Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Är det verkligen vettigt att avmaska fölungen direkt den föds? Är det inte stoet som ska avmaskas då?
2
Svar
28
· Visningar
7 073
Senast: Madick
·
B
Foder & Strö Kan någon förklara för mig? Min vet rekomenderar samma mat till mina två ponnier. Ponny 1: Konvalesent pg a op. i en hov. Kommer att...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: _Runaway_
·
B
Hästvård Ja, det börjar bli dags att låta en liten häst gå vidare, så nu kollar jag upp hur det ska gå till. Det rimliga i detta fall är att...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Jag har ingen erfarenhet av mugg och är rädd att en av hästarna har åkt på det så behöver tips... Hur ska det behandlas, vad händer om...
Svar
11
· Visningar
1 034
Senast: Maria GG
·
Hästvård Hej. Tyvärr kommer min underbara Madame nog snart att gå till gröna ängars ö. Jag har haft henne på foder i över 10 år och det känns...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Ja, vad tycker ni som testat båda delarna, funkar det bäst med ett utan foderstat? Hur har hästarna varit med och utan foderstat i...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: Madick
·
Foder & Strö Alltid intressant. Hur ser era hästars foderstater ut? Vilken tid får de maten? Vilket arbete utför de? och slutligen vad är det för typ...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 141
Senast: Soffan74
·
M
Foder & Strö Vi har precis köpt och fått hem vår c-ponny som är 13år! Han har tidigare fått 8kg silage, det får han nu med. tidigare ägare hade honom...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: pinky
·
Hästvård Någon som har bra koll på storlekar vad ska dom ha för stl? Min tjej är ca 107cm, hon har ju gått på lösdrift förut men nu ska hon stå...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: lilla_maaliiin
·
Hästvård *bilder längst ner på sidan* Nu sitter jag och känner att jag behöver lite hjälp för att komma någon vart. Jag vill höra folks åsikter...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
21 338
Senast: Susan
·
Foder & Strö Någon sa nyligen att det kan vara skadligt att ge hästen sojaprotein året om, kan detta verkligen stämma?
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: SeagirlM
·
Foder & Strö Kan man använda en höborr och sen tejpa igen hålet i plasten, för att kunna analysera redan plastade hösilagebalar? Jag har idag...
Svar
16
· Visningar
1 893
Senast: gylle
·
Foder & Strö Hej Har för första gången köpt hösilage att använda till mina två hästar. Det ligger på 67% TS och har helt ok analysvärden. Det är...
Svar
3
· Visningar
848
Foder & Strö Skall börja ge pållan mineraler, men de måste vara goda eftersom hon inte får ngt kraftfoder. Har ni några idéer antingen på goda...
2
Svar
25
· Visningar
3 284
Hästvård Är det någon som endast vaccinerrar mot stelkramp? Vad är andledningen isåfall? Funderar själv om det kanske räcker med stelkramp så...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 783
Senast: sommarvind
·
Foder & Strö Fabian har fått lite sämre hovar tycker jag. Han har alltid haft fina hela hovar dom 6 åren jag har haft honom men det senaste året har...
2
Svar
39
· Visningar
3 095
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hej! Ja nu är detta inte riktigt aktuellt just nu ;) men... Ni som har halstäcke på era (klippta) hästar, har ni på halsen även på...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 072
Senast: Laguna
·
Hästvård nrä ja var ute i hagen hos mitt sto förut så såg jag att hon hade en svullnad på vänster sida av buken? Ja tryckte på de men hon...
Svar
6
· Visningar
1 186
Foder & Strö Vad får ni ge för en säck linkli pellets???
Svar
2
· Visningar
989
Senast: carroflarro
·
Foder & Strö Min ponny är otroligt lättfödd så jag har lite huvudbry inför vintern. Hästarna går tillsammans i hagen och får där ca 7 kg hö var (är...
Svar
15
· Visningar
2 381
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka