Goda mineraler

Sv: Goda mineraler

Mina shettisar får just nu mustangs mineraler uppblandat med 1/2 dl torr betfor. Å krubborna blir renslickade!
Den flytande B-vitaminen drar jag upp i liten spruta och ger i mungipan :d:d tycker de små intet anade gossarna..

Allt för att jag vid behov ska kunna ge de mindre gott i mungipan utan trassel..

Anna-Carin

Sry... var på sjukt dåligt humör... gick ut över lite allt möjligt. Moget värre :o

Till alla: Bra! Nu har jag lite att välja på, så får vi se vad pållan behagas äta. Fast idag insåg jag att jag kanske oroade mig i onödan - när pållan började äta på en plastpåse :crazy:

Equistros brukar de flesta tycka om, dock är det i pulverform

Hon få b-vitamin i pulverform och inget kraftfoder just nu så mer pulver tror jag kan bli lite erm... väl pulvrigt :laugh:

Vi ger Kraffts pelleterade mineraler, och jag vet ingen häst som ratar dem.

Min häst får enbart mineraler, kryddade med flytande biotin, och hon äter det som vilket godis som helst. En annan häst får dem tillsammans med någon näve korn, och det går utmärkt det också. :)

Till och med PONNYN ratar kraffts pelleterade. Går ibland att truga men oftast inte. Men att blöta upp dem i nån dl lucern eller betfor och voila.

De silar grusmineral, men uppblött pellets grusar inte och de äter upp-.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 082
Senast: Maniac123
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 835
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar