Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Om hästen visar hälta på t.ex vänster fram i höger varv vid longering, men inte i vänster varv eller på rakt spår.. vad innebär det? vad...
Svar
6
· Visningar
1 282
Senast: Frippac
·
Foder & Strö Vad finns det för tillverkare av melassfritt lucernhack? Hur är det med Green-Power? Green-Power alfaalfa innehåller väl inte melass?
Svar
11
· Visningar
1 607
Senast: Iser
·
Hästvård Kort och gott är min undran som rubriken lyder. Man hör hela tiden historier om veterinärer som "tagit i" för mycket och överböjt...
Svar
18
· Visningar
2 015
Senast: Elektron
·
Hästvård Hej alla Bukare! Är det nödvändigt att vänja in BoT nattbandage (den med kardborre)? Alltså succesivt att hästen har det på sig...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: M-oaa
·
Hästvård Gärna bilder! Hur mycket ska skon sticka ut utanför hoven, om den ens ska det direkt efter skoning? Vinkel på hoven? Höga, låga...
Svar
1
· Visningar
1 796
Senast: coari
·
Hästvård .. men en svullnad vid ett sår, måste skiten ut genom såret eller kan kroppen ta hand om det inifrån så att säga? Pållan hade ett...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Thera
·
I
Hästvård hej, Hekla blev skadad i februari 2009, blödning i hasen och en slemsäcksinflammation, i samband med det blev hekla körtlar...
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: TantEster
·
J
Hästvård Min medryttare upptäckte i förrgår att min pålle var väldigt knottrig vid halsen i på ganaschen, samt hade några rediga blemmor på låret...
2
Svar
21
· Visningar
2 231
Senast: Hairspray
·
A
Hästvård Min häst(islandshäst) har en spänd muskel vid svansen/låret (kan inte förklara) på höger sida. :( Det känns ingenting när man rider, jag...
Svar
5
· Visningar
1 029
Senast: Aannah-Mani
·
M
Hästvård Ska konsultera en hovslagare men tänkte först kolla med er här om någon är klokare än mig. Min ponny går i en hage som är ganska...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 592
Senast: Mia_R
·
A
Foder & Strö Nu har jag börjat ge min häst kraft grov 125. Innan gav jag henne lucern och då blötte jag alltid de, då det verkligen sväller upp...
Svar
14
· Visningar
1 755
Senast: Pancakes
·
Hästvård Har fått fel Arnika (skulle haft Biofarmabs tinktur) och eftersom det nästan kostar mer att skicka tillbake den och byta än vad den...
Svar
2
· Visningar
1 632
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag har en fråga jag funderar på som icke så mycket hovkunnig. Vilka sjukdomar riskerar en häst att få i/på hoven pga dåligt mockad box...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: Enya
·
M
Foder & Strö Jag behöver ltie idéer för att kunna få min dam att äta bättre, då hon är i dåligt hull och har föl på 3 veckor. Jag skulle behöva få i...
Svar
16
· Visningar
1 605
Senast: -moa-
·
E
Hästvård Skulle behöva lite tips och råd nu.. det är nämligen så att pollens man ser förskäcklig ut nu! Ca 2dm lång, + eller - lite kanske...
Svar
13
· Visningar
1 177
Senast: elifet
·
P
Hästvård Min kille vaccineras imorgon, och vi är anmälda till hopptävling på lördag. Får man, bör man, kan man vara med? (Missade helt att de...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: Vilya
·
M
Hästvård Jag är nästan helt hundra på att min häst har drabbats av lymfangit. Igårkväll märkte jag ingenting, red och hästen var som vanligt...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: Miloni
·
G
Hästvård Jag har 4 ponnyer på samma bete. Häromdagen såg jag nåt som liknar styngflugeägg på den ena ponnyns framben, och tänkte mest "jäkla...
Svar
10
· Visningar
1 302
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Själv är man ju inte så hajj på detta med sår eftersom jag aldrig vart i kontakt med hästar som råkat ut för det. Så jag kännde här om...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Nathaaliiie
·
D
Foder & Strö Istället för att leta runt i alla trådar och inte hitta svaret jag söker så frågar jag själv. Finns det någon motsvarighet inom Hippos...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30