Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård om man har en häst som till och från haft problem med sina ben, hur mycket jobb och energi måste man lägga ner på den innan den döms ut...
Svar
10
· Visningar
1 032
E
Hästvård Min häst har låsningar i länd ryggen vi har stretchat (stavas?) med två hovkratser. Och vi har tömkört och nu har jag börjat rida i...
Svar
5
· Visningar
1 570
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tycker ni att det här såret bör sys? Har varit ganska förskonad från sårskador, har haft ett liknande kutt på ett ben och då...
2
Svar
20
· Visningar
2 226
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Märkte idag när jag pysslade om lilltösen att hon stod konstigt. Typ framåtlutad som för att avbelasta bakbenen. Hon vilade mer på v bak...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: chira
·
S
Hästvård Hej, tänkte se om det är någon som skulle kunna ha en aning om vad som hänt med mitt kära sto. Har haft henne på foder i ca 1 år snart...
2
Svar
23
· Visningar
6 872
Senast: Bello
·
T
Hästvård Är det någon som vet hur fungerar och är konstruerad. Går den att använda till hästar? hur högt kan den pumpa upp vatten? :)
Svar
1
· Visningar
1 559
Senast: ezze79
·
K
Foder & Strö Har någon erfarenhet av Biotin? Hjälper detta mot sköra hovar eller finns det något bättre?
2
Svar
29
· Visningar
9 628
Hästvård Idag när jag satt på framridningen och värmde upp min häst började han blöda näsblod. Jag (som visserligen aldrig har sett näsblod på...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: SiZo
·
Hästvård Visst har vi haft hovbölder på våra hästar, men vad är det som gör att vissa hästar får hovbölder oftare än andra?
Svar
2
· Visningar
790
Senast: flashlight
·
Hästvård Mitt sto får sårskador, en halv centimeter breda och upp till fyra centimeter långa, på insidan, neretill på hasen på höger bakben. Hon...
Svar
1
· Visningar
571
Senast: Cilla
·
T
Hästvård Jag hade lite svårt att veta exakt var denna tråd skulle placeras - men då jag vill undvika skador - lade jag den på hästvård, flytta om...
Svar
13
· Visningar
9 645
J
Hästvård Min islänning fick konstaterad fång igår, hon fick Fenylbutazon. veterinären sa att om hon blev dålig i magen av det så skulle jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 743
Senast: jezzscar
·
N
Hästvård Hej! Har precis köpt ett halfingersto på 6 år som avmaskats med Novimec förrut, och ägaren sa att vi skulle maska henne med samma medel...
Svar
9
· Visningar
3 818
Senast: Madick
·
Foder & Strö Alltså man blir ju bet av all foder som finns att välja på. Hörde att detta var bra. Men jag vet inte riktigt hur mycket jag ska ge...
Svar
17
· Visningar
1 253
Senast: Korven
·
Hästvård Hej.. Inget jätteallvarligt men iaf... Min lilla olycksfågel till häst lyckades gå omkull på en horsemanshipträning (lös, utan...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: pink_angel
·
F
Hästvård hej ! Jag har ett 6-årigt trakhenar sto som suger luft (enligt min tränare), ngt som jag aldrig har hört talas om innan :confused...
Svar
5
· Visningar
3 257
Senast: Zuzzi
·
C
Hästvård Hej, jag är oroligt för att min 24åriga islandshäst kan ha strålbenshälta. Det verkar som om han blir halt efter hård ansträngning, jag...
Svar
18
· Visningar
2 596
Senast: Carro92
·
A
Hästvård Hej, Första inlägget, och så ska man diskutera sånna här tråkigheter ! har precis köpt en d-ponny till våran dotter och nu har knäet på...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: fettenie
·
Foder & Strö Ja, hur mycket näring är det i gräs nu? kan man lita på att gräset täcker en del av näringsbehovet eller är det bara luft vatten och...
Svar
1
· Visningar
842
Hästvård Hur får man bort dom? För visst är det flugägg som hästarna får på benen o övriga kroppen? Har för mej att det bara är att vänta...
2
Svar
28
· Visningar
3 704
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar