Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö har bara en liten fråga om krafft miner bå är det mineraler eller kraftfoder?
Svar
2
· Visningar
1 012
Foder & Strö Jag har börjat få funderingar kring vitaminpreparat och skulle vilja fråga någon foderexpert om en del saker. Men problemet är ju om...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 414
Senast: älgen
·
Hästvård För nu 3 veckor sedan fick ponnyn ett sticksår i benet ända in mot griffelbenet. Såret soppade och hon skulle vara lindad så länge det...
Svar
6
· Visningar
1 611
Senast: Qosack
·
J
Hästvård Vet inte om jag är på rätt kategori men iaf, jag har en angloarab som just nu går skodd runt om & har säkert gjort det hela sitt 15...
2
Svar
20
· Visningar
1 764
Senast: Hairspray
·
Hästvård Min häst har fått "brännskada" på skenbenet. Resultat av bandage och liniment (ren idioti!) Ser fruktansvärt ut då hon är skrovlig på...
Svar
6
· Visningar
1 535
Senast: Mauthoria
·
B
Hästvård Hej Har ett 6 dagar gammalt föl som har gråaktiga ögon sedan födseln. Föds alla föl med gråa ögon som sedan blir brunsvarta?
Svar
1
· Visningar
876
Senast: martha
·
J
Hästvård Hej har nu suttit o letat runt på halva internet efter fakta om boots, alltså typ easy boots o så o det finns ju verkligen mega många...
Svar
3
· Visningar
648
Senast: Amha
·
Hästvård Hej. Min C-ponny är uttorkad, men vill inte dricka när jag erbjuder honom med hink..? Vet inte om han får i sig nått i hagen, det finns...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 396
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Hästvård En 5-årig häst som skulle medverka i unghästklasser på helgens nationella hopptävlingar i Gävle dog på tävlingsplatsen. Hästen drabbades...
Svar
8
· Visningar
1 566
Senast: Boj
·
J
Hästvård Vad ska man göra åt en fet 2 årig shettis som man inte kan rida/köra & som man inte kan ransonera betet på utan måste gå på ganska...
2
Svar
34
· Visningar
1 826
Senast: jill90
·
Hästvård En häst som har problem med hasarna kan det vara så att dom är "slut" & att hästen endast skall gå promandsridning då? Har dålig...
2
Svar
20
· Visningar
1 717
Senast: Idalo
·
Foder & Strö Jag har i en annan tråd skrivit om mitt svårfödda dräktiga fullblod som jag vill ska lägga på hullet. Nu ikväll när jag pratade med en...
Svar
6
· Visningar
1 391
Senast: lis
·
Hästvård Besiktade en häst för försäljning förra veckan. Den gick inte igenom, hade reaktioner på 5 ställen, 1-3 grader!:crazy: 1 grad direkt vid...
Svar
7
· Visningar
1 167
Senast: realist
·
H
Hästvård Sedan ett år tillbaka har min 14-åriga häst varit halt i omgångar. Första vändan sprutades en framkota efter två graders hälta...
Svar
8
· Visningar
2 082
Senast: Johlin
·
Foder & Strö Vårt ensilage 90% ts (ja jag vet alldeles för torrt) 9,2 mj och 59 smrp har verkligen tänt min häst,han får inget kraft foder what so...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: Kirre
·
J
Hästvård En av pållarna har blivit sparkad. Han är nu jätte svullen precis under bröstet och därifrån och ner till knäna. Han haltar ej i...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: coari
·
Hästvård Ni som har drabbats av det. Vad fick ni för råd av veterinär gällande mat efteråt? Till frågan hör ju då också hur allvarligt stoppet...
Svar
15
· Visningar
1 118
Senast: axel
·
L
Hästvård Hej, Det är så att min häst har en jätte konstig man. Den är jätte fin och lång från början av halsen sedan ungefär där martingalen...
Svar
8
· Visningar
1 768
Senast: coari
·
D
Foder & Strö Hej, jag får hem min första häst på fredag och är grön när det gäller foder. Jag kan grunderna och så men inget utöver det. Hästen jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 462
Senast: hopp_o_galopp
·
H
Foder & Strö Koprafagi/koprafagering. Vet att hästar kan äta avföring pga för lite växtfibrer, ex. för lite grovfoder, för magert bete osv. En annan...
Svar
3
· Visningar
1 298
Senast: hopp_o_galopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka