Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej alla som är vana vid att räkna foderstater! Vi gick ihop i stallet och köpte hö som enligt bonden skulle ha jättebra analysvärden...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: Balahé
·
Foder & Strö Ja är det giftigt med ormbunkar för hästar?
Svar
1
· Visningar
2 542
Senast: Iser
·
Hästvård Min medryttarhäst, ett 15-årigt islandssto, är halt sedan i våras. Hon började halta på höger fram och efter ett par dagar åkte vi till...
Svar
19
· Visningar
1 307
Senast: Lona
·
Hästvård Såg just på ett klipp från något annat land än sverige. vet inte från vilket, men sidan som hänvisade till klippet var på engelska...
Svar
11
· Visningar
1 891
Senast: tinafinis
·
  • Låst
Hästvård Jag har hört att hovfett är uruselt och att det bara torkar ur hovarna. Men jag är lite nyfiken på vad som egentligen händer i...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Boj
·
Foder & Strö Vi har 2 sorters Horsehage till våra hästar . Islänningarna äter förra årets andra skörd "stora hästarna" äter årets förstaskörd I...
Svar
10
· Visningar
1 059
Foder & Strö Tänker jag rätt när jag tror att processen går mkt fortare i småbalssilage än i stora så att de går att använda mkt snabbare efter skörd...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Shaggy
·
E
Hästvård Tänkte bara höra lite snabbt och lätt hur ofta ska tänderna på en häst ses över? :D 2 3
Svar
41
· Visningar
9 872
Senast: Ebond
·
I
Hästvård Hej Alla!! Mitt käre sto har under ett par månader haft från & till rinnig nos.. Dock bara i ena & samma sida.. Vissa dagar har det...
Svar
3
· Visningar
8 775
Senast: Daredevil
·
Foder & Strö Vilka mineraler är billigast om man även ser till innehåll? Det ska ju inte vara billiga mineraler med dåligt innehåll så att man... 2
Svar
21
· Visningar
2 504
Senast: malumbub
·
T
Hästvård Mitt sto hade föl vid sidan fram till feb nu i år,och sedan han åkte har juvret varit ibland svullet och ibland inte.Har aldrig sett...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: tya
·
S
  • Låst
Hästvård Hej allihopa! Det är möjligtvis inte någon här på Buke. som känner till någon SHPare eller någon som bara gått grund-/praktiskkursen... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 287
Senast: Boj
·
Hästvård Pratade med veterinären idag som tog provar i tisdags. Hon har ju mugg och antagligen inflammation av muggen. Svullen i benen, grå i...
Svar
17
· Visningar
1 885
Hästvård hejsan har en tinker hemma på foder fram till hösten o hon har sommarexem har precis köpt ett nyttt täcke ifrån granngården (deras nya... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 220
Hästvård Har någon av er erfarenhet av att ha en sula bak på hästen, för att hjälpa en häst som är sned ? Har fått de rekommenderat för att... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 724
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård om man har en häst som till och från haft problem med sina ben, hur mycket jobb och energi måste man lägga ner på den innan den döms ut...
Svar
10
· Visningar
1 033
E
Hästvård Min häst har låsningar i länd ryggen vi har stretchat (stavas?) med två hovkratser. Och vi har tömkört och nu har jag börjat rida i...
Svar
5
· Visningar
1 582
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tycker ni att det här såret bör sys? Har varit ganska förskonad från sårskador, har haft ett liknande kutt på ett ben och då... 2
Svar
20
· Visningar
2 228
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Märkte idag när jag pysslade om lilltösen att hon stod konstigt. Typ framåtlutad som för att avbelasta bakbenen. Hon vilade mer på v bak...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: chira
·
S
Hästvård Hej, tänkte se om det är någon som skulle kunna ha en aning om vad som hänt med mitt kära sto. Har haft henne på foder i ca 1 år snart... 2
Svar
23
· Visningar
6 904
Senast: Bello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka