Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har aldrig gjort det själv förut, men någon gång ska ju vara första.. Och jag förstår ingenting! Från att ena stunden tycka att jag...
2
Svar
25
· Visningar
2 355
Senast: Korven
·
S
Hästvård Vad innebär det att en häst är marktrång? Idag vid vet bes så sa vet att hon är marktrång bak i skritt och skruvar lite. Kan man få...
Svar
13
· Visningar
4 202
Senast: valvis
·
Hästvård "Kan" man ha bädd med halm?! Hur blir det? Ska nämligen byta stall där man kan välja på torv eller halm och jag personligen gillar halm...
Svar
5
· Visningar
1 243
Senast: Elisha
·
L
Hästvård Kan en hovslagare på nåt sätt hjälpa en häst som `börjar bli gammal´ i benen? Min häst är lite stapplig i alla 4 benen och jag kan inte...
Svar
14
· Visningar
1 871
Senast: lady2
·
M
Hästvård Hej! Man har ju hört att gurkmaja ( krydda) är bra för gamla hästar leder, men hur mycket och när är det bra tillfälle att ge...
2
Svar
23
· Visningar
3 086
Senast: Hippokondriker
·
Hästvård Vet att det finns massor av inlägg om just pälsglans, men behöver snabba svar. Har testat en drös med pälsglans, men tycker de flesta...
Svar
11
· Visningar
2 044
Senast: Limelight
·
Hästvård Jag har en unghäst som tränas två gånger i veckan. Nu kyler jag benen med vatten efter varje träning, men det är en bra bit att gå för...
Svar
10
· Visningar
1 146
Senast: Sophie_Maurer
·
E
Hästvård hej! jag undrar om någon har varit med om att man tagit en unghäst på foder och att ägare sedan liksom utnyttjat en att utbilda hästen...
Svar
11
· Visningar
873
Senast: MiaMaria
·
Foder & Strö Kan man ge rapsolja till hästen för att den ska gå upp i vikt? Hur mycket ger man isåfall? Vill nämligen att min häst ska öka lite i...
Svar
11
· Visningar
3 596
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Startar en ny tråd i ämnet eftersom det nämns i flera trådar just nu. Det verkar vara många som får oväntat låga proteinvärden i...
Svar
9
· Visningar
1 297
  • Låst
Hästvård Nu har jag gjort träckprov och fått tillbaka resultatet, och ännu har jag inte fått tag i veterinären så jag tänkte kolla med er...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Madick
·
N
  • Låst
Hästvård Jag kommer gå imot dom flesta hästmänniskor nu, Men jag tänker inte slänga ut 2500 kr på kolla masken vilket det skulle kosta med...
Svar
9
· Visningar
997
Senast: Madick
·
A
Hästvård Vad är nu detta som min pålle har fått på hårremmen....:crazy: Han har små svarta prickar som sitter fast på håren över ryggen och...
Svar
6
· Visningar
3 347
Senast: disel
·
Foder & Strö Jag har den senaste tiden blivit lite intresserad av kost. Framförallt hur fördelningen av kolhydrater/protein/fett påverkar kroppen...
Svar
11
· Visningar
1 539
Senast: sthu
·
Hästvård Veterinären var här idag och ansåg att pålla behövde medicin. Dyrt, men hon är värt vartenda öre! :love: Jag ska åka till apoteket...
Svar
11
· Visningar
4 244
Hästvård Ska det spädas ut eller användas som det är? Ska man blöta först och sedan massera in hibiscrub till ett lödder eller som sagt blanda...
Svar
11
· Visningar
11 312
Senast: lulski
·
H
Hästvård Jag har en nordsvensk som normalt är väldigt tålig och inte bryr sig om insekter. Igår när han var ute i hagen började han att slänga...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: sweep
·
Foder & Strö Jag vet att jag läst detta någonstans innan, men kan inte hitta det nu när jag behöver källhänvisning. Jag har för mig att det stod...
Svar
8
· Visningar
1 127
C
Hästvård Har en häst som har vart halt nu sen några månader tillbaka. Återbesök i morrn och förhoppningsvis så kommer hon nu att vara bra efter...
Svar
11
· Visningar
1 126
Hästvård Vad anser ni om dessa framhovar? Vad kan man göra för att de ska bli bättre?
2
Svar
26
· Visningar
3 306
Senast: Bello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar