Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det samma sak? Vart köper man det billigast (finns det på jordnära?)? :D Vad är det för egenskaper i det man är ute efter? Min...
Svar
2
· Visningar
1 082
M
Hästvård vissa raser växer ju saktare/längre än andra hur vet man exact vilka raser det är ? de flesta raser är väl färdigvuxna vid 5 år...
Svar
5
· Visningar
3 632
Senast: Wizir
·
Foder & Strö Nu vill jag ha utrönt VARFÖR man inte skall ge "ny"/nyskördad havre utan man skall köpa "gammal"? Nån som vet varför? Hur snart kan man...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Ibland vill man väl men så blir det helt fel istället!:crazy: Jag blev trött på att min häst fick småsår, häromdagen blev droppen då...
2
Svar
29
· Visningar
5 543
Hästvård Hade vetrinären ute i dag och han konstaterade att min lilla gumma har tuppspatt hon skall äta butta i fem dagar sen får vi se om det...
2 3
Svar
44
· Visningar
14 618
Senast: Halvblodsmatte
·
Hästvård Har ni några "recept" på fungerande flugmedel? Jag har provat lite med olja och vitlökspulver, det verkar funka men är så...
Svar
4
· Visningar
2 702
Hästvård Jg har funderat på i ta ut en massör åt mina hästar, inte för att de har några problem utan fö att de kanske skulle tycka det var skönt...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: Cilva
·
T
Hästvård Hur mycket får man ut från försäkringen när man avlivar en häst? Är det hela livsförsäkringen eller endast en viss del. Har folksam...
Svar
15
· Visningar
7 101
Senast: Neinor
·
G
Hästvård Det ska då alltid vara något! .. :( Min nya häst har typ börjat hosta 1 eller två gånger, då man rider igång henne. sen hostar hon...
Svar
4
· Visningar
983
D
Hästvård Köpte mig ett magnet täcke för ett par år sedan, typ året innan det blev förbjudet att använda innan och vid tävling. Är det någon...
Svar
6
· Visningar
1 675
H
Hästvård Satt och tittade på en av våra största annonssidor och hittade en annons om foderautomater för grovfoder. Någon som har erfarenhet...
Svar
5
· Visningar
1 313
Senast: flummtokan
·
P
Hästvård Vet inte om jag lägger tråden rätt nu men provar. Det är så att min häst blivit biten av ngt på magen, ungefär där man har...
Svar
1
· Visningar
928
Senast: anna_nilsson
·
Hästvård Är det vanligt att en häst inte kan ta upp näringen ordentligt från maten den äter? Vad kan det bero på?
Svar
1
· Visningar
683
Hästvård Kanske inte rätt tråd men provar. När planerar ni att ta in era hästar från betet? Funderade på det idag. Här där jag bor är det runt...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 821
Senast: TeamWahlund
·
A
Hästvård Hejsan, jag upptäckte igår några korta, ömmande, avlånga svullnader (vågräta) längst ned på min flickas hals. Svårt att förklara :crazy...
Svar
1
· Visningar
1 119
Senast: pib
·
H
Hästvård Jag undrar om man på något sätt kan bli av med krubbitning, är krubbitarremmar bra, eller skadar de hästen på något sätt? Har hört att...
2
Svar
24
· Visningar
2 230
Senast: hopponny
·
Foder & Strö Jag fodrar min häst med analyserat hö, och pålle har fri tillgång. Jag vet ungefär hur mycket hö hon äter/dag. Men hur räknar man då ut...
Svar
6
· Visningar
1 384
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Utöver den vanliga skötseln? (Hovslagare,avmaskning,vaccinering,daglig skötsel,motion osv) Anlitar ni massör,kiropraktor, tandläkare...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Breccia_
·
K
Hästvård min häst ska vaccineras idag och nu har jag för mig att dom ska vila några dagar innan eller efter? stämmer de? jag red igår:o
Svar
4
· Visningar
6 555
Senast: Breccia_
·
Foder & Strö Vad är linklipellest? Vad är det bra för och hur mycket ger man på ett ungefär? Näringsvärdet? Tacksam för alla svar!!
Svar
9
· Visningar
2 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka