Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Tänkte fråga om det är att slänga pengarna i sjön om man tar ut en Equiterapeut till hästen "bara" för att kolla igenom den? Tar man...
2
Svar
36
· Visningar
4 431
Senast: denotroliga
·
Foder & Strö Ska ju analysera sockerhalten i hösilaget, men klurar lite på hur många balar jag ska ta prov från innan jag skickar in. Det är horse...
Svar
18
· Visningar
1 498
Hästvård Härifrån kanske jag kan få lite tips/råd/stöd. Min 5-åring som jag haft sen föltiden har nu varit halt sedan oktober förra året...
Svar
9
· Visningar
1 309
Foder & Strö Har förstått att maninte ska ge "grus-mineraler" till hästar med matsmältningsproblem. Har just nu ett peletterat mineralfoder men när...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: hopp_o_galopp
·
Hästvård Någon som vet hur vanlig denna sjukdom är? Någon som varit med om den? Vad jag har förstått är det en relativt ovanlig sjukdom, men om...
Svar
5
· Visningar
1 078
Foder & Strö Måste halm "vila" innan man kan använda den? I vårat stall har dom kört in en halmbal som kommer direkt från årets skörd. Är det...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: pinky
·
S
Hästvård Tog in totton för att rida i torsdags men då hon var svuller på v. bak blev det inget med det.....lindade benet med linement och hon...
Svar
10
· Visningar
922
Senast: Breccia_
·
Foder & Strö Hej jag är på jakt efter bra hösilage och även hö och då undrar jag om någon har koll på vad som räknas som bra värden i ett hösilage...
Svar
4
· Visningar
1 581
Senast: sommarvind
·
M
Hästvård Var å provred en sexårig fjording idag. Allting kändes jättebra och så, men sen när jag skulle galoppera så va de helt omöjligt att få...
2
Svar
35
· Visningar
2 269
Senast: doleron
·
Foder & Strö Har precis köpt min första shettis. Hon fick föl i nov(kommentera inte detta), som blev avvand ca 2 mån innan jag tog henne. Hon är 16...
Svar
8
· Visningar
1 146
Senast: -moa-
·
Hästvård Kikade just i min hästs vaccinationssidor i passet, eftersom det varit mycket snack om vaccinationer i stallet. När jag köpte honom i...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Tequilasun
·
K
Hästvård Kratsade hovarna på ena tanten idag och jag kunde kratsa bort nå svart äcklig illaluktande (väldigt surt ungefär) smörja. Under de...
Svar
8
· Visningar
2 714
Senast: vicky2005
·
Foder & Strö Vilket foder anser ni är mer fördelaktigt att använda till föl som ska avvänjas, nu går både sto m föl på breed + lucern, men funderar...
Svar
4
· Visningar
1 347
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Har bestämt mig för att ge ngn form ev nypopulver eller litovet eller något sådant till min häst för hans hovledsbesvär. Nu för att jag...
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: Soffan74
·
E
Foder & Strö Har en maxad D-ponny/liten häst hemma nu, men i början av oktober får jag hem min då 6månaders hingst. Och som det ser ut nu, så är det...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: Askersund
·
Hästvård Nåja fullt så illa är det inte men nästan. Måste börja med att säga att jag är helt oinsatt i allt vad hovslageri heter egentligen...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 987
Senast: coari
·
Hästvård Idag när jag kollade igenom min häst så var det ngt konstigt med hans ben. Han hade stora sårskorpor där sporren sitter. På alla 4 benen...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Rimfaxe
·
Hästvård Någon som har el haft häst som har haft sne kota i ryggen?? Hur svara den på behandling? Va det läskigt när dom "knäckte" till? Hur...
Svar
11
· Visningar
3 279
Senast: Gimlan
·
Hästvård Jag vet inte vad det är jag ska ha! Hästen är väldigt känslig mot insekterna här och har gråa fält i panna, på ganasher och hals. Just...
Svar
6
· Visningar
1 245
M
Hästvård Har skrivit i en annan tråd att jag är på g att köpa en fjording. Kort sagt ; Hästen är utlånad till en tjej som bor 7 mil från ägarn...
Svar
12
· Visningar
813
Senast: angelwings
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka