Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård min herre får enorma skav av gummibootsen...nån som vet ett par som inte skaver så fruktansvärt:O?
Svar
7
· Visningar
1 277
Senast: Soffan74
·
N
Foder & Strö Nån som har erfarenhet av hösilage som är torrare än vanligt hösilage. Vet tyvärr inte värdena. Det borde ju göra att det inte bli...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag funderar på vilket foder som är mest ekonomiskt? Var inne på Granngården och inhandlade lusern, då travaren börjar falla ur igen...
Svar
19
· Visningar
1 495
Senast: Alexandra_W
·
M
Hästvård Min häst har under den tiden jag ägt honom haft problem med sadelknutor på ryggen (sadelläget) och bakom armbågen vid sadeljorden, till...
Svar
4
· Visningar
1 827
Senast: Popcorn
·
C
Hästvård Finns det någon här som har någon erfarenhet av borrelia på häst? Behöver lite feedback på om de hade höga värden eller låga? Behandlat...
2
Svar
32
· Visningar
3 663
Senast: TantEster
·
Hästvård Hejsan. Nu börjar ja tycka att min ena hästs tand är dryg och hon verkar heller inte tycka om de. Eller det gäller ingen tand men...
Svar
15
· Visningar
1 573
Senast: TantEster
·
M
Hästvård hej när jag kom till stallet igår så stog hästen med sänkt nacke och ville inte ta upp huvudet.jag tog ut och henne och gick med henne...
Svar
6
· Visningar
1 243
Senast: Vita_N_6520
·
Foder & Strö Jag undrar hur länge plastat hö kan tänkas hålla från dess att man öppnar balen om den ligger i t ex en oanvändt box i stallet på...
2
Svar
25
· Visningar
6 116
Senast: Iser
·
N
Foder & Strö Ni som haft det hur många lager plast har ni haft på balarna och vad har ni för bra/dåliga erfarenheter av det? Vet inte vad mitt...
Svar
4
· Visningar
1 119
Senast: ZOFUS
·
Foder & Strö Ni som har massa hästar på lösdrift, hur gör ni med mineraler? Ger ni dem kraftfoder varje dag med mineraler? Det finns ju såna...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: MonteRose
·
Hästvård I går morse när jag skulle ta ut min häst upptäckte jag att han var svullen i alla 4 benen, lät han gå ut och var lite bättre när jag...
Svar
8
· Visningar
1 903
Senast: flashlight
·
Hästvård Min häst visade svag hälta hö fram, och ibland ingen alls. Åkte till kliniken, han longerades och vet tyckte också att hältan var...
Svar
7
· Visningar
3 976
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Min häst står på ultuna, åkte in i söndags, ska hämta imorgon lördag. Hur blir det med direktregleringen nu när det är helg? Hon är...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 939
Senast: Giganten
·
A
Foder & Strö Imorgon ska vi lasta hem årets hö, någon som vet hur höet ser ut i år? Enligt min bonde var det kanonfint hö som han fått in i år (bor i...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Hej! Jag tänkte höra med er vad ni tror om att flytta ett gäng 2åringar(islandshästar) ca 6km till nytt bete....genom att leda dem...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: raggsock
·
N
Foder & Strö Kommer att köpa hösilage i år eftersom min häst hostar. Säljaren säger att det är högre TS än vanligt hösilage och därför vill jag...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Isis2
·
N
Hästvård Sitter här inne just nu och hör hur det ösregnar där ute, det har regnat ganska länge nu dessutom. Pållarna går ute med sina regntäcken...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 036
Senast: Soffan74
·
P
Hästvård nu har det gått över en månad, med behandling venti och kortison via innalering. Tyvärr kan inte jag se nån större skillnad i andning...
2
Svar
23
· Visningar
5 264
Senast: corre77
·
O
Hästvård Hej, jag ska fatta mig så kort och förståligt som möjligt. Hyrde ut hästen på foder 1 Maj tills idag 22 Juli. Veterinärbesiktning...
Svar
7
· Visningar
4 137
Senast: skuggi
·
I
Hästvård Vår ponny har helt plötsligt börjat få skav av både sadelgjorden och bootsen. Har köpt en sadelgjordstunnel i fårskinn men det hjälper...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur