Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö Sitter och funderar över foderstat till hästen inför hösten. Gällande kraftfodret så är det "havrebaserat". Förra året fick han en...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: pinky
·
L
Hästvård Idag ringde min medis - hästen kändes "konstig" när hon red, stel och lite stapplig. Hon hade avbrutit ridturen, gått hem, kollat igenom...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: lilla_maaliiin
·
M
Hästvård För ca tre veckor sen flyttade min nya häst hem till mig. Nu har hon fått några märkliga utslag på vänster sida precis framför virveln...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: Pauliina
·
M
Foder & Strö Jag har ett Welshsto på 2år som är "klenväxt" fram i jämförelse till bakdelen. Jag vet att det är vanligt att dom växer ojämt men jag...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: ameo
·
Hästvård Vad är era åsikter angående böjprov som diagnostisk metod? Jag har kollat runt lite i trådar i ämnet och det verkar finnas mycket olika...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: mumin
·
H
Hästvård Vi har ett litet gottlandsruss som har gått barfota i några år nu. Allt har gått jätte bra. Och han inte varit öm alls. Förutom några få...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: hannanilsson
·
Hästvård Naturligtvis tappade min häst en framsko så fort min hovis stack på semester :cry: Hovväggen är helt trasig på utsidan och han går på...
2
Svar
21
· Visningar
5 560
Senast: Lindsen
·
E
Hästvård Har tidigare skrivit om vår ponny som fick fång hos fodervärden. Nu har han äntligen blivit röntgad, vilket tack och lov inte visade på...
Svar
1
· Visningar
3 517
Hästvård Har en häst som är ohalt rakt ut i skritt och trav, ohalt på volten men är en aning svagare i höger bak (det är han alltid). Vid böjprov...
Svar
19
· Visningar
1 561
Senast: mumin
·
C
  • Låst
Hästvård Favvoponnyn fick akut fång idag. Vill göra allt i min makt (vilken inte är alltför stor) för att hon ska må så bra som möjligt. Hon är...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 596
W
Foder & Strö Hjälper en vän att hitta bra hö till sina islandshästar (promenadridning). Hittat ett med MJ 8,3/kg foder och SMRP 52/kg foder. Givetvis...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: woffihaa
·
S
Hästvård Lite tips på hur man får bort koda från pälsen? Min väldigt höginteligentahäst (:angel:)har knuggat in hela sig med koda och hittar...
Svar
4
· Visningar
3 850
Senast: minschamamman
·
Hästvård Kallblodstravare, 12 år, de senaste åren (säg tre år...) fällt vinterpäls sent och haft ganska grov förhållandevis lång sommarpäls. Har...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: Korven
·
C
Hästvård Va ska ja göra, Är i stort behov av tips som faktiskt fungerar.. :confused:
2 3
Svar
50
· Visningar
18 186
Senast: minus
·
I
Hästvård Vår 11-åriga islandshäst insjuknade i kronisk fång + grov hovbenssänkning och rotation i februari detta år. Hon fick medicin och stå...
2
Svar
38
· Visningar
2 494
N
Foder & Strö Vilket är det bästa sättet att förvara hö så att det inte angrips av fukt och blir mögligt? Kan man förvara höet inne i stallet om man...
Svar
3
· Visningar
2 991
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej! Har en foderfråga. Jag ska få tillbaka min foderponny igen efter ett litet uppehåll, och undrar vad som är bäst att köpa; saltsten...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Eme_liie
·
H
Hästvård haaj :laugh: har en liten fråga om lopfrö ;) har en c-ponny som käkar sand:mad:, han vägar lite mer än 300 kg ( om ni behöver veta...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: Amadeus
·
Foder & Strö Har kollat runder här lite nu, och alla skriver om lite olika foder som den ger sina hästar. Nu skulle jag gärna villja veta en sak...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
21 188
Senast: Ottisen
·
B
Foder & Strö nu är de så här att jag funderat på skaffa ett nytt foder till min islandshäst, men problemet jag har är att jag inte vet vilket jag ska...
Svar
5
· Visningar
1 461
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka