Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur ofta brukar ni raspa era hästars tänder? :) Jag är bara nyfiken att få höra om hur ni på buke gör. Nu snackas det ju om att man...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: disel
·
Foder & Strö var inne på hippos hemsida för att kolla lite på olika lusernprodukter... har tidigare alltid gett pellets men funderar mer och mer på...
Svar
1
· Visningar
1 420
Hästvård Jag hämtade pållan i hagen idag och borstade och myste som vanligt, märkte då ingenting! Lade på sadeln och märker att hon börjar...
2
Svar
20
· Visningar
4 771
Foder & Strö Alltså, vad ska man kolla efter när det gäller energin och protein? det ska väl vara nån slags balans mellan dem? Och vad är lagom...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Madick
·
B
Hästvård F##n! När jag skulle ta in mina pållar ikväll var det något som skrämde dem. De galopperade som galningar och när jag tog in stoet med...
Svar
12
· Visningar
2 123
Senast: Pinto
·
M
Foder & Strö Jag håller på räkna lite på foder till hästarna, har aldrig gjort det förr så det är lite nytt. Hursomhelst så har jag fått fram att...
Svar
17
· Visningar
1 174
Senast: Miiraa_91
·
Hästvård Hej alla. Nu är jag just hemkommen från veterinären med min häst. han har varit lite halt nu de senaste dagarna och de visade sig...
2
Svar
21
· Visningar
5 125
Senast: vigmir
·
T
Foder & Strö Behöver hjälp med att tyda min analys som kom idag. *snurrig i huvudet*. Hösilaget är taget från två olika fält. Analys 1 TS 767...
Svar
11
· Visningar
1 303
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Jag blir så förbannad och ledsen.... När man blivit så slarvig och nonchalant att man inte mockar dagligen till sin häst som står...
Svar
11
· Visningar
3 835
Senast: Vita_N_6520
·
M
Hästvård Hje, jag har en viktbärande B ponny som har extrem knott eksem. Hon kliar både svans och man på kvällen när hon kommer in. Hon kliar...
Svar
10
· Visningar
1 081
Senast: aetm
·
Hästvård Sitter och funderar på min ena häst. Hos blev sydd i måndags med sex stygn nästan mitt fram på skenan. et har läkt superfint och hon har...
Svar
6
· Visningar
1 084
Z
Foder & Strö Är det någon som köper ensilage (hösilage) i småbalar? Hur mycket kostar dom? vikt? Ägg eller fyrkantiga.
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: Kratus
·
A
Hästvård Har skrivit en tråd tidigare där en person tyckte att hästen hela tiden skulle arbeta i form och inte ''bara'' skritta på långa tyglar...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: MonteRose
·
D
Foder & Strö Hej! Hittade ingen liknande tråd, finns det en så länka den gärna! Jag är iallafall intresserad av veta hur mycket foder ni ger av...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: frittan
·
K
Hästvård Idag när jag och min vän kom till sommarhagen för att byta vatten till hästarna så tog det en himla tid för min häst att komma. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 527
Senast: Neinor
·
Foder & Strö kommer att flytta till nytt stall om ett par veckor, och de har fri tillgång på hösilage i vinter hagarna genom att de använder ngn form...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: Ellyne
·
L
Hästvård Jag har en gammal dam på 17 år som har fått skav precis där sadelgjorden går. Hon har alltid varit lite hårlös kring sadelgjorden då hon...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: loka75
·
Hästvård Vad kan det bero på? Vad brukar det bero på? Nu tänker jag lite allmänt, har stött på många hästar som känns lite knackiga i början...
2
Svar
23
· Visningar
6 129
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Hej! jag behöver lite råd. Rider ett varmblod som är ganska tjock (bukig, man känner knappt revbenen, samt ganska rund över rumpan och...
Svar
4
· Visningar
975
Senast: khisha
·
J
Foder & Strö Hej! Min häst (varmblodssto) äter kraft grundfoder,hö och vitaminer, hon klarar sig aldeles utmärkt på det. men hon är förskräckligt...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård