Grop i skallbenet!

Sv: Grop i skallbenet!

Jag är också nyfiken.
Jag kom också att tänka på bihålsinflamation först, men om vet sa att det inte var det så vet jag inte :/
Jag hoppas att röntgen visar något!
Håller tummarna för att det inte är något allvarligt!

Har varit med om 2 hästar som haft en muskelgrop på halsen, inte ömmat,ingenting! vet har kikat (flera st både från norge och sverige) men inget..
Är også intresserad av att veta vad det egentligen är..

Monna

oj, konstigt... jag såg en häst en gång som hade en grop rakt in i halsen, men det va liksom på mjukdelen, inte på skelett lr nåt sånt, men det såg exakt lika dant ut.

hoppas det går bra nu!

det är muskelgropar, helt ofarliga.
hittar man en sån på en arab, sägs det vara profeten (vad han nu hette, Mohammed?) som har märkt hästen och värdet på hästen sägs öka. då kallas den profetens tumme.
sanningsgraden i detta är okänd. :angel:

Undrar hur det gått! Väntar med spänning på en uppdatering.

Har hört det med profetens tumme med :P Mitt fullblod har med en sån grop. Hon har den typ vid sadelgjorden..
Heheh vet inte heller riktigt om det stämmer ;)

Nyfiken på svaret på tråden..

min arab har också en sån grop i halsen, men tror snarare det är någon som varit elak och sparkat honom där....

ts; hur har det gått, har ni kommit på vad det är för något?

Det låter som ett bra beslut att kolla upp det vidare.
Det påminner mig om min hund som blev sparkad a en häst. Hon fick en liknande grop på nosen men veterinären förklarade att det var skelettskivor som förlyttats utan att ge någon fraktur. Hon såg ut så resten av livet, men vi var ju bara glada att hon överlevde sparken för det var rejält och hon var medvetslös en stund och trots detta fanns inga sår utan bara "gropen". Nu har ju inte hästar samma skelettbildning i huvudet som hundar så där finns ju ingen parallell.
Jag ska def följa vad som händer för det verkar "skumt" för mig också. Skönt att vet inte var akut orolig i af! Lycka Till!

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 251
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 059
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: cowgirl81
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Dyrka upp lås?
  • Secret Easterbunny 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka