Någon som endast vaccinerar mot stelkramp?

Sv: Någon som endast vaccinerar mot stelkramp?

andledingen är att jag sällan rör mig i vare sig andra stallar eller på tävlingar samt att hemma hos oss finns det bara mina två hästar och dom träffar inga andra hästar. kort och gott:) Så visst tåls det att fundera över.

Men om du ska in på klink då, eller din hovslagare eller veterinär för med sig smitta? vad är anledningen att skippa det liksom, det innebär ju ingen hälso fara för hästarna att vara vaccinerade, så om anledningen inte är ekonomisk fattar jag inte varför helt enkelt?

det har jag ju gjort och den enda anledning du anger är att dina hästar inte träffar andra hästar.

vilken mer andleding hade du väntat dig? Du måste väll ändå låta människor få lova att vädra sitt tänkande?

vilken mer andleding hade du väntat dig? Du måste väll ändå låta människor få lova att vädra sitt tänkande?

Men du har ju skrivit till mig att du svarat på mina frågor och att det inte var ekonomiskt tänkande och att det var för att hästarna inte träffar andra hästar. sen när jag skriver om smittorisk och om du ska ta hästen till klinik, ha veterinär, hovslagare osv, så skriver du att jag ska läsa bättre? :confused:

Det är du som framställt det som att jag missat ngn anledning du angett, men det har jag därmed inte, eller hur?

det är det jag också har funderat lite över, OM olyckan är framme. Då känns de ju som om det kan bli problem om hästen inte är influensavacc, vet ej om det är så men de känns lite lurigt. Så det är därför jag ännu inte tagit något beslut, vill ha lite mer kött på benen innan.

vad är otydligt? läs mitt tidigare inlägg sedan innan. Jag funderar har alltså inte tagit något beslut om något utan vädrar endast min tankar vilket är fullt tillåtet.

Jag tror att vi missförstått varandra lite.
Jag har inga som helst problem med att du undrar och hör dig för och uttrycker din åsikt!

men nu när du fått den, att smittan är luftburen och att det som sagt kan komma tider då dina hästar exponeras för smitta, eller andra tar med sig smitta, så kanske det blir lite tydligare, varför det är en god ide att inte skippa vaccinet som som sagt inte är ngn större kostnad.

ja det har vi nog gjort. Vet inte om det är en god idé därför vaccinerar jag fortfarande mot både H-influ och stelkramp. Däremot hade jag veterinär uppe senast idag av en annan andledning och passade då på att rådfråga och enligt vet så menar han på att jag kan göra som jag vill ang att skippa influensan eftersom situtaionen är som den där ( eget stall endast mina egna hästar aldrig tävlar mm) så det beror nog helt på vem man frågar.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 506
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 193
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar