Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Jag har äntligen hittat en islandshäst jag gillar och vill köpa. Han klarade inte böjprovet. En halv grad bak och lite mera fram. 2 på...
2
Svar
35
· Visningar
4 133
Senast: Mattsson
·
Foder & Strö Hej alla därute :D Kikar precis på Hippo Grow Alfas foderanalys och känner mig lite grön. Jag har alltid varit van vid att värdena...
Svar
8
· Visningar
3 903
Senast: M-oaa
·
A
Hästvård Hej allihopa :) om 2 veckor ska jag börja sätta igång min lilla tjej som stått på box/gått i mindre hage i 6 v efter en bukoperation...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: AoE
·
Hästvård I våras skickade jag in maskprover på våra tre hästar. En var helt fri från mask, de andra två hade väldigt lite mask, men tillräckligt...
Svar
9
· Visningar
1 349
Senast: Madick
·
H
Hästvård Är det bara jag som har haft RIKTIGT dåligt bete iår? . Mina hästar har kanske fått beta sammanlagt 1 vecka under sommaren sedan har jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 085
Senast: Hejsanerika
·
J
Hästvård Hej! Min sköthäst har ständigt mugg och jag har tidigare ställt upp honom i spolspiltan och tvättat av fötterna för att sedan dra bort...
Svar
11
· Visningar
1 237
Senast: Johlin
·
Hästvård Detta underliga fynd gjorde jag i lortarna hos mitt ena sto, till saken hör att hon hade kolikkänningar imorse dock har hon enkelt att...
2
Svar
25
· Visningar
5 077
Senast: malumbub
·
M
Foder & Strö Undrar vad en ofarlig maxgiva av kwikbeet är per 100kg häst och utfodringstillfälle? Och om man skulle ge nära max, finns det nåt att...
Svar
8
· Visningar
1 534
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Har fått tag på fint lucernhö, ska skicka in analys men vill ändå höra om någon har kunskap om lucernhö, det borde ju ändå ge mkt mer...
2
Svar
21
· Visningar
2 764
Senast: ameo
·
S
Foder & Strö Jag undrar hur mycket har grovfoderanalyserna gått upp i år. Vad har ni betalt för analys med Ca och P hos de olika labben? Har letat...
Svar
12
· Visningar
1 007
Senast: Ingela_S
·
M
Foder & Strö Ok, så ännu en fodertråd, det får nog bli min sista på ett tag för känns som jag spammar och det var inte meningen, men har letat här...
Svar
12
· Visningar
1 328
Hästvård Vad brukar det va för fel på en häst som snubblar på frambenen mycket i skritt och vilar bakbenen ofta?
Svar
3
· Visningar
900
Senast: lobell
·
Hästvård Jag tänker göra en lång historia kort. Omständigheter har gjort att ett antal hästar levt utan tillgång (eller endast ytterst små...
2
Svar
27
· Visningar
2 309
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Här kommer jag igen med mina harhastrådar. :D Jag har läst på flera ställen att hovslagare tar hänsyn till om en häst har harhas vid...
2
Svar
20
· Visningar
5 095
Senast: Kookaburra
·
J
Foder & Strö Hej! Har fått analysen på vårat plastade ensilage inför höst och vinter, har dock hört att det ska vara proteinfattigt hö generellt i...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Thora
·
M
Foder & Strö Jag söker ett hög MJ foder med måttlig mängd Smrp och fick nu syn på Eggersmanns Maisflocken, dvs. "cornflakes". Men, jag är orolig...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Sitter här och fyller i följesedeln/Häst och ska skicka in till analycen. (Hö analys) Näringsmässig analys beräknat för häst...den är...
2
Svar
22
· Visningar
1 536
Senast: Kicki_83
·
Hästvård Min polle har haft lite problem med sina hasar lite då & då i ca 1år. Han har fått puls i dom några gånger. När han är varm i haserna...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: Kookaburra
·
Hästvård Ponnyn står på boxvila, stått 5 v, ska stå minst 4 till. Detta innebär ju att han inte får solljus, och hela hans system säger åt honom...
2
Svar
20
· Visningar
1 728
Hästvård Riktar mig till er som har hästar med eksem av sol eller insekter: Är det någon som kan förklara hur man ser skillnaden mellan eksem...
2
Svar
36
· Visningar
5 104
Senast: nibraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025