Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Stoet ska gå på metacam eller butta (fick välja) enl vetrinär men den vet som vi var hos tyckte vi kunde också ge älgört/djävulsklo...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: 95johsv
·
Hästvård Nu har dessa otrevliga kryp kommit:mad:,finns det någon som har bra tips på hur man kan hålla dem borta?
Svar
5
· Visningar
999
Senast: CindyLou
·
F
Hästvård Bra tips på hur man får bort kåda från päls och man?
Svar
5
· Visningar
726
Senast: M-oaa
·
Foder & Strö Varför då? Bonden vi köper hö av har tre olika värden på smrp i sitt hö. Låg nivå, normal nivå (ligger på sporthästvärden) och hög...
Svar
4
· Visningar
1 907
Senast: kopparberg
·
C
Hästvård Funderar på att byta från vanlig halm eftersom en av våra hästar alltid, oavsett hur mycket man strör eller har bädd, gräver upp halmen...
Svar
3
· Visningar
1 815
Senast: Casey
·
Hästvård Har haft min hbl herre på 18 år i 1,5 vecka nu - de senaste dagarna har det börjat verkligen stinka urin ur hans box - mockar direkt...
Svar
2
· Visningar
1 644
Senast: Gervin
·
M
Hästvård Min sjuåriga shetlandsponny har fått något i sina öron. Han kliar inte och han stort sett gått med flughuva med öron hela sommaren...
Svar
7
· Visningar
3 330
Senast: M-Meduza
·
Hästvård Finns det någon som sett något liknande och har en aning om vad det kan vara? Igår när jag tog in mitt sto hade hon en grop stor som en... 2
Svar
27
· Visningar
7 079
Senast: Bonyana
·
Foder & Strö Undrar bara lite snabbt vad det idealiska TS-värdet är på hösilage till häst Är 60% för högt?
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: boccia
·
S
Hästvård En häst har fång, och går i en hage utan gräs. Han är 18-19 år, men mycket pigg och glad! Det finns två ägare på den här hästen, två...
Svar
9
· Visningar
1 096
Hästvård Min häst har under sommarbetet fått lite, som min hovis uttrycker det, ytliga sprickor. Han säger att de troligen inte kommer ställa...
Svar
13
· Visningar
1 121
T
Hästvård Mina två hästar går på bete sedan slutet av maj. De har klarat sig ganska bra från myggor/knott hittills, men för någon vecka sedan...
Svar
8
· Visningar
1 861
Senast: Breccia_
·
Hästvård Hej Min häst har vilat i FYRA månader. Efter ett besked från en veterinär att han hade en muskel inflammation i länryggen, vanligt på... 2
Svar
27
· Visningar
3 481
Senast: SiZo
·
F
Hästvård Hejsan! Min pålle har fått ett rätt stort sår på höger bog. Igår fick hon det, fått det i hagen. Det ser torrt och rent ut, och igår när...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Breccia_
·
M
Hästvård Tänkte bara se vad ni tycker om denna hovs förändring...mest bara för att det är intressant och man kanske lär sig något :) Så..vad ser... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 765
Senast: skuggi
·
Hästvård jaja jag vet att hästar inte kan kräkas men det e så det ser ut... hon får just nu finadyne (för sulömhet). jag blandar ut det i... 2
Svar
21
· Visningar
2 425
Senast: Boj
·
Foder & Strö Trodde jag hade min lilla bibel (utfodringsrekommend. för häst) här hemma men tydligen har den fått ben. Arbetstilläggen har jag i...
Svar
10
· Visningar
1 219
D
Foder & Strö Hej! Jag skulle behöva lite hjälp. Min häst ska in från betet om ett par dagar, och jag undrar om det är farligt att gå direkt från gräs...
Svar
9
· Visningar
940
E
Hästvård Hur vänjer man en unghäst att ha benlindor, ex. nattbandage? När kan man börja med detta, någon speciell ålder eller vadtycker du...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Bonyana
·
Foder & Strö Hej! Har fått analys på fodret.. Bra energi mindre bra protein. Hästen ska väga ca 450 kg, är nu lite (20 kg?) överviktig och...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka