Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Någon som har testat detta? Fly stop heter det för 349:- Har haft några regntäcken från dem och varit nöjd. Flugtäcket ska vara i...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: Alexandra_W
·
H
Hästvård Jag går omkring på funderingar kring täcken, har inte alls stor vana av täcken eller så. Har alltid "umgåtts" med hästar som 99,9% av...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Qosack
·
Z
Hästvård Har ni några tips om övningar eller saker man kan göra för att få hästen att bygga mer ryggmuskler förutom att klättra och simma? :)
Svar
3
· Visningar
746
Senast: BabieBus
·
T
Hästvård Min häst har skadat djupa böjsenan och ska alltså vila en längre tid. En kompis tipsade om BoT, så jag köpte en pad. Någon som vet hur...
2
Svar
27
· Visningar
10 176
Senast: Thora
·
Hästvård Hej! jag har en welsh ponny av cop typ som har väldigt lätt att bli liteför rund om magen:o förra året körde jag med, ska se om...
Svar
9
· Visningar
1 864
Senast: linnsan
·
B
Hästvård Min häst har enormt dålig hovkvalite på hovarna. Så fort han går oskodd så fläks kanterna upp och lossnar. Så det blir enormt svårt att...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Pinto
·
E
Hästvård Jag vet inte om denna tråd hamnar rätt, flytta den i så fall. :bow: Nu är det så här att jag undrar en sak ang. täcken och min häst...
Svar
15
· Visningar
2 530
Senast: Em_E_liE
·
1
Foder & Strö Är det nån som använder linkli pellets?Har en häst som är väldigt känslig i magen och har hört talas om detta foder är det så bra som...
Svar
1
· Visningar
1 764
Senast: carroflarro
·
E
Foder & Strö Vad har ni för saltstenar till era kusar? Rent salt, kombistenar med mineraler, vad passar er bäst? :) Själv har jag viltsten till...
Svar
17
· Visningar
1 446
Senast: pinky
·
R
Foder & Strö sökt och sökt men inte hittat svar, så jag hoppas tråden får vara kvar. Om man vill ge HEL korn, visst måste man göra något med den...
Svar
7
· Visningar
1 219
Senast: pomona
·
Foder & Strö I maj gjorde jag en beställning, av X ton hösilage. Med följande kriterier: Förstaskörd. TS halt inte överstigande 55%, idealiskt...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 184
Senast: Tora
·
Foder & Strö vad ger ni era ridtravare för krafftfoder nu på sommaren och hur mycket? *hur mycket rids dom? *ger ni på vilodagarna? *svårfödd...
Svar
12
· Visningar
1 414
Senast: smiling_girl
·
Hästvård Finns här nån som vet vilken metod man använder sig av för att mäta hur mycket sand som finns i träcken? Är det nåt man kan göra själv...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Alexandra_W
·
B
Hästvård Jag har ursprungligen en boxmatta till min häst på 3x3 kvadrat där hon stod på spån, men nu ska vi flytta till ett annat stall och ska...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Snowball
·
G
Hästvård Våran hovslagare var ute igår och hittade hovröta på ena bakhoven. Jag har aldrig varit med om detta tidigare. Hon nämnde att detta...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
15 595
Senast: Eme_liie
·
M
Hästvård Hej! Har eventuellt hittat en häst som jag tycker passar mig men nu har vi upptäckt att han har en jätteliten pålagring på ett av sina...
Svar
6
· Visningar
8 055
Senast: Eme_liie
·
Hästvård Är super nojjig för stunden, pålle känns inte fräsch vid ridning, han går super försiktigt och tappar bak för minsta lilla han trampar...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 673
Senast: weasel_
·
Foder & Strö Är tydligen 15% linfrö, 80% kli (vilken sort vet jag ej) och 5% kalk. Någon som ger det? Är det ett bra proteinfoder? Ger det bra magar?
Svar
1
· Visningar
883
Senast: carroflarro
·
A
Hästvård Undrar om någon har erfarenhet av cystor i kronleden på halvblod. Hästen är en fyraåring, helt symptomfri. Röntgenfyndet hittades vid...
Svar
7
· Visningar
2 378
Senast: Nafayette
·
Hästvård En tråd för att dela med oss av våra erfarenheter av WLD: Jag har för många år sedan gått igenom en period av svåra angrepp av WLD på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
19 191
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?
  • Svensk politik nr 3