Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Vad skulle ni lägga för att få upp proteinmängden? Har TS 54 Mj 5.4 Srp 24. sojamjöl går att använda men jag är inte glad för...
2
Svar
22
· Visningar
1 847
Senast: Skalmeje
·
Foder & Strö Jag är inte sådär jättehaj på foder. Väldigt grön på den biten om man kan säga så, så nu behöver jag er hjälp!:) Hur är Krafft Rehab...
Svar
12
· Visningar
1 379
H
Hästvård Hade ut veterinär förra veckan till hästen. Fick aldrig veta vad det gick på, skulle få hem en faktura. Har fortfarande inte fått någon...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: trassel
·
J
Hästvård Min lille skrutt står på djursjukhuset i Helsingborg med var i sin knäled (hb) och vet säger att prognosen är dålig. Han ska spolas i...
Svar
17
· Visningar
1 612
Senast: MiaMaria
·
S
  • Låst
Hästvård Har blivit en lång diskussion i en annan tråd och tänkte därför ställa just denna fråga. Vad anser du? Tycker du att hästägaren kan...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
9 502
Senast: Boj
·
I
Hästvård hej. om man har en häst som man tycker verkar stel i vänster bak, hon snubblar ofta med det benet, flyttar ut baken åt vänster vid...
Svar
6
· Visningar
1 651
Senast: iceland
·
Q
Foder & Strö Hur många är det här på Buke som fodrar med kraftfoder från Mitavite/Vitamite (som är samma bolag i grunden)? Och vad anser ni om Cool...
2 3
Svar
45
· Visningar
9 473
Senast: Lillen
·
Hästvård Hur och när använder ni dem? Hur exakta är de? Jag äger inte ens ett än.. /U
Svar
11
· Visningar
1 008
Senast: Lycanthrope
·
S
Hästvård Hejsan, jag har en fjordsto från tyskland som varje sommar "svullnar" om ögonen. Det är inte jätte mkt, men man ser att det är tjockare...
Svar
2
· Visningar
1 376
Senast: Bonyana
·
I
Hästvård Jag blir mer och mer förvånad över att folk blir helt hysteriska här i mina trakter när hästarna tappat en sko. Vi har flertalet hästar...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
14 331
Hästvård Hej. Har en häst som har fått några skorp liknande grejer på ett av sina framben. Ser ut som en skorpa men man ser att det är sår...
Svar
6
· Visningar
3 100
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Problem: Häst på bete vars högra bakben från skenbenet och nedåt är ett elefantben. Ingen svullnad, inga sår och ingen hälta. Går...
2
Svar
32
· Visningar
3 344
Senast: Speedway
·
Hästvård Min åring har lyckats få 2 st vårtor precis i mungipan. Lite oturligt då jag tänkt köra in honom....:crazy: Kan man göra något åt det...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Sar
·
Hästvård Min häst har pga av trauma en mycket liten hov. Hon tappade hela tån pga en hornklyfta som växte ner. När hästen blev ohalt så började...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 462
Senast: Mitra
·
Hästvård Har en polle som krubbiter i periodvis mycket, ibland mindre. Har kommit fram till att hon reagerar "negativt" på smärta (det gör väl...
2
Svar
33
· Visningar
2 702
Senast: Zandrah
·
V
Hästvård Vad hittar man i era medicinskåp och "förstahjälp-lådor" för hästar? Hade tänkt fylla min medicin-förstahjälplåda för hästen från...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Pancakes
·
Hästvård Min rara häst fick ett spel i hagen igår precis innan vi skulle ta in henne. Hon kastade sig åt sidan och sprang runt. Först trodde jag...
Svar
11
· Visningar
1 421
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård jag har ett surt gammalt sto, eller hade, kanske ja får skriva. efter att hon var iväg och betäckas, borta tre veckor, så kom hon...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: vinkelina
·
Hästvård När kan man börja klippa? Min häst har redan blivit lite ruggig i pälsen, nu måste det ju vara för tidigt, men om ngn månad kanske? Vad...
Svar
3
· Visningar
630
Senast: Annie__
·
L
Hästvård Undrar om någon har någon erfarenhet? kan ju inte bara vara mina hästar som blivigt knäppa!! Vi har ett sto i stallet som brunstar...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: jassica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka