Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller helt med!Som hästägare är man skyldig att se till hästens bästa och hitta en lösning som gynnar hästen på bästa sätt. En häst som är i riskzonen för fång måste behandlas snarast. Eftersom du själv vet att hästen är på gränsen till dålig så missköter du djuret genom att inte göra något åt problemet.
Det bästa för hästen vore att få begränsad tillgång till gräs. Ställ in på natten och allra helst byt hage.
I övrigt tycker jag att det är dags att börja motionera den lille även om den varken är rid eller körbar. Det går att promenera, longera, löshoppa och tömköra. Allt som innebär motion är BRA för en fet ponny.
för det första är jag mkt väl medveten om mitt val jag gjorde när jag skaffade shettis är mkt väl medveten om vad som kan hända med fång o liknande. jag tycker dock många av er har gett mig väldigt dåliga svar, jag vill endast ha råd på vad jag skulle kunna göra för att undvika att få fång, inte tillrättavisningar på mitt val av häst.
Du har ju fått massor av råd hur du kan undvika att din häst får fång.
glömmde oxå att tillägga att jag inte köpte henne endast för sällskap utan meningen är att hon ska köras in men jag tycker hon är för ung ännu!