ockelboanna
Trådstartare
Har haft min hbl herre på 18 år i 1,5 vecka nu - de senaste dagarna har det börjat verkligen stinka urin ur hans box - mockar direkt efter utsläpp senast 07,00 samt innan släckning vid 21-22 och det är inte mkt urin på kvällen med det lukar så fruktansvärt illa!
Hästen har fri tillgång på vatten i kar ute i hagen (byts var tredje dag) samt 20 liters hink som fylls på det sista som görs innan släckning (är aldrig slut på morgonen).
Han är pigg och glad och har ingen feber!
Sökte på ämnet och hittade att det kunde bero på för mkt protein och jag började att lägga till lusern hackad str´å i fodret för en vecka sedan (inga stora mängder och mkt succesivt ökat) hästen har tidigare stått på det i många år men inte fått det i sommar!!! Ngn som varit med eller vet ngt om det??
Salt i maten kan det vara ngt ???
Ringer veterinär på måndag men tänkte höra med er så vi överlever helgen
Help!
Hästen har fri tillgång på vatten i kar ute i hagen (byts var tredje dag) samt 20 liters hink som fylls på det sista som görs innan släckning (är aldrig slut på morgonen).
Han är pigg och glad och har ingen feber!
Sökte på ämnet och hittade att det kunde bero på för mkt protein och jag började att lägga till lusern hackad str´å i fodret för en vecka sedan (inga stora mängder och mkt succesivt ökat) hästen har tidigare stått på det i många år men inte fått det i sommar!!! Ngn som varit med eller vet ngt om det??
Salt i maten kan det vara ngt ???
Ringer veterinär på måndag men tänkte höra med er så vi överlever helgen
Help!