Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har nu äntligen fått sätta igång ponnyn då hon gått i hagen 6 veckor. 2 veckor var planerad vila men sen skadade hon sig så den blev...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: Qosack
·
G
Hästvård :cry::confused: Hejsan, är så förvirrad och vet inte hur jag ska göra.. Jag har ett varmblodsto, som jag ägt nu i fem hela år. Hon är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 651
Senast: TessieW
·
  • Låst
Foder & Strö Min häst äter hutlösa mängder. Han är 4 år och 174 cm hög. Växer fortfarande. Jag ger honom utöver kraftfoder 1,5 kg alfa/dag och 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 455
Foder & Strö Jag har redan börjat planera lite för vinter.. :) Min tjeja hade förra vintern kolik, sandkolik, på grund av att hon gick och grävde i...
Svar
19
· Visningar
1 371
Senast: nexxa
·
Hästvård Kanske en dum fråga.. :) Men finns det nåt man kan stryka på hästens man så att kompisarna inte äter upp den? Mina grannars hästar...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Ingridl
·
J
Hästvård Jag har fått en gammal herre på 25 som sällskapshäst, men jag börjar fundera på om jag ska ens låta han få fortsätta leva eller om han...
Svar
6
· Visningar
1 003
Senast: Jenilee
·
M
Foder & Strö hur mycke kan man ge hästen per kilo?
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Manda-Lotta
·
Hästvård Jag tänkte få tänderna kollade på nya hästen och ska ändå ha ut distriktaren i veckan till att åldersbestämma shettisen. Kan de kolla...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Egonson
·
T
Hästvård så.. min pålle har en hovböld. har nu varit halt i traven i två veckor, och den har inte ploppat ut än. hovis var här för fem dar sen...
Svar
11
· Visningar
1 300
Senast: Giganten
·
M
Hästvård Jag är lite fundersam eftersom min häst plötsligt börjat hosta. Antar att det är någon slags förkylning, men man blir ju lite orolig...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: melen
·
E
  • Låst
Foder & Strö Frågade efter brunalger igår i foderaffären. Dom visste inte vad det var, men när jag sa att det var till en allergihäst visade hon mej...
Svar
4
· Visningar
4 480
Senast: pidan89
·
N
Foder & Strö Jag har lite funderingar hur jag ska lägga upp min hästs foderstat. Jag har ett femton år gammalt fullbloddssto. Nu efter sommaren och...
Svar
10
· Visningar
1 211
Senast: ameo
·
Hästvård Efter att min häst gick bort för snart en månad sedan så har jag nu börjat se mig om efter en ny. Har hittat en jättetrevlig valack som...
Svar
14
· Visningar
1 851
Hästvård någon som vet vad ett sk. "koben" är och hur det yttrar sej?
Svar
11
· Visningar
3 056
Senast: coari
·
Foder & Strö Hej! Behöver lite råd:) Jag har ett fullblod som går på bete sen första Juni. För ca 3 veckor sedan började han magra av och jag...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Ja, så här ligger det till. När förstaskörden av hö togs för ett par månader sedan kom grannbonden och frågade om han skulle slå mitt hö...
Svar
10
· Visningar
1 257
Senast: Nixehen
·
Hästvård Mitt 6-åriga sto fick en skada på ytliga böjsenenan i våras - liten skada på utsidan på senan fram. Nu har jag för några veckor sedan...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: doleron
·
Hästvård Hej Hej! Nu behöver jag hjälp av kloka hästmänniskor;) Min fjording är svullen under ena framknät, haltar inte, ömmar inte men har varit...
Svar
10
· Visningar
886
Senast: Urris
·
Foder & Strö Någon som har erfarenheter av fodret Build up? Vad för häst ger ni fodret till, och hur mycket? Jag har en travare på 20 1/2 år och han...
Svar
10
· Visningar
1 778
Senast: HelenaHandberg
·
A
Hästvård Är det någon som vet om vargar attackerar hästar som går ute om nätterna? Det finns en varg som är ute på vift här nere hos oss i södra...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 941
Senast: Draksus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar