Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag ska åka ganska långt när jag hämtar min häst i helgen 5 timmar (6 inklusive mat och vätske paus både för häst och människor)...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Breccia_
·
Hästvård Alltså allvarligt talat,hur hade ni gjort?? Hon har ingen man från manken och halvvägs upp. Resten av manen är där inte mycket...
Svar
16
· Visningar
1 324
Senast: clubman
·
M
Hästvård Hejsan, det är så att jag har en Knabstrupper ponny som är väldigt ljus i huden, helt rosa, (vet inte om det har något speciellt namn)...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: makejo
·
M
Hästvård Nu är jag lite orolig, i förrgår sen jag ridit, såg jag att pållen snorade gulvitt i ena näsborren, tänkte att det kanske var nåt...
Svar
3
· Visningar
1 330
Senast: murran
·
Hästvård Är en gårdsveterinär skyldig att "skicka vidare" en häst som denne inte själv kan ställa rätt eller säker dignos på, till klinik...
Svar
17
· Visningar
1 208
Senast: Centaur
·
M
Hästvård jag har en häst på foder som tyvär ska tillbaka till ägaren den sista oktober ca. jag håller på att köpa en egen häst nu och han ska då...
Svar
11
· Visningar
1 722
Senast: a1agnlju
·
J
Hästvård Hur ser det ut? Har sökt runt lite på bilder och sånt men vill höra lite mer i ord. Det är nämligen så att min grabb har fått tror...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Zephira
·
Hästvård hej, har aldrig haft torv förr, men det har de i nya stallet jag ska flytta till. Vad ska man tänka på? bädd eller inte? bättre eller...
2
Svar
29
· Visningar
1 989
Senast: Septicemia
·
Hästvård Nån som vet vad det är? :confused:
Svar
6
· Visningar
990
Hästvård Hästen rör sig väldigt illa. Han haltar inte, ömmar inte, reagerar inte för tryck, är inte varm eller svullen vare sig i rygg eller ben...
Svar
17
· Visningar
1 850
Senast: sthu
·
I
Hästvård Köpa eller inte - hur skulle ni resonera? Hästen är sex o säljs av uppfödaren.
Svar
15
· Visningar
2 781
Hästvård För över en vecka sedan blev ponnys mule väldigt knottrig, små små knottror. Jag ringde vet och frågade: Insekter sa han. Hon var...
Svar
13
· Visningar
2 627
Senast: Skogstroll
·
J
Hästvård Ja snart har man sett allt. Vår fyra månaders kille har blivit sparkad i läppen. Jag trodde jag skulle få en chock när jag såg honom i...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Vad ger ni för foder till era dräktiga ston? När börjar ni ändra foderstaten (om ni ändrar) Fick höra att man absolut inte skulle ge...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: SeagirlM
·
Hästvård En nyfiken fråga,, hur stor del på ett dygn lägger du ner på den dagliga hästvården på din häst IRL i förhållande till den tiden du...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 132
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Har sökt och sökt, men inte blivit mycket klokare. Hur funkar det med rapskaka som foder till hästar? Kan man ge det som enda...
Svar
9
· Visningar
2 353
Senast: Calvaro
·
Hästvård Min 1-åring har fått ett ganska stort men relativt ytligt köttsår på utsidan av ena framkotan, kruxet är att det sitter en skinnflik...
Svar
15
· Visningar
1 911
Senast: Tuvalisan
·
Foder & Strö Min häst har återigen diagnostiserats med kotledsinflammationer bf. I behandlingsplanen ingår att han måste banta för att minska...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Jag har tidigare skapat en tråd ang min "nya" hovslagare då jag inte riktigt kände mig nöjd. Nu har det gått en tid, ca 6 månader och...
2
Svar
25
· Visningar
2 646
Senast: MiniLi
·
M
Foder & Strö Tycker tråden passar här eftersom jag mest tänker på islandshästar som tränas ganska mycket och kanske tävlas. hur mycket hö/hösilage...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka