Sv: Byta hovslagare eller ej?
Hi Super:
Jag är ingen expert, men suntförnufft säjer att med kost och års tid kan urkalkning stanna av.
Läs den här artikle under Arthritis www.womenandhorses.com/protein20050517.html (har häft det upp förut, det som är intressant är hur too much protein kan suga utt viktiga minerals from ben.)
Har google och försöka att sätta mig i det nya medal Tildren:
www.bevet.com/services_and_treatments/treatments/tildren
Det är ju svårt som du säger eftersom dom inte kan prata. Jag kan bara gå efter hur hästen känns och så länge han vid kontroll longering vill luffsa på med näsan i backen, bjuder frammåt och inte ser ofräsch ut så tolkar jag det som att han inte har ont i fötterna. När jag åkte in med honom första ggn så betedde han sig aldrig, så uten sprätte stressat och väldigt stelbent runt med huvudet i vädret.
Går hovbensuppluckring i perioder?? Det var oxå ngt nytt? Men nog borde väl Tildrenet ha effekt då det ökar bentätheten och stoppar inflamationer i skelettet?
Jag var på en föreläsning för måååånga år sedan då man tog upp hur skelettet påverkades vid träning. Lagom träning ökade densiteten på skelettet medans för mycket och för lite träning fungerade precis tvärtom. Att det var en balansgång att få det precis rätt. Så borde inte hovbenen trots uppluckring oxå påverkas på samma sätt eller menar ni att det är ett kroniskt inflammationstillstånd när dom väl har fått uppluckringen?
Hi Super:
Jag är ingen expert, men suntförnufft säjer att med kost och års tid kan urkalkning stanna av.
Läs den här artikle under Arthritis www.womenandhorses.com/protein20050517.html (har häft det upp förut, det som är intressant är hur too much protein kan suga utt viktiga minerals from ben.)
Har google och försöka att sätta mig i det nya medal Tildren:
www.bevet.com/services_and_treatments/treatments/tildren
Senast ändrad: