodsto och som många andra är detta sto väldigt svårfött och i dagens läge även i underhull! Om jag...
Svar
8
· Visningar
874
C
Hästvård Kommer att byta stall på damen och i det nya stallet så ingår hösilage. Har för mig att man ska vaccinera hästarna mot botulism när de...
Svar
17
· Visningar
2 179
A
Hästvård När jag kom till pållen igår såg jag konstiga svullnader på honom, som han inte hade i förrgår kväll! Antar förstås att detta är något...
Svar
5
· Visningar
1 528
Hästvård Jag har ett halvblodssto som blir väldigt lätt svettig när jag rider. Det räcker med att jag travar ett tag så blir hon flåsig och sen...
Svar
6
· Visningar
1 231
Senast: Långnos
·
Foder & Strö Har precis börjat att ge min häst Krafft Lucern Pellets eftersom hon är så smal. Men hon gillar inte riktigt geggan som blir när man...
2
Svar
33
· Visningar
2 858
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Jag har börjat rida på en häst som tidigare i våras hade fång. Den är enligt hovslagare och vet helt utläkt och nu håller vi på att...
Svar
13
· Visningar
12 742
Senast: arabia
·
C
Foder & Strö Jag har ett ponnysto som brunstar för 6:e gången i år (JULI nu) och när hon brunstar så går det knappt att ta i henne, hon hoppar inte...
Svar
17
· Visningar
4 982
Senast: segersten
·
J
Hästvård Hej! Jag har en underbart snäll och go hingst, ingen kan tro att han är det! Går att rida med ston på bana och ute i skogen, även...
Svar
1
· Visningar
762
Hästvård Igår var jag iväg med min 4-åriga häst för att prova en ny sadel. När vi kommit hem igen såg jag att han hade bajsat i transporten-...
Svar
2
· Visningar
3 167
Senast: Amk
·
M
Hästvård Hej! Vi är i funderingsstadiet på att köpa egen gård. Har inte bestämt oss vart i landet ännu. (Fattiglappar så det går inte med en...
Svar
7
· Visningar
1 210
J
Hästvård Behöver ideer och hjälp med min häst, har verkl kört fast nu!! Är en lång historia. Har ägt honom i 2 år nu, ett kallblod som innan min...
Svar
8
· Visningar
1 381
Hästvård En häst som ridits ca ett halv år med en sadel som varit för smal i tunneln, alltså gjort så att den tryckt på tournutskotten kan det...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: vensville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka