Sv: Ny hovis

Jo jag vet vad det är men inte vad den hette

den hör ju inte hit egentligen för den är ju ett sjukbeslag för hovledsinflammation

man vill underlätta överrullningen extra mycket för att man vill minimera påfrestningen på hovleden
det är ju en sko inne i en sko dessutom

Däremot har du rätt i att en del hästar tycker DEN är för ostadig, och inte ens vill röra sig i den

men som sagt den har ju inget med NB eller EL att göra och överrullning a la barfota

Senast ändrad:
Sv: Ny hovis

Den skon provades på en strålbenshalt häst, men hjälpte föga.

NB skon ska oxå bara vara ett sjukbeslag- för att det troligen har verkats fel en längre tid.

Ser många som raspar in tån längst ner för att åstadkomma samma, men så länge tån inte sänks eller nästan hela tåväggen raspas, kommer den att växa sig likadant hela tiden o trakten förblir låg- understucken då som regel.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har två hundar. En 3,5-åring och en 1-åring. 3,5-åringen har jag haft sedan han var 9 veckor. Det är något i mig som gnager gällande...
2 3
Svar
41
· Visningar
12 426
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Efter att ha spenderat morgonen med att plasta hästen hovar ännu en gång börjar jag bli riktigt rådvill på vad jag ska ta tag...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 883
Senast: mackan
·
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 395
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar