Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
finns det något speciellt som kännetecknar jästsvamp? Menar om det inte hittats på bakt prov så kanske det ser ut på något visst sätt? Steroid salvan?? du föreslog är det en cortisonsalva av något slag?
tack för dina tips om schampona
ska genast ringa och höra om vet kan skriva ut det.
Kan inte du åka runt och upplysa alla okunniga veterinärer kanske hade hjälpt många hästar med hudproblem.
Är faktiskt chockad att veterinärer är så enkelspåriga, ingen av dessa preparat du nämnde har någon av alla ja hur många är det nu kanske 6-7 veterinärer, slöinge inräknat föreslagit
har ännu en fråga
är det stor skillnad mellan Vetriderm och Hibiscrub om man jämför med Malaseb och Malacetic?
Tycker Vetriderm är helt värdelöst medans Hibiscrub varit bättre iaf för min häst.
Har läst tråden med stort intresse. Jag har också en häst som uppvisar samma saker som din. Torr hud som flagar, har tappat håret, skör hud som lätt spricker och skorpor. Är torr och knöglig vid kronranden och hoven känns mjuk upptill precis som din. Det finns bara på ett ben och är mest koncentrerat mellan hov och kota men håravfallet har tidigare gått högt upp på skenbenet. Det är rejält varmt. Jag har nu på sistone smörjt med Helosansalva och tycker att det åtminstone mjukar upp så att huden inte verkar lika känslig längre. Min häst har haft det i ett år och när jag frågar veterinärer så vet de inte vad det är och tror att det kan vara svårt att bli av med. Den här kraftiga värmen hon har tycker jag tyder på att det kommer inifrån. Har fått tips att prova med örter och se om det hjälper.
Jag är mycket intresserad av utvecklingen med din häst och om du hittar någon som kan hjälpa dig.